K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2012, 10:56   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Red face insider beskrivelse

god kronik i berlingske tidende, så nu mangler vi bare en kronik om når sagsbehandler selv søger førtidspension efter mange udviklingsforløb
http://www.b.dk/kronikker/naar-laegen-selv-bliver-syg
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 16:50   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...ikke første gang en læge rapporterer fra sygesengen, men det kan aldrig ske for ofte!

Og han er endda nybegynder...

...værste tilfælde, mig bekendt, var lægen Janni Helle!

En SB i hamsterhjulet hos en 40-50 SB'ere findes højst sandsynligt, spørgsmålet er om vedkommende har været fremme i medierne...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 08:49   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
eller om de går udenom
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 09:43   #4
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Nu er jeg provokeret. Jeg er selv førtidspensionist og socialrådgiver . Og nej vi slipper ikke nemt igennem. Jeg bliver gal over den nærmest skadefro holdning. ofte ender vi på førtidspension skadet af vores arbejde - i mit tilfælde var det vold fra borger side. På trods af dette findes der ingen nåde ej heller særbehandling. Arbejdsprøvninger som alle andre - bortset for os er der den ekstra dimension at vi på div projekter måske har tidligere kolleger som behandlere og tidligere klienter som med aktører. Meget besværligt og for mange behandlere er det ekstremt svært med en kollega. Der hvor man kan tale om vi har en fordel er at kende loven og kende tidligere kolleger man kan trække på dersom - når man render panden mod muren. Således overtog jeg udarbejdelsen af egen ressourceprofil da anden aktørs arbejde var noget hø.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 10:04   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ukken Se meddelelser
Nu er jeg provokeret. Jeg er selv førtidspensionist og socialrådgiver . Og nej vi slipper ikke nemt igennem. Jeg bliver gal over den nærmest skadefro holdning. ofte ender vi på førtidspension skadet af vores arbejde - i mit tilfælde var det vold fra borger side. På trods af dette findes der ingen nåde ej heller særbehandling. Arbejdsprøvninger som alle andre - bortset for os er der den ekstra dimension at vi på div projekter måske har tidligere kolleger som behandlere og tidligere klienter som med aktører. Meget besværligt og for mange behandlere er det ekstremt svært med en kollega. Der hvor man kan tale om vi har en fordel er at kende loven og kende tidligere kolleger man kan trække på dersom - når man render panden mod muren. Således overtog jeg udarbejdelsen af egen ressourceprofil da anden aktørs arbejde var noget hø.
Jeg syntes nu ikke der er nogle der er skadefro,det er jeg bestemt heller ikke ,men dine sidste 4 linger viser jo bare hvor fordelen er og det ville da også være hovede løst hvis "i" ikke gjorde brug af det,vil jeg mene-det er bare pokkers ærgeligt,urimeligt at alle ikke bliver behandlet rigtigt at tiden og sagerne skal trækkes ud og andet der læses om her inde bla.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 17:25   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ukken Se meddelelser
Jeg er selv førtidspensionist og socialrådgiver . Og nej vi slipper ikke nemt igennem.
Østerbros link lægger op til det modsatte...

...det er præcist lige så problematisk for lægen at være patient (fraregnet aktuel fagindsigt, kolleganetværk m.v.) som for alle andre...

...som jeg formoder gælder i samme grad for en syg SB's sagsbehandling i Jobcenterregi.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskrivelse af ens sygdomsforløb til ens sag Lupo Alt det andet 6 06-02-2012 22:16
Psykologattest:Vejl. omsocialt-psykologisk samarbejde, bla. beskrivelse af blanketter gunvor Et godt link! 0 11-02-2011 11:58
Funktions beskrivelse nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 03-06-2010 20:18
beskrivelse af en arbejdsprøvning MTVRV1 Alt det andet 21 09-02-2010 11:10
funktions beskrivelse buster Spørgsmål ang fleksjob 8 24-10-2008 12:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension