K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2012, 01:24   #11
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Lad mig hurtigt tilføje at det altså ikke er almindeligt at rende rundt og vide hvad en stk. 17 er - selv om jeg kan se at visse af de ældre brugere herinde forventer at man ved det, hm hm!
Stk. 17 er en paragraf i socialloven der tillader en borger at søge om førtidspension selv "på det foreliggende grundlag", dvs med de oplysninger om ens helbred m.m. som kommunen allerede har - det der foreligger.
Stk. 18 er hvor kommunen selv iværksætter en ansøgning om førtidspension for borgeren, dvs. de har erkendt at din arbejdsevne ikke er til stede.

Du skal slet ikke tænke på paragraffer nu. Du skal gribe afdelingens socialrådgiver - sådan en har psykiatriske afdelinger nemlig, vedkommende klarede ærterne for mig da jeg selv var indlagt - og få en samtale om dine fremtidsudsigter. Så bliver du forhåbentlig lidt mere afklaret og kan koncentrere dig om at blive rask.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 13:33   #12
venstrehånd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
venstrehånd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Lad mig hurtigt tilføje at det altså ikke er almindeligt at rende rundt og vide hvad en stk. 17 er - selv om jeg kan se at visse af de ældre brugere herinde forventer at man ved det, hm hm!
Stk. 17 er en paragraf i socialloven der tillader en borger at søge om førtidspension selv "på det foreliggende grundlag", dvs med de oplysninger om ens helbred m.m. som kommunen allerede har - det der foreligger.
Stk. 18 er hvor kommunen selv iværksætter en ansøgning om førtidspension for borgeren, dvs. de har erkendt at din arbejdsevne ikke er til stede.

Du skal slet ikke tænke på paragraffer nu. Du skal gribe afdelingens socialrådgiver - sådan en har psykiatriske afdelinger nemlig, vedkommende klarede ærterne for mig da jeg selv var indlagt - og få en samtale om dine fremtidsudsigter. Så bliver du forhåbentlig lidt mere afklaret og kan koncentrere dig om at blive rask.
amaranth tak for dit indlæg det er noget jeg kan forstå" altså for mig er det dansk" har snakket med min kontaktsygeplejserke idag og hun har sagt jeg til enhver tid kan få en socialrådgiver og snakke med skal have lægesamtale idag håber ikke han sender mig hjem...tak for svar
venstrehånd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 13:57   #13
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
No problems Kan godt huske hvordan jeg selv havde det, og skulle jeg have læst paragraffer var jeg da først blevet rigtig skidt
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 18:10   #14
venstrehånd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
venstrehånd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
No problems Kan godt huske hvordan jeg selv havde det, og skulle jeg have læst paragraffer var jeg da først blevet rigtig skidt
en tanke jeg om systemet..


"kan det tænkes at selvom nogle psykiater ville mene man fejler noget psykisk at pyskiatrien handler meget ud fra at man gerne vil have at syge borgere egntlig ikke er syge men det bare er en masse modgang de har haft som så kan evt reddes med socialpædogik, så de nemmere kan slippe for at skulle stille en diagnose.."

for jeg kan godt se at hvis man arbejder positivt med sig selv kan man måske nå langt men hva så hvis ens tanker bliver ved med at kredse om at ens liv bare ikke kan blive anderledes.

en psykiater har skrevet en konklusion at jeg ikke kan behandles og blive rask igen men samme tid mener hun en masse læring om empati og socialpædogik og ny socialindlæring kan afhjælpe problemet ..

er meget forvirret ser det lidt som om de bare vil ligge ord i munden på mig og få mig væk fra at jeg intet fejler......
venstrehånd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension