K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2011, 22:13   #1
Bibijanni
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Bibijanni er ny på vejen
Hvordan man for pension efter første flexjob

Jeg håber nogle her inde kan give mig et godt råd med hensyn til at komme på pension efter kun 1 flexjob.

Her er først lidt af min historie. Jeg er 28 år og født med spastisk lammelse, jeg har dog gang funktion og fungere nogenlunde normalt i hverdagen. Jeg blev for snart 2 år siden tildelt flexjob, med en ugentlig arbejdstid på 15 timer.

Jeg har lige haft mit første job, men blev fyret efter 3 måneder p.g.a. meget fravær, da jeg har været faldet en del der har gjort jeg ikke har kunne passe mit arbejde. Jeg har aldrig haft et arbejde før så mit timeantal er baseret på et skøn og en 3 måneders arbejdsprøvning.
Jeg er nu blevet i tvivl om jeg overhovet kan klare et arbejde, da jeg ud over alle mine fald også oplevet en helt utrolig træthed der gjorde det næsten umuligt at klare min hverdan med man og børn ,da jeg helst ville sove hele tiden.

Jeg vil derfor høre om der er nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg nu griber situation an.

Det skal dog lige siges at jeg ingen speciallæger har da det ikke er en mulighed som spastiker og man er over 18 år.

På forhånd tak.

Bibijanni
Bibijanni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 06:56   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som flekser skal man revurderes når man har været ledig i 12 ud af 18 mdr.

Så hvis kommunen ikke finder ud af noget inden da, så skal du revurderes når du har været ledig i 12 mdr., og ved en revurdering skal de overveje førtidspension.

Se evt. om der er noget du kan bruge her: http://www.clh.dk/?id=1474

eller her: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126443

eller her: http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pension i hvile efter flexjob nu på ledighedsydelse Rif Alt det andet 0 09-02-2012 18:46
Hvordan man for pension efter første flexjob Bibijanni Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-11-2011 10:29
Den første tid efter tilkendt pension Sunnydob Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 20-02-2011 17:28
Hvordan har Løkke klaret sit første år? buster Politik og Samfund 7 06-04-2010 16:15
Flexjob og barnets første sygedag. bassenborg Spørgsmål ang fleksjob 3 03-04-2008 20:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension