K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2011, 12:05   #1
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Nogen der kender ham

Jeg har fået anbefalet en psykiater i Ringkøbing der hedder Kai Rosenberg Andersen. Er der nogen der kender ham?
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 13:38   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der er noget om ham her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=16384

Og her er en bedømmelse fra en, der har været godt tilfreds med ham:
http://www.lachion.dk/psykologer/reg...nberg-andersen
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 13:23   #3
Teletoppen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Teletoppen er ny på vejen
Jeg har haft Kai Rosenberg Andersen som psykiater i snart 2 år, (for øvrigt en rigtig rar mand) men i går ringede han og sagte at han lukker klinikken, da myndighederne har forbudt ham at udstede medicin, fordi de mener han er "for rundhåndet" med at udskrive recepter.

Er der nogle der kan bekræfte at han lukker.?

Sidst redigeret af Teletoppen; 15-05-2013 kl. 13:29. Årsag: ret
Teletoppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 13:31   #4
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Gad godt vide hvad det er de definerer som "rundhåndet".
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 13:39   #5
Teletoppen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Teletoppen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Gad godt vide hvad det er de definerer som "rundhåndet".
"rundhåndet" Det var hans egne ord i telefonen..
Han er før blevet indskærper af ""Tilsynet" med et forbud, om at udskrive bestemte slags mediciner.

Link:
https://www.sst.dk/DS/Tilsyn_liste.aspx

Rul ned til K

Edit:
Kan se han er blevet fjernet fra listen. Han har nok lukket butikken så. Det er jeg meget ked af. Han er en dejlig psykiater.
Uden ham havde jeg stadig ikke fået min førtidspension. Så var jeg stadig på kontanthjælp (som jeg var i 3 år før han fik kommunen overbevist om min psykiske lidelse)

Sidst redigeret af Teletoppen; 15-05-2013 kl. 14:37. Årsag: tillæg
Teletoppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 21:37   #6
ikast1968
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
ikast1968 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Teletoppen Se meddelelser
Jeg har haft Kai Rosenberg Andersen som psykiater i snart 2 år, (for øvrigt en rigtig rar mand) men i går ringede han og sagte at han lukker klinikken, da myndighederne har forbudt ham at udstede medicin, fordi de mener han er "for rundhåndet" med at udskrive recepter.

Er der nogle der kan bekræfte at han lukker.?
Ja, jeg har talt med Kai Rosenberg i dag - han har fået taget autorisationen. Jeg har altid oplevet ham som faglig kompetent og en stor hjælp - jeg går i aktion i morgen i det omfang mine kræfter rækker - jeg håber alle som kender det gode menneske som Kai er vil bakke ham - det fortjener han

Citat:
Oprindeligt indsendt af Teletoppen Se meddelelser
"rundhåndet" Det var hans egne ord i telefonen..
Han er før blevet indskærper af ""Tilsynet" med et forbud, om at udskrive bestemte slags mediciner.

Link:
https://www.sst.dk/DS/Tilsyn_liste.aspx

Rul ned til K

Edit:
Kan se han er blevet fjernet fra listen. Han har nok lukket butikken så. Det er jeg meget ked af. Han er en dejlig psykiater.
Uden ham havde jeg stadig ikke fået min førtidspension. Så var jeg stadig på kontanthjælp (som jeg var i 3 år før han fik kommunen overbevist om min psykiske lidelse)
Det er rigtig - vi må hjælpe Kai hvor vi kan - du har også oplevet ham som en læge som lever sig ind i sine patienters liv - skriv klag til sundhedsstyrelsen, hvis du magter det
ikast1968 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 23:09   #7
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Han har stadig sin autorisation som sygeplejerske i behold, så han vil nok "nyde" sit fremtidige arbejde med den.

Almindeligvis, når en speciallæge "lukker" så sælges praksis med patienter og det hele, så mon ikke problemet med at finde en ny psykiater løser sig selv ?
Det er jo ikke fordi muligheden for at slå sig ned som privatpraktiserende psykiater, sådan lige hænger på træerne.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 23:36   #8
ikast1968
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
ikast1968 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Han har stadig sin autorisation som sygeplejerske i behold, så han vil nok "nyde" sit fremtidige arbejde med den.

Almindeligvis, når en speciallæge "lukker" så sælges praksis med patienter og det hele, så mon ikke problemet med at finde en ny psykiater løser sig selv ?
Det er jo ikke fordi muligheden for at slå sig ned som privatpraktiserende psykiater, sådan lige hænger på træerne.


Ærligt talt - prøver du at være morsom - for så krænker du mine følelser og min mands følelser - begge har vi benefittet af store faglige ekspertice. En praksis bliver jo altså ikke solgt fra den ene dag til den anden og iøvrigt Ringkøbing - ja det skal nok være stedet hvor folk vil hen
ikast1968 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 23:45   #9
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ikast1968 Se meddelelser
Ærligt talt - prøver du at være morsom - for så krænker du mine følelser og min mands følelser - begge har vi benefittet af store faglige ekspertice. En praksis bliver jo altså ikke solgt fra den ene dag til den anden og iøvrigt Ringkøbing - ja det skal nok være stedet hvor folk vil hen
"Psykiatrisk privatpraksis" dem er der rift om, jeg ved ikke lige hvor "morskabselementet" skulle befinde sig.
Selv til Ringkøbing vil læger flytte, hvis de ser en givtig forretning.

Jeg har heller ikke talt om mandens kvalifikationer, men da han har sin "anden" autorisation at falde tilbage på, er det jo ikke sikkert han har kæmpet så meget imod.

Han har længe været på sundhedsstyrelsens tilsyns liste... der er to måder at komme af den på... enten retter man ind, og han har åbenbart fortsat været for rundhåndet med medicin, ellers så slipper man sin autorisation frivilligt, eller den bliver taget.

Der har jo været et retsligt-opgør/forlig før det når hertil.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 00:21   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja uuha, lad os endelig få stoppet en læge der bekymre sig om sine patienter??

At være læge der IKKE er rundhåndet med medicinen, kan sgu også være et problem - det kan i hvert fald sende en patient på gaden som en anden kriminel i jagten på medicinen. Og indirekte støtte det illegale marked, og de forkerte bagmænd. Helt uden opsyn. Der har jeg nemlig selv været, og det var ikke morsomt!!
Så hellere have haft en rundhåndet læge, hvor vi måske sammen kunne lægge en plan, så nattevandringen og handlen i porte og kældre på Istedgade kunne have været undgået.

Nu kender jeg ikke personligt omtalte psykiater, men jeg er sikker på, at hans hjerte har været på rette sted, og at han har sat mennesket før systemet.
Og hvis jeg havde kendt ham, så havde jeg kæmpet for ham.

Og stakkels patienter, der nu står og mangler ham.

*Dette indlæg er ikke et svar på dit indlæg, Hva nu - det er bare en tanke jeg lige måtte af med, skrevet som reaktion på hans situation.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kender ham? UllaSK Spørgsmål ang fleksjob 12 15-07-2011 01:50
kender nogen den nye lov? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 14-05-2011 20:15
nogen der kender sanne mor Alt det andet 7 06-12-2010 09:38
Nogen der kender Job og råd ? tbbe´s kæreste Alt det andet 5 31-10-2010 21:12
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension