K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2009, 09:30   #1
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Thumbs up Brug af lægekonsulent i lolland kommune

Hej alle i skønne mennesker herinde. Ja, nu jeg på banen igen med min lægekonsulent og dette i håb om at få det frem i lyset hvad der sker. Har i flere inlæg her på siden kunne fortælle den kedelig historie der gang på gang er sket ved brugen af lægekonsulent i min sag. Efter flere gange og have klaget til kommunen over hans virke, men uden der rigtigt er sket noget, satte jeg gang en efterspørgelse af borger sammen med 2 andre der havede været udsat for det samme. Denne forspørgelse endte ud med henved 25 borger kontaktet os omkring problemer med den samme lægekonsulents udtagelser og brug af disse i deres sagsbehandling. Da dem jeg startet det hele med er medlemmer af 3F lolland så fik vi hurtigt kendskab til at også 3F kendte til problemet med den kære lægekonsulent i flere sager og vi fik også kendskab til de selv samme problemer havede været til stede i Guldborgsund kommune. Her blev det dog stoppet at en forenig der gik en i sagen, men men men nu sidder vi så med selv samme problem her i lolland kommune. Dette har nu gjort at vi har sendt en fælles klage til Borgmester Stig Vestergård om problemet. Denne klage er samtidig sendt til alle byrådsmedlemmerne samt handicaprådet i lolland kommune. Dette i et håb om at man nu vil tage fat om problemet og få rettet op på de fejl der er sket. Da vi ser er dette i mange tilfælde har haft alvorlige konsekvenser for de borger hvor udtagelserne er brugt. Mange er kørt helt spykisk ned på baggrund af dette og sådan kan man ikke behandle mennesker der er syge/handicapet eller for den sags skyld nogen som helst mennesker. Tænk alle dem der ikke kender systemt og de love der er på området som bar emå kæmpe sig igennem hverdagen med det de nu bliver udsat for. Jeg håber mit lille indlæge her finder frem til flere vi kan hjælpe, jo flere vi er jo bedre står vi .

Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 12:06   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg synes det er superflot, at i har fundet sammen så mange mennesker, om at reagere på fejlene.
Jeg ønsker jer held og lykke med klagerne, og håber der kommer noget fornuftigt ud af det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 12:12   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
SÅDAN -det lyder dejligt at i har kunne få fælles fodslaw

Må tilstå at jeg ville ønske at langt flere herinde ville finde sammen i en fælles sag for er sikker på at er man sammen ja, så giver det større effekt i forhold til at være en enkelt borger -som nok meget let kan opfattes som en "brokkerøv" i systemet ikk´

Held og lykke og lad os høre hvordan det går
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 13:05   #4
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Hej Færdselsuheld

Jeg er kommet i besiddelse af dette som jeg ikke blev oplyst om, da Det Sociale Nævn omgjorde min kommunes groteske nedskæring af min hjælp. Nedskæringen var baseret på sagsbehandlerens løgne.

Lægekonsulentens behandling af sagerne er ligegyldig, da han ikke skal stå til ansvar for det arbejde han får penge for at udføre i kommunerne.

Derfor kan i fremsende dette bilag for, at se virkningen af en advarsel!

Citat:
Brug af lægekonsulent i lolland kommune

--------------------------------------------------------------------------------

Hej alle i skønne mennesker herinde. Ja, nu jeg på banen igen med min lægekonsulent og dette i håb om at få det frem i lyset hvad der sker. Har i flere inlæg her på siden kunne fortælle den kedelig historie der gang på gang er sket ved brugen af lægekonsulent i min sag. Efter flere gange og have klaget til kommunen over hans virke, men uden der rigtigt er sket noget, satte jeg gang en efterspørgelse af borger sammen med 2 andre der havede været udsat for det samme. Denne forspørgelse endte ud med henved 25 borger kontaktet os omkring problemer med den samme lægekonsulents udtagelser og brug af disse i deres sagsbehandling.


Folketingets Lovsekretariat Dato: 26. marts 2009

Under henvisning til Folketingets brev af 18. marts 2009 følger hermed velfærdsministerens endelige svar på spørgsmål nr. S 1691, stillet af René Skau Björnsson (S).

Spørgsmål nr. S 1691:

”Hvad er ministerens holdning til, at en kommune kan opnå en økonomisk gevinst ved at bryde gældende lov?”

Svar:
Kommunerne har som andre offentlige myndigheder pligt til at overholde den gældende lovgivning.
I en del tilfælde er der imidlertid forudsat i lovgivningen, at kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse på grundlag af en konkret individuel vurdering.

Derfor kan det ikke fuldstændig undgås, at der træffes afgørelser, der efterfølgende viser sig at være forkerte.

For at sikre borgerne findes derfor et klagesystem, hvor kommunalbestyrelsernes konkrete afgørelser på det sociale område kan efterprøves af de sociale nævn, og hvor Ankestyrelsen kan tage stilling til nævnenes afgørelser i generelle og principielle sager.

Har en kommunalbestyrelse truffet en afgørelse, der ændres af et socialt nævn til fordel for en borger, vil den ændrede afgørelse som udgangspunkt have virkning fra det tidspunkt, hvor kommunens oprindelige afgørelse havde virkning, således at kommunalbestyrelsens oprindelige afgørelse ikke får økonomisk betydning for hverken borgeren eller kommunen. I nogle tilfælde som den sag, der er nævnt i begrundelsen, hvor hjælpen er en naturalydelse, der efter sagens natur ikke efterfølgende kan ydes fra tidspunktet for
kommunalbestyrelsens afgørelse - vil nævnets afgørelse alene have fremadrettet virkning. Det kan betyde, at kommunen i den mellemliggende periode har haft en mindre udgift til hjælp, end hvis kommunalbestyrelsen oprindelig havde truffet den afgørelse, der senere er truffet af nævnet.


Omvendt kan det forekomme, at en kommunalbestyrelse fejlagtigt træffer afgørelse om at yde en hjælp, som en borger efter lovgivningen ikke (fuldt ud) er berettiget til. I så fald kan kommunalbestyrelsens afgørelse indebære, at kommunen afholder en større udgift, end loven giver grundlag for.

Fejl i den offentlige forvaltning skal undgås, og det er selvfølgelig helt uacceptabelt, hvis en kommunalbestyrelse bevidst træffer forkerte afgørelser, herunder lægger usaglige hensyn til grund for behandlingen af en sag.

En kommune vil kunne ifalde erstatningsansvar efter dansk rets almindelige erstatningsprincipper overfor en person, der har lidt et tab som en forudsigelig følge af en forsætlig eller uagtsom adfærd fra kommunens side.
Kommunalbestyrelsen har efter § 15 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område og efter § 2 i lov om kommunernes styrelse ansvaret for, hvordan kommunen skal planlægge og udføre sin virksomhed efter den sociale lovgivning.


Jeg forudsætter, at kommunalbestyrelserne i deres myndighedsudøvelse altid har intention om fuldt ud at overholde gældende lovgivning.

Statsforvaltningen fører efter § 48 i lov om kommunernes styrelse tilsyn med, at kommunerne overholder den lovgivning, der særligt gælder for offentlige myndigheder, herunder offentligretlige retsgrundsætninger. Statsforvaltningen vil bl.a. kunne påse, at en kommunes generelle tilrettelæggelse af sagsbehandlingen ikke er i strid med lovgivningen.

Karen Jespersen / Elsebeth Jarl Brunés


Citat:
Du kan eventuelt sende mig en privat besked med din mailadresse, så jeg kan sende den til dig.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 13:20   #5
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Kan kun være rigtigt:::

at folk har krav på det hvad der angår det økonomiske, men i høj grad også det man menneskeligt bliver usat for. Mange gange vil jeg sige det er en form for tortur!! Kan ikke være rigtgit at så mange går helt ned på dette rundt omkring i landet, for ved jo godt det ikke kun er i vores kommune det sker, kan jeg jo i høj grad læse herinde.
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 14:31   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Færdelsuheld godt gået og rigtig godt at i er flere der står sammen ..

Har nogen af jer kontakt med jeres læger ang dette ? ved at der her i kommunen har været ballade omkring en lægekonsulent og at lægerne også klagede over vedkommen (som heldigvis så ikke er her mere ) vi afleverede simpelthen lægekonsulent udtaler til lægerne så de kunne se hvordan lægekonsulenten omgjorde og underkendte deres og speciallægers diagnoser og behandlinger .. den faldt ikke i god jord ved lægerne ..
  Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 16:55   #7
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Færdelsuheld godt gået og rigtig godt at i er flere der står sammen ..

Har nogen af jer kontakt med jeres læger ang dette ? ved at der her i kommunen har været ballade omkring en lægekonsulent og at lægerne også klagede over vedkommen (som heldigvis så ikke er her mere ) vi afleverede simpelthen lægekonsulent udtaler til lægerne så de kunne se hvordan lægekonsulenten omgjorde og underkendte deres og speciallægers diagnoser og behandlinger .. den faldt ikke i god jord ved lægerne ..
Jeg har, da jeg selv klaget til kommunen, men det hjalp ikke men vil jo også blive brugt i denne fælles klage. Ser lidt ud som om man bare har været ligeglad med alle de klager folk har sendt i tiden, men fordi vi nu er så mange og har sendt den ud til så mange så sker der noget. Arbejdsmarketsektoren skal jo se på den og hvorfor de ikke har gjort noget ved de mange klager
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 21:15   #8
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Guf lige op til valget!!!
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lolland kommune Færselsuheld Alt det andet 3 22-06-2011 15:33
Ankestyrelsen har afgjort, at Brønderslev Kommune kan kræve refusion af Lolland Kommu Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 26-05-2011 00:10
ros til Lolland kommune slavteren Politik og Samfund 8 08-02-2011 14:10
Lolland kommune nyt Færselsuheld Dit og Dat 8 09-03-2009 09:05
Lolland kommune Færselsuheld Dit og Dat 4 14-08-2008 14:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension