K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2011, 06:58   #1
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
sat op i medicin

Var som sagt ved lægen i går, og det blev sådan at jeg blev sat op i medicin så jeg bedre kunne sove om natten pga smerter sover jeg ikke særlig godt.

Skal lige siges at han undersøgte mig kikkede på min ryg og trykkede rundt omkring på min krop og må sige at det gjorde mega ondt, skal lige siges at han har arbjedet inden for det sted hvor de undersøger folk for fibromylegi, men han er nok en af de læger som ikke vil fortælle en at man muligvis har det.

Men efter efter at have været hos ham, kan jeg nu sagtens se mange af de symtomer som jeg har og de områder som han trykkede på minder om fibromylegi, men nu må jeg se skal ned til ham igen om en måned.

så nu skal jeg starte i arbejdsprøvning på mandag med 3 timer de første 14 dage og så 14 dage med 4 timer, og så kommer min sagsbehandler og så skal vi så finde ud af hvor meget jeg skal sættes op.

Men hvis nu jeg ikke kan holde til 37 timer hvordan står jeg så ang efter praktik?

Min læge har fået papirer fra kommunen hvor han skulle svare på om han troede at jeg kunne arbejde fuldtid igen, hvor han sagde til mig at det skulle jeg ikke regne med. Men hvor meget tager de hensyn til hvad ens læge siger?
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 09:26   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Nu skal du bare tage det roligt. Du begynder på disse tre timer om dagen, og viser det sig, at være grænsende til for meget, så skal du IKKE øge timetallet efter 14 dage.

Der er vist desværre store udsving i hvor lydhøre arbejdsprøvningssteder og sagsbehandlere er overfor borgerens behov, men jeg selv er pt i arbejdsprøvning, og er kun blev mødt positivt.

Jeg skulle starte med 4 timer pr. dag mandag, tirsdag, onsdag og fredag, men det blev efter en uge lavet om til 4 timer pr. dag mandag, onsdag og fredag med fleksibel mødetid (altså skal ikke møde ind på et fast tidspunkt).

Det vigtige er, at du formår at sætte ord på hvordan du har det og hvilke behov du har.

Kommunen bør bestemt lytte til din læge.
Uanset hvad, så får du ikke noget ud af at bekymre dig om det nu. Selvom jeg godt ved, at det er svært at lade være.

Men at lægen siger, at du næppe kommer til at arbejde fuld tid har ingen indflydelse på arbejdsprøvning. Den skal man igennem, og man skal op på så mange timer som overhovedet muligt.
Og såfremt din læge "kun" skriver, at du "næppe" eller at det er "usandsynligt" at du kommer til at arbejde fuld tid, så kunne jeg godt forestille mig, at du vil blive presset til at nærme dig 37 timer.
Der er det så at det er vigtigt at du formår at indgå i dialog med dem.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 10:07   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vigtigt er også, at du IKKE øger din medicin for at klare det, da det vil give et forkert billed af arbejdsevne, og dermed bagslag for din afklaring.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
medicin sushjer 1 Alt det andet 6 25-05-2011 09:52
Medicin Samu Alt det andet 5 09-05-2011 22:13
Ny medicin JWI Dit og Dat 3 01-02-2011 02:45
Ny medicin... Mette1107 Dit og Dat 7 18-03-2009 08:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension