K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2016, 20:03   #11
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
KageØre:
"En såkaldt c/o adresse i CPR kræver, at du faktisk bor på adressen, men betyder, at der kan afleveres post til dig på adressen, selv om dit navn ikke står på postkassen. "

https://cpr.dk/borgere/flytning/i-danmark/

Så det lader til at være ret korrekt
Idet jeg har håndteret post i Københavns Kommune er jeg ofte stødt på problemet, og har derfor forespurgt Post Danmark, om denne type returpost til kommunen.
Jeg regner med at Post Danmark, kommer med korrekte oplysninger når kommunens medarbejdere spørger !
Citat:
Post Danmark oplyser at:
"Står navnet på brevet IKKE på døren, må de ikke aflevere brevet på den konkrete adresse, ej heller hvis adressen er angivet som C/O"
Klarere kan det vist ikke siges omkring C/O adresser og navn på døren.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2016, 21:41   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja osv...PostNord (Post Danmark A/S er en del af PostNord) skriver følgende...

Citat:
Flytning til C/O adresse

Hvis du flytter ind hos en ejer eller lejer, bør du sørge for, at dit navn står på postkassen. Hvis det ikke er muligt, kan du melde C/O-flytning.

Og det er kun nødvendigt at flytte din adresse C/O, hvis dit navn ikke fremgår på postkassen/brevkassen
,
Kilde: http://www.postnord.dk/da/privat/mod...lytninger.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2016, 22:45   #13
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja osv...PostNord (Post Danmark A/S er en del af PostNord) skriver følgende...



Kilde: http://www.postnord.dk/da/privat/mod...lytninger.aspx
Ja, det er da ærgerligt at de skriver noget andet end hvad de siger, og hvad praksis er... kan blot sige at breve til C/O adresser hvor navnet ikke er på døren, er stort set umulige at få frem.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2016, 23:18   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Men post eller ej, så skal man have adresse hvor man bor.
Hvis man ikke bor nogen steder, må kommunen notere ens adresse hos dem, eller hvad de nu lige gør ved hjemløse der.
C/o adresse tæller som adresse på samme måde, som alm adresse i den sammenhæng.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2016, 23:50   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja ingen har sagt at det skal være nemt at forstå eller være borger her i dk..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2016, 18:46   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
I denne sag er det største problem vel at blive registreret korrekt i kommunen så man kan få penge uden at medføre økonomiske problemer for forældrene.

Hvis man skal have postadresse hos forældrene er det vel bare at printe en dymo label med navnet ud og klistre på ved postkassen, så er posten formodentligt tilfredse og afleverer brevene uden at beklage sig.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2016, 20:44   #17
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Hvis jeg har en midlertidig c/o adresse hos en bekent vil min ftp så blive nedsat pga at det bliver betragtet som samlevende?
__________________
Førtidspensionist pr 01.01.2012
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2016, 20:49   #18
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men....

Jeg flyttede for nogle år siden fra min kæreste og midlertidigt hjem til mine forældre, hvor jeg også flyttede adresse til. I den forbindelse talte kommunen med min far (pr. telefon), hvor han skulle bekræfte at jeg boede der, for at de ville rette min adresse dertil.

Da jeg ikke kunne betragtes som samlevende påvirkede det ikke deres folkepension, ej heller tillæg.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2016, 23:16   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Da jeg ikke kunne betragtes som samlevende påvirkede det ikke deres folkepension, ej heller tillæg.
Det er fordi du ikke kan gifte dig, eller indgå registreret partnerskab, med dine forældre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2016, 09:15   #20
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er fordi du ikke kan gifte dig, eller indgå registreret partnerskab, med dine forældre.
Det er korrek, folkepensionister betragtes ikke som samlevende med andre, man ikke kan giftes med. Hvis I vil være helt rolige, kan I kontakte Udbetaling Danmark og spørge.

https://www.borger.dk/sider/folkepension.aspx
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension