K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2009, 09:07   #1
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hvorlang tid er en arbejdsprøvning?

Hej til alle jer på k10.

Har prøvet at se, om jeg kunne finde noget om, hvor lang tid en arbejdsprøvning tager, kunne ikke rigtig finde det.
Derfor spørger jeg om, hvad er normalen for en sådan?
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 09:16   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg mener, at de typisk er 3 mdr./12 uger, med mulighed for forlængelse, som de oftest benytter hvis man har haft meget sygefravær, altså hele dage.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 09:23   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Trold.
Tak for dit hurtige svar
Ved ikke om du kan svare på dette, men ved du hvor hurtigt man kommer i arbejdsprøvning efter endt behandling
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 10:47   #4
Claudine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 55
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Claudine er ny på vejen
Hej futtefreja.
Er selv i arbejdsprøvning på reva og den kan tage mellem 3 og 5 måneder. Jeg selv har været i gang i 2 mdr. og ved slet ikke hvor længe de regner med at beholde mig her. Er oppe på 3 timer daglig og mere kan jeg slet ikke overkomme, men de er meget forstående. Ventetiden et vist afhængig af hvor der ledige pladser i, enten ekstern prøvning på en anden arbejdsplads eller reva. Sdbg kommune har virkelig lagt sig i selen og jeg ventede kun ca 2.5 mdr.
Held og lykke herfra.
Claudine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 11:08   #5
L. Hagenau
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Sønderjylland- er der andre herfra
Indlæg: 51
Blog Indlæg: 14
Styrke: 15
L. Hagenau er ny på vejen
arbejdsprøvning

jeg har lige været i arbejdsprøvning og det skulle vare 3 mdr., men jeg har desværre allerede måtte sygemelde mig efter 14 dage. Skulle starte op med 2 timer dgl. men kunne kun klare at være der knap 1½ time. Venter nu på kommunens tilbagemelding og det er nok til at starte en førtidspens. eller om jeg skal ud i fornyet arbejdsprøvning selvom speciallæger giver skriftlig begrundelse for at jeg ikke egner mig til dette.
L. Hagenau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 17:29   #6
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Hagenau, du skal nok desværre forvente, at de vil sende dig ud i en ny arbejdsprøvning uanset, hvad dine læger siger. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til herinde og hvad jeg selv har af erfaringer, så skal der PÆNT MEGET sygdom til, før du bare uden videre ryger på førtidspension!
Min kæreste er p.t. i arbejdsprøvning, hvor hun startede på 3 timer om dagen og selvom hun havde svært ved at håndtere det, valgte hendes sagsbehandler alligevel at sætte hende op til 5 timer med begrundelsen: "Vi skal jo se, om du kan klare det og i øvrigt har du været sygemeldt for meget til, at vi kan foretage en bedømmelse."
Som du nok kan høre, er logik ikke et af systemets forcer, da det her jo svarer til at forsøge at reparere et ødelagt ur med en hammer, konstatere at det bare blev mere ødelagt og så forsøge igen med en muggert!
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 19:11   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kom ikke i arbejdsprøvning i forbindelse med min førtidspensionssag, så den vej KAN den altså godt ende. Jeg havde ikke været i arbejdsprøvning i mere end 6 år, da tilkendelsen faldt.

Det kommer HELT og HOLDENT an på hvad ens læge/speciallæge/lægekonsulent - og i sidste ende sagsbehandler mener om sagen.

Så L. Hagenau KAN i princippet være en af de heldige der slipper gennem nåleøjet.

Det mest normale er en arbejdsprøvning på 12 uger, men der er også nogen der er ude 6 mdr. Så man skal nok sørge for at få en klar aftale med sagsbehandleren om, hvor længe man skal være der.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 19:18   #8
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
I slagelse bruger de åbentbart ikke arbejdsprøvning man bliver afklaret i en eller flere virksomhedspraktiker og de har en typisk længde af 9 mrd
Det er da kassetænkning så det brager.
Det første sted skulle jeg blive selvom jeg ikke kunne komme op i tid og jeg skulle blive det til de havde fundet et nyt sted.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 19:45   #9
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
tid i arbejdsprøvning.

Hej allesammen.

Nu har jeg så endnu nogle spørgsmål, jeg håber en kan svare på.
Når man er i arbejdsprøvning, ingen indtægt har p.g.a. sdps. kan man så få befordringsgodtgørelse?
Hvis man ikke kan det, hvad sker der så, hvis jeg siger kan desværre ikke deltage p.g.a. økonmi?
Da jeg ud fra det i forskellige siger , at arbejdsprøven kan tage fra 12 uger til 9 måneder.
Glemte lige at sige, jeg har fået endnu en ny sagsbehandler den 5 siden sep.2008. så ved ikke hvilken holdning hun har til min sag.

Sidst redigeret af futtefreja; 04-09-2009 kl. 19:47. Årsag: mgl. noget
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 20:40   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej allesammen.

Hvis man ikke kan det, hvad sker der så, hvis jeg siger kan desværre ikke deltage p.g.a. økonmi?
Du skriver, at du ikke har nogen indtægt, ergo har kommunen ingen udgifter på dig pt.
Hvis du så "nægter" at deltage i en afprøvning, så kan jeg forestille mig, at de vil trække på skuldrene og sige: "det er jo op til dig selv".
Surt men sandt.

Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
hvorlang tog det før sagen er under regler om pension MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 07-12-2012 20:28
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning (er) kelstrup Alt det andet 9 27-09-2009 16:49
Hvorlang tid går der før man indklades til møde. lifetec Alt det andet 5 04-02-2009 09:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension