K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2016, 15:37   #1
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Ressourceforløb slutter og hvad så ... ?

Jeg er bevilliget et ressourceforløb indtil 31.12. Jeg er pt. sygemeldt med stress/depression/udbrændthed ovenpå flere belastende begivenheder i mit liv. Jeg når lige at løse et problem, så opstår der to nye.

Min psykiater siger, at hvis der skal ske bedring på sigt, skal jeg have ro. Og det har jeg nogenlunde fået, men derfor er der heller ikke sket noget i mit ressourceforløb, f.eks. arbejdsprøvning eller praktik.

Hvad sker der, når ressourceforløbet stopper ?
Bliver det bare forlænget ?
Ryger man på kontanthjælp ?
Eller kan man få tilkendt førtidspension uden arbejdsprøvning først ?
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 14:58   #2
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Hvad skete der
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 15:29   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så kan de sikkert give et nyt ressourceforløb, hvor du kan få gennemført det indhold, de mener du skal igennem.

Lov om aktiv beskæftigelsesindsats §68a
"Stk. 7. Kommunen skal inden ressourceforløbets afslutning træffe beslutning om, hvilke indsatser der skal iværksættes fremadrettet. "

Jeg har fået at vide, at en indsats ikke er at blive smidt tilbage på kh.
Man skal vidst ind til teamet igen (så vidt jeg har forstået).

Man kan få ftp uden arbejdsprøvning, hvis man kan se at det er helt meningsløst at prøve. Så det skal nok være ret slemt så
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 15:46   #4
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Tak skal du have.
min sagsbehandler kan ikke finde på mere, men han ønsker jeg skal søge fp på det foreliggende.

Det tror jeg ikke er en god ide så jeg vil bede ham om at gøre det eller se at komme i gang. De har skrevet de mangler arbejdsprøvning, min læge mener jeg vil blive mere syg af det, så det gør jeg ikke.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 09:42   #5
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Kontraindiceret

er et godt ord at bruge i en lægelig udtalelse, hvis lægen skønner, at du vil tage yderligere skade af et eller andet afprøvningsforløb.

Hvis ikke det står i dine papirer, kunne du prøve om der kunne laves et tillæg til en allerede eksisterende erklæring.

Jeg har med held anvendt metoden sammen med folk, hvor jeg var bisidder.

Om det allerede står der, kan du finde ud af, ved at anmode om aktindsigt, hvis du ikke allerede har gjort det.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 10:29   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Eller kan man få tilkendt førtidspension uden arbejdsprøvning først ?
Da man kun kender arbejdsevnen hvis man har afprøvet den, er det tæt på umuligt at undgå en arbejdsprøvning.

At kæmpe mod en arbejdsprøvning vil trække sagen i langdrag, hvilket ikke kan være i din interesse.

Min psykiater sagde at det ville være fint med en praktik hvor Jeg faldt fra hinanden, det ville betyde at kommunen fik konkret syn for sagen og at psykiateren kunne skrive "kan i se hvad vi sagde" til kommunen.

Og mine papirer var til en pension på den baggrund, selvom kommunen godt nok prøvede at sylte mig på ressourceforløb, hvilket jeg på det bestemte nægtede at deltage i, da det ville blive en pseudo-begivenhed.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 12:11   #7
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Jeg bliver indstillet til rehab. Så må vi se hvad de finder på. Min læge har skrevet, at det vil forværre min situation, at komme i arbejdsprøvning. Og at min arbejdsevne er udslukt.

Hvis rehab. finder på et eller andet, vil jeg bede om en helt konkret plan, idet min sagsbehandler ikke kan finde nogle løsninger.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 16:17   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hjulben Se meddelelser
Min læge har skrevet, at det vil forværre min situation, at komme i arbejdsprøvning. Og at min arbejdsevne er udslukt.
For at sige det som det er, så er det udenfor lægens kompetencer at udtale det og vægtes således ikke af kommunen.

En dårlig arbejdsprøvning hvor patienten får kraftig forværring, er klart at foretrække, da den belyser de faktiske forhold og ikke blot fremsætter en påstand, som din læges udtalelse gør.

Det er synd at rigtig mange læger forvisset deres patienter om at en arbejdsprøvning er noget lægen kan skrive patienten ud af.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 22:58   #9
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
KageØre. Jeg har sagt nøjagtigt det samme til min sagsbehandler. Jeg kan desværre ikke rigtigt gøre mere, han mener det er meget klart og er det ikke godt nok vil han have at rehabiliterings teamet fortæller hvad der nøjagtigt skal til.
Jeg selv tror nu ikke så meget på at det går igennem, men kan desværre ikke lige finde på hvordan jeg kan forberede mig på rehabiliterings teamet, tror ikke så meget på min sagsbehandler
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 00:36   #10
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hjulben Se meddelelser
Jeg selv tror nu ikke så meget på at det går igennem, men kan desværre ikke lige finde på hvordan jeg kan forberede mig på rehabiliterings teamet, tror ikke så meget på min sagsbehandler
Hvis det ikke går igennem, finder du selv en praktikplads... dokumenterer godt og grundigt sammen med din læge hvad der sker ved at du er i praktik... og søger på det foreliggende materiale.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension