K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2013, 09:58   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det handler om den effektive arbejdstid, altså den tid man kan få løn for.

Hvis ens arbejdsevne IKKE er nedsat med over 50%, kan man ikke tildeles fleksjob, efter de nye regler.

Det betyder for nogle at man godt kan være på arbejdspladsen helt op til 37timer, men hvor den effektive arbejdstid, ikke beregnes til over 50%.
Man bliver kun lønnet fra arbejdsgiver udfra den effektive arbejdstid, resten betales af kommunen.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 12:35   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det du så spørger om er om din veninde kan blive godkendt til fleksjob hvis hun kan arbejde over 18,5 time....

Pia har egentlig svaret på det....at det det kommer an på er den effektive arbejdstid....

Så man kan ikke bare sige at hvis du kan arbejde over 18,5 time...ja så kan du ikke blive godkendt til fleksjob....da det kommer an på ens situation...

Så lige for at skære det helt ud....så alle er med...

Når man er ledig fleksjobber....altså er visiteret til fleksjob men ikke har et job....så er det ledighedsydelse man modtager...

Hvis man er visiteret til fleksjob og man er i arbejde...så hedder det tilskud man får fra kommunen....ud over ens løn fra arbejdsgiveren...flekslønstilskud....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 14:58   #13
QuickStep
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
QuickStep er ny på vejen
Det at jeg kom til at kalde det supp. ly har jeg rettet i efterfølgende indlæg, og det er ikke det mit spørgsmål går ud på. Det jeg vil vide er om jeg som er visiteret til fleks i 2009 på 20 timer, men har gået hjemme siden nytår, ikke kan få flekslønstilskud hvis jeg kommer i arbejde med 20 effektive timer?????????? Et ja eller nej er fint....
QuickStep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 15:10   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Er du visiteret kan du som jeg tydeligt beskrev i indlæg nr 2

Man kan faktisk ikke bare svare ja eller nej på det du spørger om....så skal du måske formulere dig anderledes...

Så du kan godt får suppleret op med flekslønstilskuddet....så længe du er visiteret til fleksjob....det kan alle...uanset hvad og hvordan de så end arbejder...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 18:37   #15
QuickStep
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
QuickStep er ny på vejen
Ok jeg prøver en sidste gang. Jeg forstår godt at man i dag ikke kan blive visiteret til flekjob hvis ens effektive timetal er over 18,5 eller 50%. Men jeg blev visiteret til fleksjob på 20 timer i 2009, og det jeg vil vide er om JEG kan få flekslønstillæg, hvis jeg bliver ansat i morgen på 20 effektive timer og dermed får løn for 20 timer? Webmaster, hvis ikke I forstår det nu så slet tråden for jeg kan simpelthen ikke skærer det mere ud i pap. Det virker mere som om fokus er på at jeg ikke kan de rigtige fagudtryk end mit egentlige spørgsmål.
QuickStep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 21:20   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror vi taler forbi hinanden

Jeg prøver en tredie gang....

Hvis du bliver ansat...nu bruger jeg dit eget eksempel...på 20 effektive timer i morgen....

Så vil du få løn fra din arbejdsgiver for de 20 timer....

Du vil så blive suppleret med med flekslønstilskuddet til fuld løn for det arbejde du udfører.....eller det man ville få i løn....

Som jeg har skrevet før....

ALLE og det er uden undtagelse....kan få flekslønstilskud hvis de er i fleksjob...

De der 18,5 timer du snakker om....effektive timer....det har kun en betydning når man skal visiteres til fleksjob.....ikke når man er visiteret til det...

Håber det opklare dit spørgsmål....

Og nej...det her har intet med rigtige eller forkerte fagudtryk at gøre....

Men for at besvare et spørgsmål ordentligt....så er man nødt til at forstå det....

Lidt lige som du igen skulle have svaret på dit spørgsmål....du har nok ikke forstået det når jeg bare skrev at alle fleksjobbere kan få flekslønstilskud....

Men vi kan håbe at det er opklaret nu....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 21:32   #17
QuickStep
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
QuickStep er ny på vejen
Så fik jeg mit svar. Det berører kun nye fleksjobbere og ikke mig. Takker
QuickStep er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension