K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2013, 16:45   #1
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Den omvendte verden

Hej alle sammen.

Jeg har nu siden den 8 feb forsøgt, at få lov til at komme ud i arbejdsprøvning. Min daværende sagsbehandler, ville indhente status attest fra min psykolog. Og da den kom, så lavede kommunen en af deres så fine omstruktueringer
Så jeg fik en ny sagsbehandler.

Den gamle var altid rigtig god til at svare på mails, og tage telefonen når man ringede. Ellers kunne man være sikker på, at hun ringede retur ret hurtig.
Den nye svarer ikke på mails, ringer først tilbage laaang tid efter man har haft ringet. Og tager aldrig hendes telefon.

Hun har lavet stort set intet på min sag, af hvad jeg får at vide, de sidste to mdr. Jeg kan ikke få noget svar ud af hende. Har bedt gentagende gange om, at få et møde med hende. Men intet sker.
Nu har jeg så sendt en klage til hendes chef. Men samme problem, intet svar.

Hvad skal man lige gøre, for at blive hørt?? Jeg vil jo bare gerne ud og lave noget
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 17:12   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis det eneste problem er, at du bare gerne vil lave noget, kan du så ikke springe sagsbehandleren over og tale med nogle kvalificerede nede i jobcentret??

- de kan jo også læse din sag, og hjælpe dig på rette vej, uden tårer om man så må sige.

Sådan gjorde jeg i hvert fald selv da jeg havde en sag ved kommunen, og gerne ville lidt ud og prøve kræfter af, og sagsbehandleren enten ikke svarede, eller var i mod.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 17:35   #3
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Men kommer den så også til at gælde som en arbejdsprøvning??
For kommer højst sandsynlig ikke tilbage på normale vilkår, det bliver nok til, at jeg skal søge et fleks job.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 18:37   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mit jobcenter hjalp mig også med arbejdsprøvninger, men om det er ens for alle - eller reglerne er lavet om siden, tør jeg så ikke helt sige.......

Du kan måske skrive og spørge dem? Om ikke andet kan det bruges positivt, hvis du vil klage over din sagsbehandler, at du kan tilføje at du er så desperat at du også har forsøgt dig hos jobcentret....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 18:49   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Randerspigen,

Når min sag gik i tom gang eller på andenvis stod så stille at den hverken var til at hugge og stikke i. Så skrev jeg ofte herinde som du , men jeg skrev også videre til jobcenter chefen og ville han/hun heller ikke høre eller har tid, for det har de jo heller ikke Så var det videre op i systemet.

Jeg fandt via min kommunes hj.side ud af hvem jeg kunne/skulle kontakte som chef for job centerchefen mm. I mine skrivelser kastede jeg dog aldrig med æg, men skrev blot som sagerne var uden at fordømme hverken den ene eller den anden i sit arbejde.

Jeg ved ikke om du pt. er på sygedagpenge, for der er det jo alt andet lige nødvendigt at smede medens hjernet er varmt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 19:30   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal bare være klar over du sikkert skal i et ressourceforløb, før du kan få fleksjob
så ja hvis det er fleksjob du regner med, så er det helt klart din sagsbehandler
du skal huske du er under de nye regler, og jeg tror faktisk ikke der er nogen som fået fleks under de regler fra 1 jan 2013. over 20 timer om ugen kan man nok glemme fleks i dag
samt alle andre muligheder skal være udtømte, før du kan få fleks
så det bliver sikkert en kamp desværre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 19:34   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Efter de nye fleks regler fra 2013, behøver behandlingsmulighederne IKKE at være udtømte mere.

Nu er det KUN i forbindelse med en sag om førtidspension, at behandlingsmulighederne skal være udtømte.

Så efter de nye regler for 2013, så kan man sagtens bevilges fleks samtidig med at man fortsat er i behandling.

Hvilket jo er enormt positivt for en hel del mennesker. Da flere så kan komme i betragtning langt hurtigere.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 20:05   #8
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Det bliver ikke noget problem, for alle behandlingsmuligheder er udtømt og jeg er stationær. Som jeg har forstået det, så er det kun folk der er så dårlige, at de før ville få førtidspension, der kommer i ressource forløb??

Jeg vil blive glad for, at komme i ressource forløb, for så er jeg ikke i tidspres. Er stadig på sygedagpenge, på 2 år. Er forlænget pga behandling af min arbejdsskade. Men det vare jo ikke evigt.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 20:24   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Randerspigen Se meddelelser
Det bliver ikke noget problem, for alle behandlingsmuligheder er udtømt og jeg er stationær. Som jeg har forstået det, så er det kun folk der er så dårlige, at de før ville få førtidspension, der kommer i ressource forløb??

Jeg vil blive glad for, at komme i ressource forløb, for så er jeg ikke i tidspres. Er stadig på sygedagpenge, på 2 år. Er forlænget pga behandling af min arbejdsskade. Men det vare jo ikke evigt.
En arbejdsskade kan såmænd, desværre også vare evigt, har du ligeledes checket for TAE iht. min "underskrift"?

At du allerede er forlænget er positivt, dette i forhold til ASK, man hvor er din sag nu? Og hvorfra ved du at du er stationær og at dine behandlingsmuligheder er udtømte? Har din sber dokumentation herfor?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 22:03   #10
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Hej entenelle.
Det ved jeg, fordi det siger min psykolog. Og det står også, i den rapport kommunen har fået, på forlangende fra psykologen.
Der står også, at jeg forventes at kunne arbejde 15-20 timer om ugen som Max. Og at jeg ikke kan vende tilbage til mit arbejde som pædagog. Og kun må have arbejde, hvor jeg ikke stresser.

Hvordan tjekker jeg tae fra pensionsselskabet??

MIn sag er anerkendt ved ask. Men udbetalt og anker. Så mangler afgørelse angående tae da dem. De har lige flyttet mig her i et fastholdelsesteam, hvor de skal samarbejde med kommunen. Men kan som sagt, ikke få at vide, hvad der sker i min sag.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den omvendte verden Abraxus Politik og Samfund 3 13-09-2013 00:22
Verden på vrangen Risa Dit og Dat 1 24-07-2012 11:29
Fra en verden indenfor Ret for alle Et godt link! 11 23-11-2011 13:11
Verden vågner... Karo Politik og Samfund 1 27-02-2011 11:07
Fagre nye verden... Stella Det er da strengt ! 5 07-01-2007 11:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension