K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2012, 01:20   #151
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Ca. første halvår af 2011 var afsat til revurdering (incl. arbejdsprøvning, hvor Anden Aktør ikke kan finde praktiksted grundet massive skånebehov).

Dernæst løber ny revurderingshalvår frem til nu, marts (hvor Jobcenterplanen var at finde ny Anden Aktør, men hvor borger fra start søgte § 17 på foreliggende).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:02   #152
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Partshøring...

Synes I, at nedenstående er en okay/fuldgod revurdering af flexbevilling (især set i lyset af LAS § 74 c)?

Vurderinger
SB's konklusion
Dato (marts 2012) Revurdering af flexjob iht LAS § 74 c:

Sagen omhandler borger på 55+, der er bevilliget flekxjob i 2004 pga. følgerne efter discusprolaps og medfølgende ledsmerter.

Borger lider, if. de mange lægelige oplysninger, af exem, degeneratio disci intervertebralis, spondylartritis ankylopoetica OP, fibromyalgi, atypiske ansigstsmerter, migræne, hovedpine, psoriasisartritis, kløende udslæt, brændende smerter i hænder, knæ og fødder og svaghed og nedsat dorsal fleksion i håndled med smerter.

Der blev ved revurderingsstart ansøgt om FP på det foreliggende grundlag af borger selv. Denne ansøgning afventer opdaterede journaler fra x Hospital, reumatologisk afd., hvorefter den indstilles til visitationsteamet.

På baggrund af de mange ovennævnte lidelser vurderes arbejdsevnen fortsat varigt og væsentligt nedsat.

Jeg vurderer på det foreliggende grundlag, at borger fortsat er berettiget til et flexjob, selvom det ikke har været muligt at afprøve dette i en arbejdsprøvning.

Jeg vurderer på baggrund af de mange lidelser og skånebehov, at det ikke vil være realistisk at finde et flexjob, der kan opfylde skånebehovene.
Sidste arbejdsprøvning i 2011 blev afsluttet uden at der blev fundet en praktikplads til borger.

Borger har dog ikke deltaget i forløb på hovedpinecenteret i forbindelse med borgers hovedpine og migræne og der kan på nuværende tidspunkt ikke fastsættes, om alle behandlingsmuligheder er udtømte og om der er grundlag for at påbegynde sag om FP.

Revurderingen har været foretaget efter gældende regler iht. LAS § 74 c.

JSV, SB y


Obs! Se bort fra diagnoserne - som "Bambi på glat is" (betydende udelukket, andre endnu ikke stillet, forkert vægtning, et tilfældig udpluk fra en forundersøgelse i 2003 osv.)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:30   #153
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Carmen

1. du skriver:
Citat:
forkert vægtning, et tilfældig udpluk fra en forundersøgelse i 2003 osv.)
Min bemkr.: ikke ok. - og det er jo dette vedkommende ligger til grund for netop varig og væsentlig nedsat arbejdsevne. Ligeldes er det centrale i dette billede eft. min mening ikke kun diagnoser, men behandlende lægers skriv omkr. din funktionsevne og om behandlingsmulighederne er udtømte.

2. stadig berettiget fleks - ja, men det siger sig jo selv, pga. kt. 1 - er vist ikke til at komme uden om.

3.
Citat:
ikke vil være realistisk at finde et flexjob, der kan opfylde skånebehovene.
Min bemkr.: jamen, så må arbejdesevnen være varig og nedsat til det ubetydelige, dvs. FP -

4. kattelemmen: det berømte kort: behandlingsmulighederne er ikke udtømte for en enkelt lidelse, så hvis denne lidelse helbredelse (læres at leve med) kommer fordobles arbejdsevnen, og Carmen springer rask ud i et fleksjob med betydelig min. skånehensyn. (stærkt ironisk skrevet )

og brug af:
Citat:
på nuværende tidspkt
.,

5. der er ingen redegørelse for om det vurderet om grundlag for at påbegynde en FP sag i denne afgørelse.

Derimod skriver SB (fjollet eft. min mening) at du selv har søgt en § 17, jamen, hvem skulle ellers have gjort det. SB skal tage stilling til om kommunen vil indstille dig til en § 18. Og ikke sammenblande at du allerede har søgt en § 17, derfor skal der redegøres hvordan man har vurderet omkr. indstilling eft. § 18.

Har du læst Ankestyrelsen anvisninger for, hvordan afgørelser skal begrundes?

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 00:44   #154
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Gunvor, vender tilbage senere :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 14:15   #155
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser

Har du læst Ankestyrelsen anvisninger for, hvordan afgørelser skal begrundes?
Gunvor, ville du være rar at lægge et link - jeg har ledt, men ikke kunnet finde det...

Kattelemmen er lige præcist, hvad det hele handler om - man VIL ikke lytte til lægefaglige vurderinger, senest Jobcenters egen lægekonsulent, der udtaler "flere somatiske lidelser i bevægeapparatet med massivt nedsat funktionsniveau", "tilstanden har varet længe" (over 20 år), "funktionsniveau varigt nedsat til det ubetydelige. Lægeligt set er sagen velbelyst".
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 15:23   #156
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jeg vil bare sige: Held og lykke til min pige, håber sgu du baner vejen for mig ; ) Men vil følge din sag, håber jo som sagt den ikke skal vare endnu længere end den har varet ; (
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 16:22   #157
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Gunvor, ville du være rar at lægge et link - jeg har ledt, men ikke kunnet finde det...

Kattelemmen er lige præcist, hvad det hele handler om - man VIL ikke lytte til lægefaglige vurderinger, senest Jobcenters egen lægekonsulent, der udtaler "flere somatiske lidelser i bevægeapparatet med massivt nedsat funktionsniveau", "tilstanden har varet længe" (over 20 år), "funktionsniveau varigt nedsat til det ubetydelige. Lægeligt set er sagen velbelyst".
se denne https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20053 ps den er historisk,

dette er bedrehttps://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=138722

jeg leder videre

Sidst redigeret af østerbro; 12-03-2012 kl. 16:25. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 16:25   #158
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
http://www.ast.dk/publikationer/vejledninger/

At skrive en afgørelse
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 16:34   #159
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak til Østerbro den jeg ikke kunne finde!

Tak til Hans har lagt hovedpkt.'er under "et godt link", samt link.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 18:11   #160
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Bananen, Østerbro, Hans og Gunvor - tak til Jer alle, links skal læses og så til tasterne med en partshøring af Revurdering af Flexbevilling :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må jeg også bede om hjælp. Bella67 Spørgsmål ang fleksjob 66 03-10-2011 14:46
Været til Møde igen. Jeg er målløs. Wodpoulsen Alt det andet 9 24-06-2011 22:15
Danske Stasi-tendenser og retsløs klapjagt på ledige buster Politik og Samfund 6 14-10-2010 09:55
Målløs over pressen... Stella Det er da strengt ! 3 17-02-2009 23:30
Jeg er målløs hvad gør jeg forkert? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 1 26-10-2008 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension