K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2008, 12:34   #11
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Den kære hukommelse.........


Jeg har prøvet at side i venteværelset hos lægen, hvor sekretæren siger så alle kan høre det:
Birthe det var i går, du havde en tid kl 11.00. Jeg skynder mig ind til hende og siger, jeg får bare en ny tid, men hun syntes jeg skal blive. Jeg er både svedig og.
I det sammen kommer lægen ud og siger, nå det har vi patienten, hvortil jeg svarer det er da kun et døgnt for sent jeg får bare en ny tid. Han siger så, dig har vi altid tid til tale med
Er han ike bare en god læge og hun er god sekretær.

Jeg kunne skrive tykke bøger om hvad jeg ikke har husket og hvad jeg ikke kan huske, hvis jeg bare kunne huske det.

Også lige dagens vits:
3 gamle damer sidder og spiser middag sammen. En af dem siger: ved I hvad jeg er simpelthen blevet så glemsom, her på mine gamle dage. Jeg stod på trappen i morges og kunne pludselig ikke huske om jeg var på vej ned eller op..
Den anden dame: syntes du det er slemt? Forleden sad jeg på sengekanten og kunne lige pludselig ikke huske om jeg var ved at stå eller på vej i seng. Den tredie smiler: He he, heldigvis er min hukommelse som den skal være. 7-9-13 og banker under bordet. Pludselig får hun et underligt bliki øjnene og siger: Kom ind.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 12:56   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikken sød læge.

Og en sød vits.

Jeg har lige fået denne her i en mail.

-Doktor! Jeg har et alvorligt problem. Jeg kan ikke huske, hvad jeg lige har sagt.

-Hvornår opdagede du dette problem?

-Hvilket problem?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 15:21   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og så var der patienten der kom ind hos lægen fordi han havde det dårligt og havde fået hukommelsesproblemer - han skulle have svar på de sidste prøver. ,,Jaaa, siger lægen, der er så en god nyhed og en dårlig nyhed. Den dårlige nyhed er at du har AIDS, og den gode nyhed er, at i morgen har du glemt det! HØHØHØ.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 15:44   #14
Enhjørning
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Enhjørning er ny på vejen
Jeg har prøvet at hukommelsen svigter. Nu er min depression heldígvis lettet og hukommelsen er næsten vendt tilbage. 7 - 9 - 13 (-; Hukommelsesproblemer behøver ikke at være kroniske.
Jeg ved ikke om du også er/har været deprimeret? For mig var det også en lettelse at finde ud af at jeg ikke var blevet dement. Hvis jeg var dig ville jeg gå til læge for at finde ud af om det er et problem der kan løses. Min læge var en god hjælp - det fjernede min panik og stress at lægen "lovede" at hukommenlen bliver ok igen. For mig er fysisk aktivitet, frisk luft det bedste middel mod stress - hvis jeg er stresset kan jeg slet ikke finde ud af afspænding...
Enhjørning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 16:35   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, jeg vil nævne det for min psykiater ved næste møde. Min sidste depression var i 2006 og varede fra Juni 2006 til Februar 2007 - 9 mdr. Men i den forbindelse synes jeg ikke at hukommelsen svigtede efterfølgende, jeg var bare meget træt.
Men det KAN jo være at de voldsomme depressioner har følgevirkninger i årene efter, for det tære jo på kroppen når man er helt ude i torvene i så lang tid af gangen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 17:35   #16
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Smile Interessant læsning

Jeg fandt denne artikel om hukommelse/stress og depression. Artiklen beskriver på en god måde hvad stress og depression gør ved hjernen. Den nyeste forskning viser at hjernen kan danne nye celler hele livet - så fat mod venner

http://www.psykiatrifonden.dk/info/0...erhjernen.html
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 19:07   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ida.... Har du læst GRUNDIGT, hvad der står`

For det første står der MÅSKE.

For det andet er dette MÅSKE hæftet på på elektrochock.

Velbekomme, siger jeg bare.

Her er nogle eksempler på, hvor USIKKERT det hele er:

Citat:
Flere forhold tyder på
Der står IKKE "skyldes".

Citat:
kan være
Der står IKKE "skyldes".

Citat:
kan den medføre
Der står IKKE "medfører".
Citat:
tyder forskningsresultaterne
Der står IKKE "viser".

Citat:
Man kan således tænke sig, at mekanismen bag i hvert fald nogle depressioner
Ja, fantasien rækker langt... "tænke sig". Der står IKKE "er". Og det er måske kun "nogle" depressioner.

Citat:
meget tyder på, at serotonin- og noradrenalin
Igen "tyder på". Ikke "er".

Citat:
Det ser desuden ud til
Ja, men det er IKKE sikkert.

Citat:
Vi ved ikke, om skrumpningen skyldes, at cellerne bliver mindre, om de dør, eller om det snarere er støttevævet omkring nervecellerne, der skrumper. Heldigvis tyder flere undersøgelser på, at hippocampus kan genvinde sin oprindelige størrelse ved effektiv behandling.
Citat:
Fra dyreforsøg ved man, at den forøgede kortisolproduktion på længere sigt kan beskadige hippocampus.
Ja, men hvad med mennesker? Skal danskere nu lægge krop og sjæl til endnu flere forsøg... nu med elektrochock for at se, om ovenstående gætterier holder stik?

Citat:
Hvis det er rigtigt,
Ja, det ved man jo ikke.

Citat:
kan det måske
Ja, måske.

Citat:
Forandringerne kan måske også betyde
Ja, hvis og hvis min r...
Citat:
formentlig
Ja, hvem ved?

Citat:
Området er imidlertid så nyt, at det er svært at sige noget sikkert om disse interessante spørgsmål endnu.

Ja, usikkerheden er vist meget stor... både med årsag, virkning osv.

Håber da ikke, at flere danskere skal tvinges til psykiatere, så de kan forske videre UDEN borgernes viden.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 19:41   #18
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hej Zuza - jeg prøver ikke at tvinge nogen

Hej Zuza - jeg prøver ikke at tvinge nogen til psykiater eller elektrochok - jeg er altså ikke Morten Birket eller Claus Hjort. (-;

Prøv f.eks at læse her:
"Hjernen ændrer sig hele tiden
Moderne neuroforskning har vist, at hjernen hele tiden laver om på sine forbindelser mellem nervecellerne, fx når man lærer nye ting. Hjernen kan derfor ikke sammenlignes med en computer, hvis hardware jo er statisk og ikke forandrer sig, selv om opgaverne ændres. Det mest fantastiske, som blev opdaget for få år siden, er, at hjernen kan danne nye nerveceller. Hjernen er således ikke færdigskabt ved fødslen, men udvikler sig hele livet. ...Tilsvarende kan indlæring af nye færdigheder, og i øvrigt også motion, fremme dannelsen af disse nye nerveceller."

Det giver da håb, når man er lidt glemsom...

I
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 20:09   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ok. Nej, det troede jeg nu heller ikke.

Ellers brugte man jo ikke kræfter og energi på genoptræning.

Ja, motion, kost, terapi, afspænding osv. osv. kan virke, og ja, man kan skabe nye forbindelser.

Problemet er, at Videbech gerne vil tilføje muligheden med elektrochock OVENI alt det gammelkendte.

Og det formuleres så "elegant", så hvis man ikke læser det meget grundigt, overser man, at INTET er sikkert.

Det eneste nye er, at Videbech vil gøre elektrochock "moderne" igen.
Og på et yderst USIKKERT grundlag. Kritikken af elektrochock har været, at folk fik hukommelsestab... og nu siger han det modsatte.

Alt det andet i artiklen er gammel viden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 22:30   #20
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg syntes bestemt ikke at elektrochock er noget man skal udsætte sig for.
Der mangler da megen dokumentasion.

Jeg har læst om dette. Min mor som har dårligt hjerte, har fået elekroochock, nogle gange men det er bestemt ikke det første de sætter ind med. Hendes hjerterytme er blevet sat på plads men psyken er den samme.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
min hukommelse er sær for tiden... kandelsdorff Alt det andet 16 29-10-2012 08:53
Familien svigter Cillenolle Accept fra vores omgivelser 10 02-03-2010 19:47
kroniske smerter/ hukommelse ubo Alt det andet 3 16-07-2009 00:15
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension