K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2013, 21:36   #1
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Syge snydes for erstatning...

I starten, når man bliver syg,mig måske end ikke er fyret endnu, er der en del ting man bør være opmærksom på.

Bla forsikrings- og pensionsforhold.

Et stort problem, et samfundsproblem vil jeg kalde det, er at mange syge borgere, som beskrevet i artiklen nedenfor, snydes eller bevidst unddrages rettigheder af diverse instanser og forvaltninger.

De føler sig simpelthen ikke forpligtigede til at leve op til deres ansvar og oplysningspligt overfor borgerne, eller deres kunder.

Hvad er det lige der foregår her?

Hvornår ser vi den første interneringslejr for uarbejdsdygtige borgere?

Der er ikke lang vej igen

Jeg synes den måde man her snyder syge mennesker for deres rettigheder, virker meget systematisk og velorganiseret.

Hvor mange af os er ikke blevet ramt på forskellige måder, fordi man i starten af sin sygdom ikke blev ordentligt oplyst om rettigheder og pligter?

Og især hvordan man skal forholde sig ift til evt forsikringer og anmeldelse af arbejdsskader?

Jeg kan da komme i tanker om adskillige ting, jeg ville have gjort anderledes, havde jeg bare været oplyst.....

Især var Forbundet en STOR skuffelse.....

Her en artikel om emnet fra Avisen.dk:

http://www.avisen.dk/syge-overser-br...er_247117.aspx

"Mange går glip af millioner fra deres forsikring, når de bliver syge og ikke kan arbejde mere. Det sker, når de overser et afgørende brev fra pensionsselskabet.
Mette Lauth, 27. december 2013 kl. 04:00"

Den gode Mette Lauthe er igen fremme i skoene!

Tak for det, Mette

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 22:24   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
også er mange unge og ved ikke bedre, så har man jo nok at tænke på hvis man bliver syg, at de der 400 sider ikke bliver læst.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2013, 17:08   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Man kan tvinge hesten til truget, men man kan ikke tvinge den til at driikke.

Det er lidt det samme her. Man kan sende lige så mange breve det skal være, men hvis folk ikke gider tømme deres postkasse, og hvis den så bliver tømt, ja så bliver brevene ikke altid åbnet.

Tit når jeg taler med personer der er sygemeldte og jeg så forsigtigt nævner at der måske er erhvervsevnetabsforsikring i deres pensionsordning, får jeg et svævende svar om at nej det er der ikke og det er prøvet. Det er så et spørgsmål om hvor langt man kan gå.

Ligeså i tilfælde af jobskifte hvis man gør opmærksom på mulighed for videreførsel af ordningen. Her er svarene ofte: Nej det er der ikke råd til, jeg har ikke brug for noget, jeg kan få pengene udbetalt her og nu, og de ligger bedre i min lomme.

Da min datter, midt i tyverne, skiftede job og kom i en pensionsordning, blev hun tilbudt et møde med en pensionsrådgiver. Jer sagde til hende at det skulle hun tage imod. Stor var forundringen fra lederens side. Man havde ikke tidligere oplevet en medarbejder tage imod rådgivning. Bare for at understrege hvor lidt det fylder i folks bevidsthed.

Når man er ung, tænker man ikke på pension, der er længe til. Ingen unge mennesker forestiller sig at man også kan få gavn af sin pensionsordning før pensionsalderen.

Det kan godt være at man mener at pensionsselskaberne skal rådgive bedre, men hvis kunderne ikke vil modtage rådgviningen, ja så kan jeg ikke se hvad der kan gøres mere.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension