K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2008, 09:56   #11
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Tudsinde tak Maj-britt. har faktisk ikke besøgt nogle af de 3 sider før, så det bliver rigtig spændende og se hvor meget videre jeg kan komme med det hele.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 10:11   #12
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Det var så lidt.

Jeg har STOR glæde af mine akvarier, det koster ikke så meget energi, men er utroligt givende at pusle om, at kigge på og bare nyde.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 11:10   #13
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Mimse

Kan udmærket godt følge dine tanker, indstillet til pension!!!! hva' så, hva' skal jeg så lave?
Det første du skal gøre, og som du selv siger, er at få ro til, at komme ovenpå igen. Hvis pensionen går igennem, er der en masse ting du i starten skal bruge tid på, at få på plads, det vil tage noget af dine kræfter, derefter skal du være forberedt på en nedtur (du er jo allerede igang med at forberede dig, men den kan komme alligevel), der vil komme et tomrum, det er ikke sjovt, at blive pensionist og slet ikke i så ung en alder.
Jeg selv blev pensionist i sep. 2007, og er nu ved, at få hverdagen til at fungere, jeg går til varmtvandsbassintræning en gang ugentlig, derudover har jeg taget gamle interesser op igen, bla. kultegning og klaverspil, dette er noget jeg kan gå til og fra som kræfterne er til, derfor synes jeg også, at du skulle tage din slægtsforskning op igen, det kan du jo også gå til og fra.
Men prøv også, at finde noget der kan give dig noget socialt, det er nemlig vigtigt, at du ikke burer dig inde.
Men bortset fra det, så lyder du meget fornuftig, du er jo igang med, at forberede dig, så jeg tror ikke du kommer til at være doven på sofaen
til dig fra mig og held og lykke
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 11:53   #14
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Sikke mange gode forslag. Slægtsforskning lyder faktisk helt vildt interessant, måske man skulle kaste sig over det!

Mimse, jeg lider af svær endometriose og depression. Har 4 operationer bag mig, men desværre kan det ikke fjernes. Har haft det siden teenage-årene, men det er forværret med årene og siden har jeg så fået depression, som har været lidt svær at behandle, da behandlingen primært skal rettes mod den fysiske sygdom, men den er jo kronisk..

Håber, din pension går hurtigt igennem, så du kan komme igang med at vænne dig til dit nye liv
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 13:37   #15
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hvor er det bare skønt med alle de forslag. Specielt den med slægtsforskning. aii det bliver spændende. Tak til jer alle for de fantastiske ideer. man føler sig meget tom indeni og kan ikke rigtig se hvad alt den tid skal bruges til, men jeg er sikker på jeg nok skal få tiden til at gå. Alle ideerne er kradset ned med blæk, så jeg husker dem. hehe

gh72, det var da også en frygtelig sygdom du har tilraget dig. jeg har en veninde som fejler det samme, og hun har det altså også rigtig skidt. Det er mest i perioder hun har det virkelig slemt. Og det er da ikke underligt man bliver ramt af en depression når man får en uhelbredelig sygdom. Det gjorde jeg også da jeg fik min diagnose. Og med smerter her og der, så er det rigtig svært at se det lyse i at man er blevet ramt. har du talt med en psykolog omkring dit forløb? Jeg har nemlig fået nogle fine værktøjer til hvordan jeg klarer hverdagen med sclerose af min neuropsykolog, og de mennesker er altså uundværelige.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 13:42   #16
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Mimse,

ja, jeg går stadig hos en psykolog, og det hjælper mig meget. Jeg synes, min depression virker meget velbehandlet for tiden, så det er dejligt!

Ha´en god dag
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 13:50   #17
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
jeg laver scrapbooking og kort. Maler nogen gange. Laver hjemmesider. Alt sammen når jeg har overskud og energi og kræfter til det. Det er rart og kun skulle koncentrere sig om hvilket papir man skal bruge fx, og ikke tænke på alt muligt andet. Så slapper jeg af!

jeg har også tænkt på det med slægtsforskning. Hvordan skriver man det op osv ?? jeg ved slet ikke hvordan jeg skal starte ...
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 14:42   #18
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
godt du får udbytte af dine samtaler hos psykolog gh72. Og håber da også snart du får afklaring på dit forløb, for det er jo en frestration i sig selv at gå lidt i uvished.

marolle, det håber jeg at maj-britt kan svare dig på, for jeg er startet op på et i forvejen påbegyndt stamtræ. Så hvor man starter ved jeg faktisk ikke, og jeg har selv problemer med at skrive det ned. For der er jo mange grene.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 15:02   #19
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Ja, sådan en anetavle laver man enten selv: http://www.it-borger.dk/laer-om-it/i...du-en-anetavle

eller man bruger et program f.eks dette: http://anetavle.adr.dk/

Marolle, du begynder med dig selv, du er proband og nu bygger du på, dine forældre ( fødsel, konfirmation, vielse, død, de 4 vigtigste begivenheder i livet, hvornår og hvor), derpå dine bedsteforældre og du er nu igang.

Den her side er god: http://www.landsarkivetkbh.dk/genealogi/

Google er guld værd, søg genalogy, slægtsforskning, anetavler, kirkebøger o.s.v. og det vælter ud med gode link.

Jeg begyndte, da jeg var omkring 20, har nu brugt 30 år på den hobby og det ender aldrig, der er ALTID noget mere, der kan findes.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 15:37   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, google er guld værd, men kan også være en pestilens, fordi man "drukner" i oplysninger.

Men da spændende med slægtsforskning.

Det, der er ærgerligt, er, at det er dyrt at rejse rundt i landet og læse i kirkebøger, for på et tidspunkt løber man tør for muligheder på nettet og må rundt landet - enten til landsarkiver eller kirker.

Jeg har selv snuset til slægtsforskning og fandt frem til en slægtning - grankusine - som havde fundet ting tilbage til vist nok 1600-1700. (Jeg har kun læst det overfladisk, men sikken "stor familie", man lige "pludselig" finder.

Det er vildt sjovt... og man lærer en masse om historie samtidig. Krige, familiers livsvilkår, kongerækker osv. Det er bare så sjovt, men tager tid.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kaos i tankerne! kalona Spørgsmål ang fleksjob 9 20-09-2010 19:24
Førtidspension ned over hovedet. Lars Dubo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-10-2008 18:30
fuglene flyver buster Dit og Dat 5 07-08-2008 18:06
Bøj hovedet ved skærmen Stella Dit og Dat 3 27-02-2008 00:05
Jord i hovedet Claus Andersen Dit og Dat 0 14-10-2006 13:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension