K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2010, 16:53   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nullemusen

har et stort spørgsmål
hvorfor er du ikke blevet arbejdsprøvet?
grunden
1
du kan selv finde ud hvad du kan klare. Der er nemlig en kæmpe forskel på og sidde hjemme og tænke over hvad man kan og så faktisk komme ud i en arbejdsprøvning
du skal oven i huske en arbejdsprøvning er noget letter end et rigtig arbejde.
så har du en bedre afklaring af hvad du kan.

2 kommunen kan så bedre finde ud af om du faktisk kan klare den revalidering.

synes faktisk det er meget underligt kommunen ikke har taget stilling til arbejdsprøvning.
samt du skriver selv du ikke mener du kan klare 37 timer.

Sidst redigeret af MTVRV1; 29-07-2010 kl. 16:59.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 20:14   #22
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke er blevet arbejdsprøvet? de sidste snart 6 måneder er gået med at klage over at intet skete, at få aktindsigt, kræve min ret til opfølgning minimum hver 3. måned.. osv. der har været 6 forskellige sagsbehandlere inde over sagen i de 6 måneder, og ingen har gjort noget andet end lave rod i min sag..

Men det lidt sendt med en arbejdsprøvning nu, når studiet har studiestart efter sommerferien.. (ellers ville det selfølgelig være et godt bevis både for kommunen og jeg)

Det er en arbejdsskadesag, og ja det kan lyde dumt, tror jeg har skrevet det før, at jeg ønsker revalidering, når jeg ved at jeg ikke kan klare 37 timer mere, men jeg vil kunne blive selvforsørgende og få en arbejdsidentitet selv om jeg kun ville kunne klare muligvis kun 15 timer.
Ved dette siger jeg også farvel til erstatning som jeg ved et flexjob ville få, men jeg har p.t. kun fysiske helbredsmæssige barriere og har desværre fået en smagsprøve på hvordan de næste mange år kan blive for mig ved at skulle udredes i forhold til flexjob.. og jeg har ikke lyst til at knække på det psykisk også.. det vil ingen erstatning eller alverdens penge kunne rette op på.. synes det har været hårdt at bevare den jeg er i forvejen i dette smerte helv... , manglende forståelse fra mange af mine medmennesker, mistroriskhed fra kommunen og (nogle) læger, det er som mange må have erfaret, meget hårdt og jeg står ret alene med det..

Jeg er under 30 år, har altid været utrolig aktiv, klaret mig selv på alle områder og så er jeg også en person der er rigtig god til at skjule at jeg har det dårligt, hvilket også ville blive en kamp i forhold til arbejdsprøvning.. og det synes for mig i min verden som alt fortidligt at skulle i et flexjob og i værste fald førtidspension, tør slet ikke tænke tanken..

Og tro mig jeg tager hatten af (hvis jeg havde sådan en) for jer alle som klare jer så flot og har fundet ud af at leve med situationens realisme... jeg har accepteret min situation og kæmper ikke imod for det gør det ikke bedre
!! men jeg vil bare så gerne havde mulighed for at fordybe mig i et interessant fag, og derved også blive selvforsørgende, som jeg skriver på et andet niveau, og ja økonomisk set på min egen regning, men det har jeg aldrig hørt om at nogen er blevet straffet for, kan godt forstå det kan virke dumt for mange, men jeg har tænkt meget over det, og har erfaret at penge ikke gør mig lykkelig.. det gør livet nemmere på mange områder, men ikke lykkelig..

Sidst redigeret af Nullemusen; 29-07-2010 kl. 20:18.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 21:26   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ok så kan jeg bedre forstå det

Men tro mig jeg tager hatten af for du virkelig prøver
er ikke så mange år ældre, men har fået nogle år til at vende mig til tanken
samt har arbejdet mens jeg var syg.
så kan udmærket følge dig og det er en lang proces og acceptere man ikke kan alt som man kunne en gang, men ser også sagen fra kommunes side.
de vil nemlig være helt sikker du kan være selvforsørgende i forbindelse med den revalidering.
ved dårligt hvad jeg skal råde dig til.
Men synes du skylder dig at være 100 procent sikker på hvad du vil og være bedre afklaret med hvad du kan klare. for synes du har mange forskellige ting at slås med.
du er under 30 år og der starter vil noget næste år.
så kunne du måske afprøve dig selv lidt mere det næste års tid.
bemærker nemlig kommunen skriver flexjob, det gør de alså ikke uden grund.
de vil nemlig meget gerne have folk i arbejde
jeg kan ikke sige hvad du skal, men du kan tænke lidt over hvad jeg har skrevet.
du skal i hvertfald have held og lykke, hvad end du vælger.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 21:48   #24
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Tak jeg er så taknemmelig for indlæg omkring dette af enhver salgs da det er med til at udvide mit syn og få indblik i forskellige tankegange.. så er med til at hjælpe mig i min situation.. Tak :-)
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 21:48   #25
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det kan være jeg lige skal skyde ind, at kommunen faktisk ikke har mulighed for at give dig en revalidering, hvis du ikke kan klare 37 timer om ugen (30 i visse tilfælde) - fordi det sigter mod selvforsørgelse, og kommunen må ikke stille dig dårligere (økonomisk) end du var før revalideringen.

Du skulle jo også gerne kunne klare selve uddannelsen, og det er efter min erfaring, ganske ofte mere end et fuldtidsjob! (selvom man selvfølgelig har stor mulighed for at tilrettelægge de selv).

Så det er muligvis derfor, at kommunen er så stejl.
Tilgengæld så har du jo mulighed for at komme på revalidering når du først har fået tilkendt fleksjob, hvis det stiller dig bedre ift. arbejdsmarkedet - for hvis man først er fleksjobgodkendt, så sigter revalideringen også mod fleksjob (noget jeg har lært herinde faktisk )

Men du skal i hvert fald i en arbejdsprøvning først, og viser det sig så, at du godt kan klare en uddannelse, så har du også ydelse indtil du kan gå igang med uddannelsen - enten sygedagpenge, mens planen afklares eller forrevalident (også sygedagpengeydelse), eller på revalideringsydelse, hvis der i planen indgår opkvalificering til at kunne gå i gang med uddannelsen, f.eks. praktik i et relevant fag.

Og så vil jeg da lige skyde ind, at du (alt efter jobområde selvfølgelig) har en ret stor indflydelse på din arbejdsdag som sagsbehandler Jeg planlægger selv mine møder (som jeg pga. en masse beukratisk papirarbejde desværre ikke har så meget tid til), jeg har flekstid, og jeg har mulighed for at arbejde hjemme. Samt så er det jo meget fysisk skånsomt!
Nå men det var bare lige en lille reklame for mit job
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 16:10   #26
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Partshørring

Hej

Jeg har modtaget min ressourceprofil til partshøring i forhold til revalidering - er der nogen punkter eller lign. jeg skal være ekstra opmærksom omkring?

Det er revalidering til ny pædagogisk udd. varighed over 3 år.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skift fra mulig fleks til ordinært arbejde? Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 11 09-01-2013 10:30
Forlængelse af SDP, når ordinært arbejde er udelukket gunvor Et godt link! 3 27-06-2011 14:22
revalidering til ordinært arbejde fra fleksjob ComBo Spørgsmål ang fleksjob 0 30-03-2010 14:25
Hvilket fleksjob har du? Simmer Spørgsmål ang fleksjob 16 24-02-2010 23:42
Hvilket ministerium? Risa At søge førtidspension 2 29-11-2008 17:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension