K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2007, 21:25   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Økonomisk støtte til psykisk syge unge

til dem det måtte komme ved...en god nyhed.


Offentliggjort 29. januar 2007 Jyllandsposten.

Økonomisk støtte til psykisk syge unge

Af ELSE BOELSKIFTE

Alle unge med diagnosen skizofreni samt unge borderline-patienter får fra på torsdag 3000 kr. mere om måneden i kontanthjælp.

Forbedringen, som folketinget vedtog 25. januar, indebærer at unge med psykiske lidelser tildeles et tillæg, så den samlede kontanthjælp kommer til at svare til den generelle ydelse til unge over 25 år.

"Den nye bestemmelse er ikke blot en landvinding for de unge, som midt i elendigheden får en lønforhøjelse, den er også en anerkendelse af, at der er nogen, som har mere brug for hjælp end for økonomisk pisk, før de kan blive en del af arbejdsstyrken igen," siger næstformand i Dansk Socialrådgiverforening Bettina Post.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2007, 08:55   #2
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: Økonomisk støtte til psykisk syge unge

hvor er det bare dejligt at læse
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2007, 14:37   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Økonomisk støtte til psykisk syge unge

ja der er bare en side ved det jeg ikke kan lide og det er at unge på starthjælp ikke kan få noget...de er udelukket ..det er da strengt !
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 17:13   #4
Kimmo89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2009
Indlæg: 11
Styrke: 16
Kimmo89 er ny på vejen
hvordan søger man sådan en støtte ?

hej jeg ville gerne høre om hvordan man søger sådan en støtte for psykisk syge

venlig hilsen
Kimmo89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 21:05   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, det er noget med, at unge med ovennævnte diagnoser og hvis de samtidig UNDER 25 år, kan få en højere kontanthjælp, svarende til voksne over 25 år.

Har man en af de diagnoser, ville jeg kontakte sagsbehandleren.... skriftligt og bede om at få den sats.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
REFORMEN: Snarere økonomisk pisk end hjælp til svage unge! Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 16-04-2012 08:12
hvilken økonomisk støtte får man mens man går til psykiater for behandling af PST? anonym1600 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 22-03-2011 20:30
Økonomisk støtte til kiro/fys mm? Misse76 Alt det andet 1 29-10-2009 12:18
Hjælp de unge psykisk syge Hejdien De Unge 14 24-07-2008 18:52
Unge psykisk syge - kontanthjælp, starthjælp og arbejdsmarked zuza Politik og Samfund 0 20-04-2008 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension