K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2008, 15:44   #1
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
uddannelse

må man godt tage en ungdomsuddannelse på almindelige vilkår, hvis man er førtidspensionist?
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 17:22   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej fortvivletpige

Har lige besvaret et indlæg hvor du spørger om du må arbejde på førtidspension, og nu spørger du om uddannelse på normale vilkår

Der er flydende grænser for hvad du kan og ikke kan når du modtager pension så spørg på kommunen hvis du er i tvivl og få en skriftligt godkendelse før du går i gang med noget, for ingen her kan give dig et skudsikkert svar efter min mening.
Men en komplet ungdomsuddannelse på almindelige vilkår vil jeg formode du kunne komme i problemer med så din pension bliver taget op til nyvurdering.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 08:50   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Se også www.hsknet.dk Handicappede Studerende og Kandidater som evt kan rådgive og hvor der findes stor viden. Ja, selvfølgelig skal du have en uddannelse. Held og lykke.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 13:12   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak for linket... det bliver også lagt under "Gode links".

Dejligt med en masse gode oplysninger. Tak for det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 14:50   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ved fra anden førtidspensionist at kommunen finder det meget besynderligt når man spørger om uddannelsesmuligheder når man er førtidspensionist - de går meget op i HVORDAN man har fået reccourcer til at tænke på sådan et forløb, og spørger derfor meget ind til om man har fået det væsentligt bedre, og om uddannelsen skal bruges i et erhvervs øjemed osv. Dette sker måske på baggrund af at førtidspensionen er tilkendt pga varige og kroniske forhold der har understreget én gang for alle, at man aldrig vil kunne gøre sig på arbejdsmarked og at ens muligheder reelt skal være udtømte for at kunne genindtræde på normale og /eller skåne vilkår.
Så det er nok derfor de er meget interesserede i at høre om de nuværende forhold og stiller spørgsmål som var man med i Jeopardy - bare så du er orienteret. Specielt unge førtidspensionister kan blive bombarderet omkring sådanne spørgsmål/henvendelser, da kommunerne hellere end gerne vil spare pensionen og få vedkommende ud i uddannelse/job/erhvervslivet.....sagsbahandlerne er MEGET IVRIGE for at hjælpe i sådanne sager, og er for engang skyld hurtige med alt vedrørende udslusningen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 17:21   #6
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Hej

Jeg ved at dengang jeg "bare" var under ravalidering, spurgte til om jeg måtte tage et web-design kursus, men det afslog min sagsbehandler med den begrundelse, at kunne jeg klare noget uden for off. regi - så var det sikkert at jeg ikke længere kunne modtage off. ydelser.

Så at udvise ressourcer eller initiativ, når man ansøger om en varig ydelse....er det samme som i længden at raskmelde sig.

Jeg er da lidt nysgerrig efter hvordan du måske kan få tilkendt en føp, når du på nuværende har overskud og ressourcer til at tænke på både job og uddannelse...skal du ikke nærmere ind under revalidering så ?

bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uddannelse! Nulle-Nut Dit og Dat 17 28-11-2012 23:54
Kontanthjælp/uddannelse Te-pigen Dit og Dat 14 10-08-2012 03:17
Førtidspension og uddannelse Joanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 25-05-2011 12:50
Fleksjob og uddannelse josefine Alt det andet 2 18-03-2009 17:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension