K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2011, 13:21   #11
Hr_Hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Silkeborg
Indlæg: 5
Styrke: 0
Hr_Hansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Hej og velkommen

Har du ikke din fagforening med indover? Har de ikke været med til møderne? Og du har haft din § 56 siden 2004 eller har jeg misforstået noget.

Den burde da have været til højrebenet så du havde fået det flexjob.

Håber det ender ud til din fordel.
Jo jeg har min fagforening inde over, problemet er bare at de først fornyligt er kommet ind over, og jeg synes egentlig ikke der er meget ponus i dem

Hvis jeg vidste hvad jeg ved nu, havde jeg selvfølgelig taget dem med fra starten, men havde ikke i min vildeste fantasi forestilet mig at kommunen kunne finde på at behandle sine borgere på denne måde.


Jeg har i dag ringen til kommunens dagpenge afd. for at høre hvordan jeg er stillet ved. sydagpengenes ophør d. 1/4-2011, og fik denne besked.

Jeg kan ikke få dagpenge, da jeg er medejer af fast ejendom, selvom vi ikke er gift, da jeg ejer over 10.000 kr. som er det maksimale man må eje for at få dagpenge.

Hvis banken ikke vil bevilge lån i restværdien, og det vil de jo nok ikke da jeg ingen indkomst har, kan kommunen tilbyde mig kontakthjælp i maks. 3 mdr. med henblik på at få solgt boligen,er iøvrigt ikke interesseret i at låne i restværdien, da vi bare kommer til at sidde dyrere.

Selvom jeg evt. sælger huset til min kæreste, og dernæst forærere hende min fortjeneste, og selvfølgelig betaler 15% i gaveafgift, vil det ikke ændre noget da kommunen går 3 mdr. tilbage og ser hvad jeg evt. ejede på dette tidspunkt, og ud fra det vil de kunne se at jeg har haft en formue, selvom jeg efterfølgende har givet den væk.

Jeg fik også svar på mine spørgsmål omkring mine pensionsopsparinger.
Det er kun egne pensionsopsparinger de kigger på ifb. med dagpenge, og her er beløbet maks. 50.000 kr. Er beløbet over dette skal man bruge opsparingen før dagpenge kan udbetales.
Pensionsopsparinger hvor ens arbejdsgiver indbetaler samt ATP kan de ikke røre ved.

Som det er nu kan jeg kun håbe på et positivt svar omkring min fleksjobsag i uge 8.
Jeg har det ikke godt psykisk pga. alt dette, men prøver at kæmpe mig igennem en masse paragrafer, for at se om der er noget der kan hjælpe min sag, men det er sku svært når man ikke er jurauddannet.
Tænk at det offentlige behandler deres borgere på denne måde.

Endnu engang mange tak for hjælpen indtil videre.

Tilføjelse.

Har fundet et dokument der viser at min paragraf 56 aftale er blevet forlænget d. 05-11-2010 og udløber d. 05-11-2012. Kan det evt. have indvirkning på sagen?



Mvh. hr.Hansen

Sidst redigeret af Hr_Hansen; 16-02-2011 kl. 14:11.
Hr_Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 22:42   #12
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej hr hansen..

når du skriver dagpenge, mener du så kontanthjælp? når du skriver medejer af ejendom, mener du så at det er det hus du og din kæreste bor i? er de 10000 kr du ejer i kontanter eller er det i ejendommen?
jeg har tidligere herinde læst omkring at kommunen ikke kan tvinge dig til at sælge eller belåne din ejendom især når du ikke ejer den alene.

hvis det kan hjælpe noget, så modtager jeg kontanthjælp, trods det at vi har hus og bil. samt børn. så få lige alt det på skrift du fik information om i tlf..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 22:48   #13
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Vigtigt at skelne mellem A-kasse dagpenge og bistandshjælp

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13045 Læs og tag ved lære!.

Ja, vigtigt at skelne mellem dagpenge fra en A-kasse, som ikke har en disse at skulle have sagt omkring din formue eller opsparing - det har bistandshjælpen desværre!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 12:10   #14
Hr_Hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Silkeborg
Indlæg: 5
Styrke: 0
Hr_Hansen er ny på vejen
Hej Allesammen.

Jeg synes lige jeg skylder jer alle der har hjulpet mig i denne tråd, et svar på hvordan det hele er gået.

Det hele endte godt
Jeg blev tilkendt fleksjob få dage før mine sygedagpenge udløb.

Afgørelsen skulle have være faldet i uge 8, men kommunens lægekonsulent Thomas Holemann mente endnu engang at der manglede oplysninger.
Det kunne vi ikke vente på da mine sygedagpenge udløb d. 1/4 og kommunen nægtede at forlænge perioden.

Jeg fik ny sagsbehandler d. 7/3 og vi aftalte et møde d. 9/3.

Vi var naturligvis spændt på dette møde, hvor min fagforening også var med.
Det hele endte med at sagbehandleren virkelig havde gjort et stort og godt stykke arbejde på de 2 dagen hun havde haft sagen, hun fik en skriftelig udtalelse fra lægekonsulent Thomas Holemann om at min tilstand er varig, samt hun havde haft møde med sin chef og aftalt jeg skulle indstilles til fleksjob.

Hun havde ikke flere oplysninger end den tidligere sagbehandler som ikke kunne træffe en afgørelse. Og hvad der fik lægekonsulenten til at ændre mening og pludselig godt kunne konkludere at min lidelse er varig, uden at der skulle flere undersøgelser til, aner jeg ikke.

Min kæreste og jeg er naturligvis meget lettet over at dette er overstået, og vi nu kan få et normalt liv igen.

Vi har efterfølgende haft kontakt til flere lokalpolitikere for at gøre opmærksom på det store problem Silkeborg kommune har med ekstrem dårlig sagsbehandling, det kom der dog ikke det helt store ud af, da de ligesom ikke ville tage ansvar.

Vi kontaktede også Midtjyllands Avis, hvilket resulterede i en stor dobbeltsidet artikel i lokalavisen omkring min sag. Der er ifølge journalisten rigtigt mange I Silkeborg kommune der kæmper med kommunen, og der er en gruppe syge bogere som hver uge demonstrere foran jobcenteret. Dette har resulteret i at kommunen har igangsat en uvildig undersøgelse at sygedagpengesager 2 år tilbage.

Jeg mener stadig at kommunen har et stort ansvar for at jeg blev fyret fra min arbejdsplads hvor jeg havde været i over 15 år. I øjeblikket er jeg uden job, men er helt sikker på at jeg nok skal finde et fleksjob, da jeg har mange gode kvalifikationer, og min kontakt med fleksjobafd. på Silkeborg kommune har været meget positiv, og medarbejderne virker utrolig engagerede.

Har netop set et indslag i 21 Søndag, hvor kommunens lægekonsulenter kritiseres for at være et redskab der mest er til for at spare penge. Indslaget er fra d. 19-6-2011 og kan anbefales at se.

Med venlig hilsen og mange tak for hjælpen

Thomas Hansen
Hr_Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
fleksjob evt fyring dennis0667 Spørgsmål ang fleksjob 6 27-09-2011 14:29
ophør af sygedagpenge fibro At søge førtidspension 14 10-07-2011 21:37
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31
Sygedagpenge ophør Nillan Politik og Samfund 0 17-11-2008 19:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension