K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2017, 13:58   #451
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Så har marionetdukkernes leder udtalt sig...

Skulle nogen stadig være i tvivl om hvor Maibrit Berlau står og mener...så læs hvad hun siger...nemlig at der INTET er galt med sagsbehandlerne....det er selvfølgelig...vent på det.-.-loven som det er galt med...

Dette siger hun til trods for at alle kan læse at der er fejl i op til 100 % af sagerne inden for visse områder..

Altså at Ankestyrelsen har udtalt at der er lavet fejl...og ja...af sagsbehandlerne....i 100 % af visse sagsområder...

Helt ærligt...jeg er målløs...

https://www.avisen.dk/berlau-til-kri...on_447820.aspx
Berlau skal som andre bosser varetage medlemernes interesse, så hvis hun vil beholde taburetten kan hun ikke sige andet.

Jeg tager hende ikke i forsvar.

At hun omtaler nuværende beskæftigelsesminister, Troels Lund positivt er tankevækkende.
Han er som end nok skiftet ud inden der sker en dyt.

Artiklen fra Jyllandsposten er kun en af mange fra forhenværende ansatte i jobcentrene.
En ergoterapeut, som sad i rehabiliterings nævnet på frederiksberg skrev en sønderlemmende kritik af behandlingen af syge borgere.
Som jeg husker det fik hun en påtale,og stoppede herefter.

En Rådmand i Odense( enhedslisten) har forsvaret at en kvinde på 18-19 år der fungerede som en 5-6 årig skulle til samtaler på jobcentret.
Hendes mor måtte følge hende derhen.
Nej til pension, og så kunne de da bare søge igen!
.
Al magt har det med at korrumpere.

Når Berlau omtaler Odense så fint ved jeg ikke om hun henviser til de kvinder af anden herkomst, hvis sager blev gået igennem med en tættekam, men jeg husker klippet i TV. avisen, hvor kun systemet kom til orde.
journalisten havde ikke gjort sig den ulejlighed at spørge kvinderne selv.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2017, 16:29   #452
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Så har marionetdukkernes leder udtalt sig...

Skulle nogen stadig være i tvivl om hvor Maibrit Berlau står og mener...så læs hvad hun siger...nemlig at der INTET er galt med sagsbehandlerne....det er selvfølgelig...vent på det.-.-loven som det er galt med...

Dette siger hun til trods for at alle kan læse at der er fejl i op til 100 % af sagerne inden for visse områder..

Altså at Ankestyrelsen har udtalt at der er lavet fejl...og ja...af sagsbehandlerne....i 100 % af visse sagsområder...

Helt ærligt...jeg er målløs...

https://www.avisen.dk/berlau-til-kri...on_447820.aspx
Marianne Stein kan ikke forstå hvorfor Maibrit Berlau ikke forholder sig til den kritik som hun M. Stein kommer med:
At DS’s formand, Majbrit Berlau ikke mener, at der bliver begået lovbrud, og at fagligheden er høj ude i kommunerne stemmer langt fra overens med virkeligheden.

Se her fra JP:
http://jyllands-posten.dk/debat/brev...saa-ta-ansvar/
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2017, 17:49   #453
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tak for link Reno

Så længe Mai-Britt Berlau og socialrådgiverforeningen ikke ønsker at gøre noget ved dette kæmpe problem...altså ud over at konstant sige at det er lovgivningen som er gal...hvilket Marianne Stein så fint tilbagebeviser ikke er problemet...i Reno's link...ja så er der kun en måde at løse problemet på...

Det er ved at socialrådgiverne bliver statsautoriserede...og dermed løst fra ledelserne ude i kommunerne..

Dette sker nok desværre aldrig...det vil koste alt for mange penge for kommunerne og staten...

Så vi skal nok desværre blive ved med at se på den vasken hænder...politikere som siger det er kommunerne...og kommunerne som siger det er politikerne....og så dansk socialrådgiverforening der ikke vil være med til at løse problemet...og som konstant kaster problemet på lovgivningen...til trods for at det ikke passer..

Alt imens det går ud over helt alm mennesker...men hvad...kommunerne og staten spare jo penge..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2017, 16:45   #454
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tak for link Reno

Så længe Mai-Britt Berlau og socialrådgiverforeningen ikke ønsker at gøre noget ved dette kæmpe problem...altså ud over at konstant sige at det er lovgivningen som er gal...hvilket Marianne Stein så fint tilbagebeviser ikke er problemet...i Reno's link...ja så er der kun en måde at løse problemet på...

Det er ved at socialrådgiverne bliver statsautoriserede...og dermed løst fra ledelserne ude i kommunerne..

Dette sker nok desværre aldrig...det vil koste alt for mange penge for kommunerne og staten...

Så vi skal nok desværre blive ved med at se på den vasken hænder...politikere som siger det er kommunerne...og kommunerne som siger det er politikerne....og så dansk socialrådgiverforening der ikke vil være med til at løse problemet...og som konstant kaster problemet på lovgivningen...til trods for at det ikke passer..

Alt imens det går ud over helt alm mennesker...men hvad...kommunerne og staten spare jo penge..
Tak for link, Reno.

i LFS, landsforeningen for socialpædagoger præsenterer de også ledelsen på institutionerne.
Gælder det alle fagforbund???

Det har skabt dårlige vilkår, og en leder tæller mere end 10 ansatte!!!
I mit tilfælde var det kommunen der til sidst fyrede lederen, men inden da var mange ødelagte af elendigt arbejdsmiljø.
Der findes fagforbund for ledere, så hvorfor melder de sig ikke ind der.

Maibrit Berlau har i lang tid stået for det man med et godt gl.dags ord kalder en hykler.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2017, 18:33   #455
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Se lige her:

Bonus for at hælde syge mennesker over på laverer ydelser

http://dagbladetringskjern.dk/artikel/289014

Hvordan i helvede kan danske socialrådgiverforening med Mai-brit Berlau i spisen, acceptere dette svineri.

I skulle skamme jer, jeg væmmes over jer som fafgforening
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2017, 20:26   #456
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Se lige her:

Bonus for at hælde syge mennesker over på laverer ydelser

http://dagbladetringskjern.dk/artikel/289014

Hvordan i helvede kan danske socialrådgiverforening med Mai-brit Berlau i spisen, acceptere dette svineri.

I skulle skamme jer, jeg væmmes over jer som fafgforening
Super gået, Reno.
Ja , ak og ve. Mit Danmark er ikke eksisterende.

I min verden er det korruption og intet andet!!
Det er op ad bakke.
Hvornår kommer Jesper Tynell på banen igen?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2017, 20:47   #457
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Super gået, Reno.
Ja , ak og ve. Mit Danmark er ikke eksisterende.

I min verden er det korruption og intet andet!!
Det er op ad bakke.
Hvornår kommer Jesper Tynell på banen igen?

Hvornår får diverse medier fingeren ud af rø... og søger aktindsigt i Københavns Kommune, (Danmarks største kommune) så det bliver offentliggjort hvor mange medarbejdere i sygedagpenge-afdelingen der har skaffet kommunen en besparelse, og hvor meget denne "bonus" er på pr medarbejder, efter skat ?

Det samme sker garanteret også i JC Lærkevej, og derfor så mange syge og nedslidte bliver fastholdt på kontanthjælp, selv efter et langt arbejdsliv hvor ens krob er nedslidt...


Spørgsmål fra artiklen:
"Er det foreneligt med borgernes retssikkerhed, at en kommunal medarbejder har et økonomisk incitament i sagsbehandlingen?"

Hvad var det nu "inhabil" betød ?

https://www.legaldesk.dk/artikler/hv...-vaere-inhabil

"Hvornår er man inhabil?

En ansat inden for den offentlige forvaltning, kan blive erklæret inhabil i forhold til en bestemt sag, hvis:

Den ansatte har en særlig personlig eller økonomisk interesse i en given sags udfald, eller hvis den ansatte har været repræsentant for en anden med en lignende interesse tidligere i samme sag"

.

Sidst redigeret af Kio; 10-06-2017 kl. 21:34.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2017, 21:03   #458
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bonus til SB? Myte eller fakta.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=28324

Hvad var svaret så? Myte eller fakta?

Hvordan staver man til inhabil?

Hvordan staver man til retssikkerhed?

Kære socialrådgivere medlemmer af Dansk Socialrådgiverforening, jeg begynder at se årsagen til, at I ikke ønsker at blive autoriserede, med personligt ansvar over for lovgivningen.

Triste og vrede hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-06-2017, 21:32   #459
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.k10.dk/showthread.php?t=28324

Hvad var svaret så? Myte eller fakta?

Hvordan staver man til inhabil?

Hvordan staver man til retssikkerhed?

Kære socialrådgivere medlemmer af Dansk Socialrådgiverforening, jeg begynder at se årsagen til, at I ikke ønsker at blive autoriserede, med personligt ansvar over for lovgivningen.

Triste og vrede hilsner
Forvaltningsloven fra midtfirserne, før alle de love der nu hærger vores land.

Frit oversat: man er inhabil hvis man har en økonomisk eller personlig interesse.

Men, kære venner?
Har man ikke en personlig interesse, hvis man i Rehabiliteringsnævnet har afgjort en sag for derefter i Pensionsteamet skal afgøre en nøjagtig samme sag ???

I forvaltningsloven FRA ca. 40 år siden betragtes personlig inhabilitet, som værende af familiemæssig baggrund, men hvem vil omgøre en afgørelse uden at føle sig som et komplet fjols. Meget få, hvis overhovedet eksisterende.

Jeg taler om Københavns kommune.
Pamperkommunen, og det er ikke nyt.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2017, 21:42   #460
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Forvaltningsloven fra midtfirserne, før alle de love der nu hærger vores land.

I forvaltningsloven FRA ca. 40 år siden betragtes personlig inhabilitet, som ...

Jeg taler om Københavns kommune.
Pamperkommunen, og det er ikke nyt.
Hvad mener du med "Forvaltningsloven fra midtfirserne" og "Forvaltningsloven FRA ca. 40 år siden" plz ?


Bekendtgørelse af forvaltningsloven

LBK nr 433 af 22/04/2014 Gældende
(Forvaltningsloven)
Offentliggørelsesdato: 03-05-2014
Justitsministeriet


Kapitel 2

Inhabilitet

§ 3. Den, der virker inden for den offentlige forvaltning, er inhabil i forhold til en bestemt sag, hvis.....

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension