K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2019, 01:06   #1
Nunca
Ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 11
Nunca er ny på vejen
Question Ny kommune, nyt Rehab-møde

Åhh jeg er udbrændte, og totalt opbrugt.
Og har brug for alt jeres erfaring/råd.

Det er én lang sej kamp på nu 10år, og jeg kan mærke kræfterne bare ikke er der mere til at kæmpe. Jeg er kørt i sænk, og det med at starte 'forfra' skræmmer mig vildt meget, er flyttet til ny kommune. Og blevet indkaldt til nyt møde da mit forløb slutter lige om lidt. Og jeg har faktisk opgivet kampen om den pension alle har sagt jeg burde have - med undtagelse af kommunen.

SKRÆK og VE jeg har jo også fået ny læge, så er ved at gå helt i spåner over at jeg ikke engang kan nå at lære den nye læge at kende. Inden sådan en ret så vigtig samtale.



Sådan kort om min sag:

Været på Kontanthjælp siden jeg fyldte 18

Kom på Resurseforløb i 2013

Speciallæge erklæring fra 2011 ang. belastnings reaktion og andre psykiske udfordringer. Her vurderes arbejdsevnen også til at være det ubetydelige ''og hans ord: * Behandlings muligheder
Det er en kompleks tilstand, hvor både somatiske og psykiske faktorer spiller ind og det er ikke muligt at sige noget sikkert om prognosen. Lidelsens indflydelse på arbejdsevnen Samtlige faktorer, primært somatiske og psykiske, nedsætter arbejdsevnen til ubetydeligt uanset erhverv eller skånehensyn.

Alle tilgængelige former for behandling bør afprøves i håb om at XXX tilstand kan bedres, men det er ikke sikkert, at behandlingen vil resultere i bedring af arbejdsevne.'' //dette ingen min diagnose. Og da jeg har Asperger som ikke kan ''behandles væk'' er mulighederne her udtømt.

har varig mén i højre fod, og speciallæge 16.04.12 erklæring på den er stationær og hans ord ''Ved undersøgelsen er hun overordenlig øm svarede til udsiden af fodleddet, Følesansen er reduceret på fodryg, omkring udvendige ankelkno samt på undersiden af 2.-5. tå. Der er ingen instabilitet i fodledet, men indskrænket bevægeevne. Der er ingen tvivl om hun har kronisk følger efter en fodlsdeforvridning. En sådan skade kan resultere i permanente mén. Jeg vudere, at behandlingsmulighederne er udtømte og tilstanden således stationær.''

Fik så nogle år senere lavet en udredning (kan ikke huske årstallet men det er nok 3-4år siden) på Psyk. og fik stillet min diagnose som er Aspreger, og der af kommer at jeg kæmper så meget med depression, angst ect. som er noget underlæggende der udspringer af min Aspreger. Her har ham der lavede den OG Autisme foreningen også skrevet til kommunen pension og arbejdsevne ikke eksisterende.

Har haft privat rådgiver ind over min sag, men desværre uden held og en meget dyr affære. Her fik jeg medhold i div. fejl gammel kommunen har gjort men dertil også det må vi slå en streg over og se frem ad. Punktum. Så vi starter fra 0 i ny kommune, og ikke mindst ja, du burde henstilles til pension - men det vil kommunen ikke. 40.000+ ud af lommen og firmaet gik konkurs. Så det tør jeg ikke igen, for det var mange penge for intet.

Er for syg til arbejds prøvning, så sådan noget har jeg ikke været sendt ud i.
Jeg skulle henstilles til Nord-Bo men de havde ingen tilbud til mig da jeg også i følge dem var for syg til deres tilbud.
- dette vil ny kommune self. have dem til at genvurdere så skal starte op med nogle samtaler hos dem, så det vil sikkert være samme dom som sidst, vi skal have dig igennem det. Og det er vel her de har brug for noget ang. 'skånehensyn' ? via. den mulighedserklæring.

Prøver at samle kræfter til at stykke noget sammen til den nye kommune, som ikke kender mig men som jo bare nok tager udgangspunkt i de gamle meget dårlige parpirre, trænger sådan til noget opmuntring og bare generelt nogle gode råd og evt. hvad jeg kan forberede til sådan en mulighedsærkering.

Og bare generelt hvad jeg nu skal gøre, gode råd modtages med kyshånd.

Tja, ved næsten ikke rigtig heller lige hvad jeg skal skrive her har 1000 tanken men ærligt er tanken løbet tør for benzin. Føler mig totalt opgivende, og sådan lidt. Tja jeg sidder sq nok samme sted om 20år. Og kan ikke helt overskue 10år mere... Så hvad nytter det at kæmpe...

Sidst redigeret af Nunca; 23-08-2019 kl. 01:13.
Nunca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2019, 13:41   #2
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Åhr for pokker altså ... Ja. Det er dælme op ad bakke!

MÅSKE, og kun måske kan du prøve at vende din flytning til ny kommune, nye mennesker, ny læge til din fordel.

"Start forfra". Brug al tid du har overskud til, til at sætte din egen sag i struktur. På den måde får du selv et overblik og ved at du har alt på plads, selvom man altid tvivler på om alt nu er med, men tag dig god tid, og kig, læs og sortér i alle dine dokumenter.

Uanset hvad, så er der lovgivning som SKAL overholdes. Hvis de ikke kan sætte dig i arbejdsprøvning, så SKAL de med TIDSFRIST og BELÆG for beslutningen finde anden vej, hvis de hårdnakket ikke vil give dig FP.

Jeg har personligt fundet ud af, at hvis jeg er på forkant, og jeg selv strukturerer og sender dokumenter til min sag, så bliver tingene pludselig anderledes!

Jeg selv kæmper for en FP. og de har forsøgt sig med absurde løsninger, men jeg holder fast. Skriver (som jeg blev anbefalet herinde fra) til Jobcenterchefen, og klager over SB. behandling eller konklusioner.

Du skal for nyt rehabmøde, hvis din sag er blevet forældet (12 mdr.), ligeledes skal der indhentes nye læge og specialudtalelser. De SKAL jo så også komme med en løsning, som IKKE må forværre din helbredsmæssige situation, og kommunen skal kunne fremlægge belæg for at din arbejdsevne kan udvikles, ellers må de IKKE sende dig ud, samt må et eventuelt forløb IKKE trækkes i langdrag, og kommunen SKAL sætte tid på et evt. forløb ... Det siger loven!

...
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2019, 17:08   #3
Nunca
Ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 11
Nunca er ny på vejen
Mange tak for dit skriv, og du kan tror jeg forsøger virkelig også at holde mig oppe i nakkeskindet. Og netop tænke at ja ny begyndelse og måske kan man få hul igennem her.

Men uh ha, hvor har jeg svært ved at overskue det hele for ja ærligt er det bare en skrue uden ende.

Alt er sat i system alle 1.450 sider O.O og jeg opdatere også løbende, og der er også klaget til øverstechef når tingen altså ikke lige kørte på skinner ect. men ja nogle gange så mister man bare totalt overblikket og ikke mindst driv for at forsætte for syntes at det er som at slå i en dyne, og snakke for døveøre.

Lige pt. er jeg bare totalt udkørt og ved ikke hvad ben jeg skal stå på, jeg er bare ved at få nok af love, regler og paragraffer. Og mit generelle helbred lider meget under de 10år i dette virvar og kan mærke det foralvor er ved at sætte sine spor, trods jeg altid har forsøgt at stå med rank ryg, og holde fanen høj!
Nunca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2019, 12:42   #4
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Om det kan hjælpe ved jeg ikke, men her er hvad jeg har gjort for at forberede mig til næste rehab.møde.

Jeg gik mine læge og sygehusjournaler igennem på sundhed.dk. Jeg skev ALLE nyttige årstal, diagnoser og sted ned.

Jeg har skrevet "Min historie". Altså jeg har meget firkantet nedskrevet mit liv, i enkelte ord som beskriver årsagen til min situation.

Jeg har bedt mine tætteste veninder om at komme med en udtalelse, så Rehab. ikke blot har fra læger osv. men at der faktisk ligger udtalelser fra personer der kender mig, og som har kendt mig i mange år.

Alt dette har jeg samlet i et langt 14 siders NOTAT, som jeg har bedt min sagsbehandler vedlægge til Rehabteamet.

Altså kort. Præcist og ikke så meget fyld. "kort" og kontant. Som jeg er blevet rådgivet om herinde, så undlad de følelsesmæssige udsving i korrespondancen med kommunen. Holde sig til fakta, og intet mere eller mindre.

Jeg er eder dælme spændt på hvordan deres reaktion bliver
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2019, 19:43   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Bed lige mærke i at lægen skriver det er ikke sikkert at det hjælper, ikke der hjælper ikke, det vil kommunen helt sikkert læse som om der er en chance
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2019, 18:33   #6
Nunca
Ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 11
Nunca er ny på vejen
Det hele blev skubbet da jeg kun havde 1 uge til partshøring ect. på de mange ting. Og min Private SB netop ville have dette skulle gøres ordenligt. Så har ikke lige fået opdateret her i tråden, da det hele trak ud og ny dato for mødet måtte findes.

Mødet gik heldigvis bedre end mine to andre møder, og for første gang var det ikke en totalt ubehagelig forsamling. Er indstillet til FP, og afventer sidste endelige godkendelse.

pyyyha 13års kamp nu snart slut.
Nunca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2019, 11:55   #7
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Det er dejlige ord at læse <3 Ønsker dig al held og lykke ...
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension