K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2010, 09:26   #11
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
nej nu må vi lige stoppe her kontanthjælp er 13.+++ om md
Wauw, så gik jeg da glip af 8000+ kroner.
Hav lige satserne i orden, så meget får man f.eks. ikke når man er under 25 år og ude-/hjemmeboende. :-)
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 09:35   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja, det vil jeg da også sige, havde jeg dog bare én gang prøvet at være på kontanthjælp ja, så havde jeg da meget at være taknemmelig for!

(suk, måske jeg skulle gøre alvor af den skilsmisse og smide ungerne på porten! )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 09:37   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Satsen er højere når man har børn.
Som enlig kontanthjælpsmodtager er den ca.9.800kr før skat.
Typisk koster en lille lejleghed ikke under 5.000kr her på det meste af sjælland.

Så, det passer altså ikke, at der er rigeligt at leve for, idet der hver mdr. vil mangle penge.

Har man således også medicin udgifter, og til anden behandling, meromkostning som følge af sygdom, er man helt på skideren.
Statsforvaltninger giver kommuner medhold i afslag på hjælp under den sociale lovgivning, sålænge man er indplaceret til ordinært arbejde.

Man kan først få hjælp, NÅR kommunen har truffet AFGØRELSE om at man har kronisk sygdom/eller handicap.
DVS når man igen er rygget ud af kontanthjælpssystemet, medmindre man står der pga fleks.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 12:24   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Wauw, så gik jeg da glip af 8000+ kroner.
Hav lige satserne i orden, så meget får man f.eks. ikke når man er under 25 år og ude-/hjemmeboende. :-)
hvis du nu havde givet dig tid til at quoet det hele står der rigeligt til at leve for med 2 børn så har skam statserne iorden

her er hvad jeg skrev =
Citat:
nej nu må vi lige stoppe her kontanthjælp er 13.+++ om md

rigeligt til at leve for selv med 2 børn selv med højt forbrug til medicin osv
Citat:
Typisk koster en lille lejleghed ikke under 5.000kr her på det meste af sjælland
fatter ikke sjælland skal være så dyr iforhold til andre byer komuner
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 13:19   #15
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Se denne fantastiske video.:

http://www.youtube.com/watch?v=LFVILJt4Z4o

Og drop så det nonsens om relativ fattigdom
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 13:47   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Se denne fantastiske video.:

http://www.youtube.com/watch?v=LFVILJt4Z4o

Og drop så det nonsens om relativ fattigdom
den var nu helt ok den der men mere vil have mere
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 14:21   #17
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
syntes lige vi som udgangspunkt skal holde fast i at det er mønter man får......FÅR.....

når det så er sagt så syntes jeg ikke der er meget tilbage , når faste udg: er betalt .....

men det kan som superkok slæææææbe rundt.... men man skal ligge tobak etc etc på hylden... rødvin til bøffen er også en saga blot ... hvilket jeg finder ok....

men der burde måske tages mere hensyn til bil (transport)... da folk på K.H jo som regel skal være arbejdssøgende/tagende..... og de dage hvor man kunne få et job around the corner.... de er overstået.... 50-100 km. er ikke uanmindeligt.....

jeg mener derimod de helt unge (ikke hjemmeboende) får AAAALT for lidt....det er da urimeligt at de ikke skal have det samme som alm: voksne uden børn.....

jeg mener da deres mad udg: etc etc er de samme.... ik..

mvh eders ace dk .... som prøver og redde stumperne fra en halveret økonomi på ftp.

ps var man nu bare en skarns knægt ... så fik jeg jo bare flyttet den "skide" adresse... og wuuupti... så ville der næsten være happy hour i rådighedsbeløbet..... ak ja en bondekommode man dog er .... tror sku jeg skriver en bog om mit liv.... lige fra 1ste børnehjem til NU...... det siges og være så moderne......

.... sikke en griner folk ville få....

øhhhh hvad var det jeg glemte og sige.... jow jow...huslejepriserne ... jeg bor på godt 80 meter i anden ... til den latterlige sum af 5200....+ forbrugsafg:...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 15:46   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
men man skal ligge tobak etc etc på hylden... rødvin til bøffen er også en saga blot ... hvilket jeg finder ok..
ryger også her rødvin jo ryger da en flaske eller 2 om md men er så heldig at kende en der sælger tobak sodavand osv fra tyskland så meget at spare der men ja er man ikke så heldig som mig så må man holde op med at ryge jo også bedre for ens helbred men vi kan vel finde ud afn oget post order hvis det er men KBH har også folk der sælger tobak osv hvis man ikkek an/vil holde op

Sidst redigeret af superkok; 30-08-2010 kl. 15:48.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 17:46   #19
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
eders ace dk.... er jo en af vor herres øjesten....Fyyyyyyyyyyyyyynbo..

godt nok KBHer af fødsel... men som sagt nu priviligeret øjesten...

men der er jo ingen tvivl om at hver en kr, skal der funderes over når man er på overførselsindkomst.... ingen tvivl om den sag.....

og så er det vist ligegyldigt om det er den ene, eller anden variant.....

men nu hvor jeg selv eksisterer lige på den økonomiske undergrænse, kan jeg da bedre og bedre forstå ... folk der fifler med adresser, samt jobber orange.....

en kan vel heller ikke sige sig helt fri da jeg endnu var på A-markedet.... det var ski da af og til jeg ikke kunne nå taxametret..

og JA ..... det var jo netop til avisen samt de 20 prince......

dem kan man edermalme godt mærke de ikke længere er på budgettet...

nå men frisk mod ... vi må blot finde på noget andet..... det faens af det, er jo at ens fys: ikke rækker til og kunne lave en lille mønt på ...Hmmmm alternativ vis...

mvh eders ace dk.... som sidder i tænkebox, og er åben for forslag.......

ps.... må nok hellere lige skynde mig og sige ... at den med og sælge sin krop... ville nok IKKE virke... så mig lige i spejlet i fuld figur... det var sku grineren...... eller græderen om i vil
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 02:17   #20
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Ih, sikken en diskussion... det er snart ikke til at finde sin seng. Det går nok lidt mere kvikt når fyrringssæsonen starter rundt om i det danske land. Her kommer man ikke til at søge megen varme... med mindre jeg kan komme OP på kontanthjælpsniveau.

En meget stor del af mit liv har jeg levet på indtægter under kontanthjælpsniveau. Dels mangeårigt på SU, slutlån, ægtefælleforsørgelse. En årrække hvor jeg måtte leve af arv fordi kommunen tog min revalidering. Dimentendsats, sygedagpenge af dimentendsats Deltidsløn på lavtlønsområdet og sygedagpenge af deltidsløn på lavtlønsområde.

Jeg må desværre sige at det er blevet vanskeligere og vanskeligere at klare udgifterne som man skal betale for at kunne blive i sit hjem. Udgifterne er steget uden indtægterne er steget. Huslejen er på den anden side af 7kg dertil kommer vand, el, kloakafgift, efterbetaling på varme og kan man være sikker på da hele afdelingen hæfter for det samlede forbrug...

Jeg kan desværre ikke være sikker på at vi fortsat kan undgå at blive en af de udsatte familier, selv om vi er gode til at udnytte naturens gave til dem der vil.

Livet har lært mig, at vil man have et godt liv må man se bort fra sin købekraft. Glæder mig over, at min datter udvikler færdigheder der vil sætte hende i stand til at klare tilværelsen hvis.... nej, det magter jeg ikke at skrive!
Men hun bliver dygtig

Er vi fattige? Jeg er i hvert tilfælde udstyret med en gæld som jeg aldrig kommer af med, men som jeg ej heller kan tage med mig. Hvis hun bare husker IKKE at vedgå arv og gæld, så går det nok

Men fattig? Har i hvert tilfælde ingen mulighed for at gøre noget ved det pt. Vi er positive og begavede mennesker og forstår at det ikke er vores købekraft der gør os til anstændige mennesker. Ville gerne nedsætte boligudgiften, men kan ikke da jeg skylder for depositum/indskud

Det kan godt være at vi er fattige på penge men vi er rige på det der betyder mest for os. Vi hører ikke til dem der missunder den hjælp der gives dem der lever i absolut fattigdom. Fundamentalt finder jeg det forkert at afstanden mellem rige og fattige øges uanset om det er nationalt, regionalt eller globalt da det medfører ustabile forhold i en hver henseende.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen

Sidst redigeret af empowerment; 31-08-2010 kl. 02:26. Årsag: sprogligt sludder og vrøvl
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny fattigdomsgrænse i DK østerbro Politik og Samfund 20 09-06-2013 23:53
Konference invitation - FATTIGDOMSGRÆNSE 1970girl Politik og Samfund 0 12-01-2013 00:43
Regeringen sylter fattigdomsgrænse! buster Politik og Samfund 1 08-05-2011 08:39
Kan der defineres en relativ fattigdomsgrænse ? TimeGuest Politik og Samfund 8 06-01-2011 04:07
LO foreslår fattigdomsgrænse buster Politik og Samfund 11 22-02-2010 08:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension