K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2010, 12:40   #1
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
privat socialrådgiver eller advokat ? hjælp

Hvilken slags aktør kan Jeg købe mig til,, som hjælp/back op.

Jeg er ved at drukne og har snart ikke flere kræfter.
Jeg overvejer at undværre de 6200kr jeg har ledighedsydelse og bare gå hjemme/droppe helt ud.
Jeg har været igennem det meste og alle siger at ftp er det eneste og det rigtige. Untagen kommunen.
Jeg er næsten i bund heldbredsmæssigt og psykisk. Har næsten ingen del i familen mere.

Jeg tænker på privat socialrådgiver eller advokat.
Hvag vile være bedst ?
Nogle erfaringer ?
Kender I nogen I vil anbefale?
Kender I nogle priser?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 13:12   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
En ”kyndig” advokat vil tage mellem 7.500-10.000 kr. kun for at vurdere sagen og komme med et enkelt skrivelse.
Men hvis det er en dygtig advokat så et enkelt skrivelse er nok.

Desuden hvis man vil køre sagen for domstolene så skal der en advokat til det og ikke en rådgiver, derfor anbefaler jeg en advokat frem for en rådgiver.

Hvis du beslutte dig at tage en advokat så husk at forberede selv sagen til ham.

Hvis du mangler penge, prøv at sælge noget af det du har og kan undvære eller tage et lån i banken eller hos nogle af dine bekendte.

På langt sigt blive det din bedste investering.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 13:19   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
har du ikke en fagforening der kan hjælpe dig jeg fik bla hjælp til forsikrings skade selvom de ikke skulle hjalp hun mig osv sparede mig for en hel del 1000 kr
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 13:47   #4
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg har ikke en fagforening, da Jeg har arbejde som vikar i rigtig mange år, gået hjemme i mange år.
Vi havde slet slet ikke forstillet os, at Jeg skulle blive SÅ syg at Jeg ikke engang kunne arbejde bare lidt, og dermed have lidt indtjening.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 14:21   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg hverken kan eller skal fortælle dig hvad du skal gøre, men efter min mening er det bedste du kan gøre, at tage den med ro og afvente, at kommunen vil revurdere dig, som de skal når du har været ledig flekser i et år.

For 2-3 år siden blev jeg selv tilkendt fleks, på baggrund af en arbejdsprøvning hvor jeg "klarede" 6-9 timer pr. uge.

Ret hurtigt blev jeg sendt til anden aktør som skulle finde mig et fleksjob.
Dette lykkedes (selvfølgelig) ikke.
Denne anden aktør var et yderst rart og behageligt menneske, vi mødtes 1-2 gange om ugen, hvor vi snakkede lidt om tingene.

Derefter blev jeg atter sendt til samme anden aktør, denne gang for at etablere en praktik, så jeg kunne revurderes.

Denne gang "klarede" jeg 7 timer pr. uge, og blev derefter tilkendt fp.


Da jeg blev tilkendt fleks blev jeg totalt og aldeles frustreret, for jeg så det som, at kampen startede forfra een gang til.

Men så var der en venlig sjæl, som gjorde mig opmærksom på, at fleks er sådan ca. halvvejen til en fp, for nu havde de jo erkendt, at jeg havde nogle problemer så jeg ikke kunne klare mig på det ordinære arb.marked.

Jeg ved godt, at det er svært "kun" at blive tilkendt fleks når nu man selv ved, at man er berettiget til fp, men jeg tror ikke, at du får din fp hurtigere ved at hyre advokat eller privat socialrådgiver, du kommer bare af med en masse penge.

Dette er venligt ment, og jeg ønsker dig held og lykke, uanset hvad du vælger at gøre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 14:27   #6
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Jeg har ikke en fagforening, da Jeg har arbejde som vikar i rigtig mange år, gået hjemme i mange år.
Vi havde slet slet ikke forstillet os, at Jeg skulle blive SÅ syg at Jeg ikke engang kunne arbejde bare lidt, og dermed have lidt indtjening.
Man kan ofte få en enkelt samtale med advokat uden betaling. Du og advokaten kan finde ud af om "der er en sag". hvad der kan gøres osv. Advokaten vil kunne oplyse pris mm. til dig, både for første samtale og evt. følgende samtaler. Det er bare at spørge

Jeg har 2. gange bare haft første samtale med en advokat, hvor jeg blev rådgivet til hvad jeg selv kunne gøre.. kostede mig intet
Én gang har jeg fået advokaten til at skrive til kommunen. 1-2 uger senere havde jeg fået den revalidering, som jeg selv havde kæmpet for at få i 2½ år... meget tankevækkende. Brevet kostede mig den gang 5000, og er mit livs bedste investering... jeg ville gøre det igen hvis det kører helt i smadder mellem mig og kommunen.

Tror I gør rigtigt i at rejse pengene, hvis I og adv. mener at der kan gøres en reel forskel. Det kan i sig selv være guld værd at føle at man har nogen med noget pondus bag sig, så der bliver plads til at have en form for liv også.

Jeg har også tidligere haft stor nytte og glæde af at have en meget erfaren bisider bag mig, med hotline til kommunens socialchef.. han er desværre ophørt pga. helbred, men jeg mangler ind i mellem min "storebror" til at rense øregange på kommunen.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen

Sidst redigeret af empowerment; 06-11-2010 kl. 14:31.
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 14:56   #7
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg hverken kan eller skal fortælle dig hvad du skal gøre, men efter min mening er det bedste du kan gøre, at tage den med ro og afvente, at kommunen vil revurdere dig, som de skal når du har været ledig flekser i et år.

For 2-3 år siden blev jeg selv tilkendt fleks, på baggrund af en arbejdsprøvning hvor jeg "klarede" 6-9 timer pr. uge.

Ret hurtigt blev jeg sendt til anden aktør som skulle finde mig et fleksjob.
Dette lykkedes (selvfølgelig) ikke.
Denne anden aktør var et yderst rart og behageligt menneske, vi mødtes 1-2 gange om ugen, hvor vi snakkede lidt om tingene.

Derefter blev jeg atter sendt til samme anden aktør, denne gang for at etablere en praktik, så jeg kunne revurderes.

Denne gang "klarede" jeg 7 timer pr. uge, og blev derefter tilkendt fp.


Da jeg blev tilkendt fleks blev jeg totalt og aldeles frustreret, for jeg så det som, at kampen startede forfra een gang til.

Men så var der en venlig sjæl, som gjorde mig opmærksom på, at fleks er sådan ca. halvvejen til en fp, for nu havde de jo erkendt, at jeg havde nogle problemer så jeg ikke kunne klare mig på det ordinære arb.marked.

Jeg ved godt, at det er svært "kun" at blive tilkendt fleks når nu man selv ved, at man er berettiget til fp, men jeg tror ikke, at du får din fp hurtigere ved at hyre advokat eller privat socialrådgiver, du kommer bare af med en masse penge.

Dette er venligt ment, og jeg ønsker dig held og lykke, uanset hvad du vælger at gøre.
Tak
Jeg tror desværre at Du har helt ret.
Jeg fik af min flexrådgiver afvide ved 1. besøg, at nu er jeg jo halvvejs og bare må have tålmodighed.
Så Ja, det kender Jeg.
Men det er jo ikke bare at være tålmodig. Jeg skal jo også igennem praktik, som Jeg er nu. Og skal igen og igen.
Jeg bliver ødelagt SÅ meget hver gang det sker.
Med fibromyalgi kan man ikke arbejde sig op igen, kun velligeholde og håbe, men når går ned, så bliver du der og kommer ikke op igen.

Jeg må sygemeldes og så er den ikke klaret. Derfor kan det ikke bruges til noget. Jeg er bare mødt op, men min rådgiver på jobbet kan jo ikke vudere en skid, da hun kun ser mig komme, siger at Jeg har så ont her, der og her, og og og.. og så sætte mig ned og læse til jeg går hjem...

Det værste er at NU sidder Jeg så endnu mere syg, og har helt ramt bunden. Jeg ved ikke om Jeg kommer op på samme sted igen som før.

Jeg er bange for at når Jeg får ftp, som jeg burde have haft fra starten er Jeg blevet så dårlig at Jeg næsten ikke har noget tilbage til at leve med mere...
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 15:01   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det som jeg virkeligt fortryder i dag er, at jeg først gik til min advokat efter at jeg fik afslag på førtidspension dvs. efter at jeg har spildt alt mit kostbart tid på meningsløse klager, fik ødelagt mine nerver og rest af mit helbred og min økonomi er blevet slået total i stykker, som resultat af kommunens fortolkning af lovgivning, en fortolkning som gik kun ud på ulovligheder og perfide manipulationer.

Uden min advokat ville jeg stadigvæk den dag i dag vegetere og vente desperat på mirakler som desværre ikke findes.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 15:53   #9
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det som jeg virkeligt fortryder i dag er, at jeg først gik til min advokat efter at jeg fik afslag på førtidspension dvs. efter at jeg har spildt alt mit kostbart tid på meningsløse klager, fik ødelagt mine nerver og rest af mit helbred og min økonomi er blevet slået total i stykker, som resultat af kommunens fortolkning af lovgivning, en fortolkning som gik kun ud på ulovligheder og perfide manipulationer.

Uden min advokat ville jeg stadigvæk den dag i dag vegetere og vente desperat på mirakler som desværre ikke findes.

Det er altid det man ikke fik gjort i livet man fortryder.


Jeg fortryder ikke at jeg tog en dygtig advokat, men jeg fortryder at jeg kæmpede som en gal i mere end 3 år hvor jeg ustanseligt måtte fortælle kommunen at det de nu havde gang i det kunne de ikke, hvilket blot medførte at det gjorde noget andet som de heller ikke kunne. Det tog mig 2½ år at få blot en afgørelse. Ubetydelig erhvervsevne, men kommunen ville ikke rejse en pensionssag. Den gang kunne man ikke selv søge. Herefter skete der ingen ting... gik til advokat efter ½ halvt år og fik min revalidering bevilliget og var i gang 3 uger senere....han havde end ikke fået min sag fra kommunen, men kun det jeg kunne levere af papirer mm.

Når han gik i sulet af kommunen inden de havde snøvlet sig til at sende mine akter til ham, så skyldtes det at jeg bad ham om det. Sagde til ham, "at hvis han kunne trylle så var det nu!", fordi der var 14 dage til semesterstart... vi havde ikke råd til at vente yderligere et halvt år. Han kunne

Men hvad man vælger at gøre, skal efter min mening være det mavefornemmelsen siger. Der kan være ufatteligt mange ting i ens liv der taler for det ene og det andet.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 18:02   #10
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Wodpoulsen.

Du kan fx prøve at google "privat socialrådgiver". Måske kan du finde én på den måde.

5 timer er ikke meget til et flexjob, men diagnosen Fibromyalgi er nok ikke det nemmeste at komme igennem med - i forhold til pension - selv om det er arbejdsevnen, der skal vurderes på.

Har du været i kontakt med Bente Daneskjold på Herlev?

Er din læge ikke indstillet på at sygemelde dig, når du har det så dårligt, som du har?

Håber for dig, Statsforvaltningen ændrer kommunens afgørelse om pension - men mon ikke afslaget bunder i kassetænkning.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage det roligt - og vælge mine kampe med omhu. Din krop skal have mulighed for at restituere - og det får den ikke, hvis du hele tiden befinder dig i det røde felt.

Er der slet ikke noget positivt i, at du nu er sikret en indkomst?

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat eller privat rådgiver til hjælp med klage mv.? hboegelund Politik og Samfund 65 13-09-2013 11:15
Privat socialrådgiver? Giser Spørgsmål ang fleksjob 13 22-02-2013 13:21
Privat socialrådgiver eller advokat? Giser Spørgsmål ang fleksjob 2 29-01-2013 18:37
Privat socialrådgiver torbenc Politik og Samfund 23 31-08-2010 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension