K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2016, 19:02   #1
sll
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
sll er ny på vejen
tilbagebetaling af for meget udbetalt resourseforløbsydelse?

Hej.

1) Må en kommune kræve renter af en for meget udbetalt resourseforløbsydelse?
2) Hvis ja, hvor meget?
3) Er jeg forpligtet til at tilbagebetale, så længe jeg stadig får resourseforløbsydelse?
4) For nogle år siden var der ikke tilbagebetalingspligt, mens man er på overførselsindkomst.

Mvh sll.
sll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2016, 20:26   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Nu skriver du jo ikke noget om hvordan restancen er opstået, du kan evt. prøve at læse denne tråd og se om der står nogen for dig interessante oplysninger.

Edit: Nu med link, tak for info Webmaster ;-)
http://www.k10.dk/showthread.php?t=32350

Sidst redigeret af Nørd; 14-10-2016 kl. 21:00.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2016, 20:55   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du glemte vist nok linket @Nørd
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2016, 23:40   #4
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
hej ikke det offelige vis man ikke betaler ryger den vidre til skat der kommer renter på men ikke hos kommunen ved det for skylder mange penge til det offelige er på uddannlses hjælp er i afklæring and.g flexjob har værret på kontanthjælp i 8 år men ikke alle de år kun 5 år på ren kontanthjælp da jeg har taget en stu på kontanthjælp også men det er dyrt de rykker de sender 250 per gang ellers ikke håber det kunne hjælpe men ja det er svært efterhånden og hitte ud af de regler i sær vis man står alene med de myndigheder tro mig jeg har lært det på den sure måde men får hjælp nu af en profilin hjælp til alt med kommunene håber i kan forstå hvad jeg mener staver ikke så godt men håber elleres må i spørge
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2016, 11:54   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hej

martinja41


Dit indlæg forståes helt fint.

God søndag
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2016, 12:47   #6
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
tak og også god søndag til dig stampe
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2016, 23:22   #7
sll
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
sll er ny på vejen
Hej igen.

Jeg har en meget svær depression lige for tiden, så jeg evner ikke så meget at kikke tidligere links efter, især hvis de er mere end et par linier lange, så derfor spørger jeg igen (og håber på korte svar, og denne tekst har jeg i øvrigt brugt flere dage på):
1) Må en kommune kræve renter af en for meget udbetalt resourseforløbsydelse?
2) Hvis ja, hvor meget?
3) Er jeg forpligtet til at tilbagebetale, så længe jeg stadig får resourseforløbsydelse?
4) For nogle år siden var der ikke tilbagebetalingspligt, mens man er på overførselsindkomst.

I år har jeg fået kun TO rigtige udbetalinger, og min mentor har haft adskillige mails om de forkerte til ydelseskontoret.

Mvh sll
sll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2016, 12:55   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej SLL

Selvom dine spørgsmål er ret korte og opstillet fint, er det en noget kompleks situation du står i, hvorfor jeg vil råde dig til at tage kontakt til DUKH og tale med en jurist der.

Citat:
76 30 19 30.

Telefontider
Mandag 9.00 - 15.00
Tirsdag 9.00 - 15.00
....
Torsdag 9.00 - 17.00 (obs kontoret er kun åbent til kl. 15.00 denne dag)
Fredag 9.00 - 15.00
http://www.dukh.dk/om-dukh/kontakt

Dels pga. din sag bør undersøges til bunds og dels pga. du her kan få en mundtlig samtale.

Jeg ser flere problematikker i din sag, som bør afklares:

1. Hvorfor du ikke er bevilget henstand iflg. BEK nr 309 af 30/03/2016 § 6 (dvs. dit spørgsmål nr. 3 og 4). Men afhængig af hvornår den for meget udbetalt ydelse er opstået.

2. Hjælp til at der fremadrettet bliver udbetalt korrekt ydelse, således at du ikke skal forblive i et "kafkask" tilstand af gentagne udregninger, der til sidst fortaber sig i en mere og mere kompleks sag (din sidste sætning med kun 2 udbetalinger korrekt i år). Hertil kommer samspillet mel. kommune og Udbetaling Danmark, som måske også kan volde problemer.

3. (dit spørgsmål nr. 1 og nr. 2) kommunens mulighed for at kræve renter skal fremgå af sociallovgivningen omkr. resourceforløbsydelsebekendtgørelsen og ikke som alm.vis af renteloven.

Jeg har desværre ikke godt nok kendskab til netop resourceforløbsydelse og denne bekendtgørelse, og ej heller overskud til at læse den igennem, hvorfor jeg netop peger på, at du bør søge juridisk hjælp hos DUKH, således at du får en ordentlig vejledning af din konkrete sag.

Dertil skal siges, at når kommunen træffer afgørelse skal de henvise til lovgivning (og ikke kun selve loven, men også hvilken &, der gør sig gældende for deres afgørelse), hvorfor det måske kan fremgå af dette papir, hvis de har overholdt denne pligt.

Mange hilsner og håb om snarlige klarhed og korrekte udbetalinger fremover.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2016, 15:14   #9
sll
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
sll er ny på vejen
Hej Gunvor.

Tak for dit svar. Det tror jeg vil gå videre med, når jeg får overskuddet til det.

Mvh sll.
sll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2016, 23:22   #10
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Sll: Er du da blevet opkrævet renter af for meget udbetalt resurseorløbsydelse?
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension