K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2013, 23:51   #1
kirsten Ø.
På vej til at lære K10
 
kirsten Ø.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
kirsten Ø. er ny på vejen
Overlevelse, hvordan?

Hej alle. Dette er mit første indlæg. Håber I kan hjælpe mig med gode råd.

Lidt om mig:
Jeg er pt. i gang med at blive afklaret/afviklet//indviklet hos kommunen, så jeg kan søge FTP. Jeg er tidl. fleksjobber (8 timer om ugen), men tilsidst gik det ikke længere og jeg er nu sygemeldt.
Indtil videre har jeg ventet i 1½ år på at blive afklaret til FTP og der er ikke sket særlig meget i min sag, på trods af at jeg ringer konstant og presser på.

Mit spørgsmål er:
Kan jeg gøre noget for at speede sagsbehandlingen op? Det er sikkert et naivt spørgsmål - og ja jeg har faktisk opgivet det lidt på forhånd, men hvis der er nogle råd at hente så hører jeg dem gerne.

Jeg tror mit næste spørgsmål nok er vigtigere og mere relevant lige her og nu:

Hvordan overlever man som menneske i det her cirkus? Altså at være i systemet, som man siger. Jeg synes, det er voldsomt stressende og til tider endda krænkende.

Jeg forsøger virkelig at fokusere på noget positivt og ikke tænke for meget over alle de dårlige oplevelser jeg efterhånden har haft med kommunen, for hvis jeg først begynder at spekulere, går det da helt galt - for jeg kan jo ikke stille noget op Og har af indlysende årsager heller ikke overskud til at tage kampen op.

Hvordan holder I hovedet over vand? Og hvor får I kræfterne til at blive ved med at kæmpe?
__________________

Vi tager lige en dyb indånding og slapper heelt af...
kirsten Ø. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 02:16   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kirsten Ø. Se meddelelser
Mit spørgsmål er:
Kan jeg gøre noget for at speede sagsbehandlingen op?
Muligvis.

Du kan starte med, at bede om aktindsigt, benyt gerne denne formular til formålet: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Så har kommunen 10 kalenderdage til, at sende dig kopi af alt hvad de har om dig.

Så kan du også tjekke, om alle relevante akter, f.ek. lægepapirer, er tilstede i sagen

Dernæst bør du undlade, at ringe til kommunen.
Hvis der er noget du ønsker svar på, så skriv.

Hvis du skal aflevere noget på kommunen, f.eks. et brev med spørgsmål, så aflever det personligt ved skranken, og bed om en kvittering på, at de har modtaget det.

En af måderne at overleve i dette system er, selv at have styr på din sag og sætte dig ind i love og regler, så kommunen ikke kan rende om hjørner med dig.

Og begge dele er du godt i gang med allerede, i og med, at du har oprettet dig som bruger her på K10.

Jeg er ikke helt stiv i reglerne om opfølgning af sygemeldte fleksere, men jeg tror, der kommer andre med råd om dette.

Fremover bør du blive i denne, din tråd, så er det nemmere for os andre, at vejlede dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 10:57   #3
kirsten Ø.
På vej til at lære K10
 
kirsten Ø.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
kirsten Ø. er ny på vejen
Tak :-)

Jeg kan godt se hvor du kommer fra. Man skal åbenbart helgardere sig på alle kanter og ikke regne med at sagsbehandleren vil/kan styre sagen sikkert i land.

Nyt spørgsmål:
Jeg ved at mine sygedagpenge kan forlænges, nu hvor jeg er i gang med at blive afklaret til pension, men hvor længe kan jeg egentlig forsætte på sygedagpenge?

Jeg har været på sygedagpenge i snart et år nu. I løbet af den tid har min sagsbehandler indhentet en attest fra min læge og sociallægen har lavet en udtalelse. Hvordan det kan tage et helt år fatter jeg ikke, og jeg synes de nøler med min sag... og jeg er bange for at løbe tør for sygedagpenge inden der er kommet en afklaring på min sag.

Nu skal jeg i gang med anden runde af speciallægeundersøgelser fordi de tidligere undersøgelser og udtalelser åbenbart er mangelfulde på én eller anden måde. Så nu skal jeg starte forfra hos nye behandlere som kommunen udvælger. Det kommer til at tage laang tid, tror jeg.

Skal jeg forberede mig på at ende på kontanthjælp?
__________________

Vi tager lige en dyb indånding og slapper heelt af...
kirsten Ø. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 12:49   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kirsten Ø. Se meddelelser
Nu skal jeg i gang med anden runde af speciallægeundersøgelser fordi de tidligere undersøgelser og udtalelser åbenbart er mangelfulde på én eller anden måde. Så nu skal jeg starte forfra hos nye behandlere som kommunen udvælger. Det kommer til at tage laang tid, tror jeg.
Du kan jo spørge din sagsbehandler (skriftligt) hvad der mangler fra speciallægerne.

Hvis man ikke er tilfreds med de speciallæger, som kommunen henviser til kan man ofte få egen læge til, at henvise til en anden speciallæge, så man får en second opinion.

Hvis du gør dette skal du så huske, at få en kvittering når du afleverer speciallægeerklæring til kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 09:46   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Altså husk at du selv har en kopi af alle læge/speciallægerklæringer m.v.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan gør man? adaucke Spørgsmål ang fleksjob 8 29-01-2013 19:18
Hvordan gik det da KatrineB Din historie 2 23-02-2011 19:33
Hvordan ?? Bassemanden Alt det andet 1 29-06-2010 10:47
Hvordan vil jeg stå? mumle_mund At søge førtidspension 17 06-03-2008 23:14
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension