K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2008, 18:17   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
lån gennem ftp.?

hej alle vil bare sige jeg har fået en opringning i dag fra min sagsbehandler som har gennemset min sag igen og nu giver mig ret i min ansøgning om pension og vil selv indstille mig til pension da både hende og hendes chef er enige om det det rigtige for mig. og så er det jeg begynder at tænke på hvis jeg så fik en pension og ville låne penge i banken til udbetaling på et hus da jeg har en pension som sikkerhed, og vil høre om der er nogen der har erfaringer med det om bankens syn på om lån til førtidspensionister.
god weekend til alle
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 19:08   #2
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Lån som førtidspensionist er i hvert fald nemmere end lån på kontanthjælp. Nu er der så meget kriser i bankerne lige pt., så ved ikke hvor optimistiske de er, men ellers kan man som regel låne til det hele her- renten er dog lidt højere:

http://www.danskboligfinans.dk/

Dejligt at din sagsbehandler endelig samarbejder lidt. :-)

Hov- de er også blevet lidt forsigtige i det firma.

Dem her er nok bedre- har selv brugt dem et par gange:

http://www.bfdk.dk/laanetyper/fuldfinansiering.html

Men prøv da banken først- selvfølgelig

Sidst redigeret af Stezu; 22-11-2008 kl. 02:49. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 19:22   #3
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
ok tak for de links. jeg tror stadig ik på noget før jeg har nogen papirer på hånden med pension tildelt. men jo positivt min sagsbehandler gir mig ret. ka da ik skade helt at ha hende på min side. har os selv hele tiden ment jeg har en go sag. men men men intet er afgjort endnu dsv.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 20:10   #4
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Nej, man tror ikke på det før man har papiret i hånden, men det er et stort skridt, at sagsbehandleren ikke modarbejder én, så vær optimistisk- den skal nok gå igennem.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2008, 08:16   #5
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
For at låne i banken ser man på om man kan betale de månedlige faste udgifter og hvad der er til rådighed efterfølgende til at leve for.

De kan så rådgive hvor dyr huset må være i forhold til den husstandsindkomst man har og evt. hvis man har gæld i forvejen.

Da FTP er en fast månedlig indkomst skulle der ikke være noget i vejen for at låne i banken overhovedet.
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2008, 14:15   #6
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Banken har så ofte lidt ( imo ) urealistiske tal for, hvor meget man skal have til rådighed efter alle udgifter- mener det er omkring 3500 kr. pr. voksen og 1500 kr. pr. barn i husstanden.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2008, 15:41   #7
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
hej ja det er en god følelse at min rådgiver nu er enig med mig. har godt nok gået og følt mig frustreret over ingen ville tro på mig. jeg var jo ung og så jo rask ud. har lidt svært ved at vise en vis glæde over jeg langt om længe har fået ret i min egen vurdering. og min lange kamp både med mig selv og mod kommunen nu ser ud til at virke og jeg kan få den aklaring jeg har ventet på og kæmpet for at få. jeg mener er det forkert at føle glæde
når man søger pension? jeg ville da hellere arbejde og sørge for mig selv, det er bare ik muligt. kan ik la vær at føle lidt skam og tør ik vise lidt positive følelser jeg har over min
kamp som ser ud til at lykkedes. har da stadig mange problemer jeg ska overvinde. men er det forkert at vise glæde når man søger ftp. fik da os at vide af min sagsbehandler at hvor dårligt jeg egengtlig har ka diskuteres. men hun ved ik hvordan jeg har det indeni.hva mener i? er det forkert at vise lidt glæde?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2008, 15:57   #8
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Nej- det er da ikke forkert, at vise lidt glæde.
Var sgi også glad, da min sagsbehandler begyndte, at se tingene fra min side og ville tage sagen op på en § 18 ellers havde jeg selv taget den op igen.

Har kæmpet med kommunerne og dårlig økonomi i mange år- har været på kontanthjælp stort set siden jeg var 18 år og søgte pension første gang i 2001.

Jeg var sørme glad, da hun ringede i sidste måned og sagde, at den endelig var gået igennem og endnu mere glad, da jeg fik det på skrift også.

Vi bliver ikke rige af ftp, men man får fred i sjælen og skal ikke bekymre sig mere om de dumme breve fra kommunen og om de nu tager ens penge i næste måned, hvis man ikke kan leve op til deres krav. Nu er min mand på ftp. efter de gamle regler, men da vi begge var på kontanthjælp og gift tog de gerne penge fra os begge to.

Hvis arbejde er udelukket er det jo klart, at man bliver glad for en ftp. for det er det eneste, der kan give en fred og føle, at man også har ret til, at leve uden at skal leve som jaget vildt af systemet....
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning gennem advokat mach 1 Alt det andet 24 09-03-2012 21:38
køb andelsbolig gennem ftp knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 08-02-2010 21:10
lån gennem ftp. knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 20-02-2009 23:09
flexjobber gennem 9 år annemette jensen Din historie 0 03-01-2007 23:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension