K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2008, 23:33   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
FULDSTÆNDIG ENIG, pia.

Ligger lige det direkte link ind til sekvensen:
http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyhed...D=1&vId=453211

- til de af os som ikke kunne se TV2 Lorry.

Hold ud Benny, og hvorfor ikke politianmelde og så må vi andre holde gryden i kog.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 23:48   #12
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Kære Benny.

Jeg syntes det er KANON at du står frem og fortæller om din situation og om andre der er havnet i den samme kommunale klemme.

Jeg er spændt på at se dit indslag i morgen, når du får det lagt ud på nettet.

Jeg håber at de vil få rigtige RØDE ØRE, de som har gjort dette mod dig og andre der er i klemmen, på kommunen.

Jeg bliver så rørstrømsk og gal på samme tid, at jeg ikke kan finde ord for denne magtmisbrug. Jeg må vist heller slutte før jeg bliver direkte ubehagelig overfor disse personer

Benny, du må tage alle de som du har lyst til
og de kommer fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 00:03   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ej, hvor er de flinke at tilbyde Benny at han kan søge en ældrebolig... Det kan alle de andre ældre vel også, så det tilbud er sku da noget hult..

og hende Sommer der, eller hvad hun hed.... det må da være løgn, når hun siger at det er dem uvedkommende når Benny måtte købe sig til den hjælp de ikke gav, og som de er dømt til var/er ulovlig at fratage ham.

er det kun magtsyge kvinder som sidder i den kommune der?

ja, jeg bliver helt mundlam igen over Bennys historie.. ingen ord rækker....
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 00:07   #14
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Hej Benny

Det er mega godt at det endeligt kommer frem og at du får så meget med

Jeg håber virkelig det får de ansvarlige til at komme ned af pidestadiet og give dig din fulde ret!

Gid også at tv2 og ekstrabladet vil følge op på det, så endnu flere "derude" får det at se.


fra
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 00:19   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, det er jo rystende!! Gladsaxe har haft flere lignende historier og er nærmest kendt (og berygtet) for ikke at kunne tage sig af de mennesker der ikke selv kan.
Gad vide om det er det den omtalte kvinde i indslaget taler om når hun taler om at de har "Stolte Traditioner" i Gladsaxe kommune....

Det er jo godt nok ikke noget de fleste ville være stolt over...men de er sikkert meget specielle...de mennesker der arbejder for den kommune...

Regeringen er sikkert stolt over dem når de nu sådan kan sparer 2 millioner kr på en enkelt handikappet...

Men det er jo altid nemt at sparke til en der ligger ned...de slår sjældent tilbage...

Gad vide hvordan de sover om natten..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 00:47   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gladsaxe kommune sagde det samme om den unge mand, der måtte bo hjemme... at han kunne få et botilbud... måske på et plejehjem eller hvad?!

Han kunne heller ikke få hjælp om natten. Det måtte forældrene klare.

Forældre må åbenbart IKKE holde ferie, hvis de har et voksent handicappet barn. De skal bare knokle fuld tid og så være vågne om natten også.

Tænk at smide et ungt menneske ud blandt ældre?

Jeg har været så naiv at tro, at handicappede skulle have mulighed for at leve et liv som alle andre... med respekt og værdighed omkring sin person.

Gudskelov for dig, Benny, at du har sådan nogle søde hjælpere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 01:38   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Så vidt, jeg kunne spore på kommunes hjemmeside er Susanne P. altså omtalte kvindemenneske, SF?
kan Benny be-eller afkræfte dette?

Hvis det er rigtige, burde hun smides ud af partiet, efter min mening.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 01:47   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan se det her, Pia...

http://www.kellersvej10.dk/socialudvalget.6

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 03:53   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja hvad kan man sige , var også mildest talt overrasket over at opdage at det var en SF`er der havde udtaleser om stolte traditioner og jeg skal komme efter dig , og det lige efter man har hørt om et menneske der ikke engang har råd til sin mad...

Gode hjælpere du har Benny, da kan da få en til at øjne lidt godt alligevel ... men resten fy for ... hel.... og så videre ...

Nå men jeg er sq nok for arrig til den debat her , har sendt et par mail af sted og sætter dem på til en start de må tale for sig selv og så vil jeg tage mine edder og forbandelser og gå i seng .. og så vil jeg snart revidere mit medlems skab af SF

Nat nat

første mail
Citat:
Til Susanne Palsig


Jeg sad i går og så Lorry som jo omhandlede Benny Gerhard i jeres kommune og jeg kunne ikke lade være med at tænke over din kommentar i udsendelsen .


Når man læser og høre om Bennys sag så står det ganske klart at der er lavet en fejl af Gladsaxe kommune og at man uberettiget har frataget Benny hjælp.

Dette bliver der så rettet op på efter en anke afgørelse

Som jeg læser og høre det så tager man den personlige hjælp fra Benny det vil sige at man reducere den fra 128 til 39,5 timer om ugen.

Efter anke afgørelsen står det klart at Benny har behov for og krav på 24 timer i døgnet.

Når man så høre dine udtalelser i Lorry hvor du udtaler .

At det er kommune u-vedkomment at Benny har "valgt" at købe hjælp i den mellem liggende tid så må man slå sig for panden og tænke hvad er det dog du snakker om …

Er det ikke netop i erkendelse af at Benny har behov for hjælp ikke 128 timer om ugen men i 24 timer i døgnet at man fra ankestyrelsens side har givet Benny medhold og at kommunen nu er "nød" til at give Benny den rette hjælp i den rette mængde timer.

Hvordan kan man så som du hævde at det må være Bennys ansvar at han har "valgt" at købe den hjælp i den mellemliggende tid hvor sagen har været behandlet ?


Hvad mener du selv der ville være sket med Benny hvis og så frem at han ikke havde "valgt" at købe denne hjælp ?


Det er jo ikke sådan at Bennys behov for hjælp går i stå i den tid en sag pågår og så mange penge vælger en borger nok kun at gældsætte sig for af nød og ikke af lyst , så det er da mildeste talt en af de dummeste udtalelser jeg læge har hørt ..

Benny har jo helt klart måtte købe sig til hjælp da den kommune der var ansvarlig valgte at løbe fra ansvaret at man så efterfølgende vælge at lade Benny sidde tilbage med gælden gør jo ikke lige frem Gladsaxe kommune bedre i mange borgeres øjne …

Og de stolte traditioner du omtaler hvad er det for nogen , er det en stolt tradition at intet menneske får lov til at sulte for det skal deres handicaphjælpere nok sørge for ved at købe mad til den handicappet for egnene penge ?

Jeg er mildeste talt rystet over jeres behandling af jeres borger, (ikke kun Benny men også andre omtalte sager i Gladsaxe kommune )

Jeg vedhæfter en mail til dig som er sendt til SF`s Socialordfører og håber at du vil tage dig tid til at læse den

Hilsen
xxxx
Anden mail

Citat:
Til Özlem Cekic

Jeg skriver til dig i forbindelse med sagen og Benny Gerhard, jeg ved ikke om sagen er ukendt for dig men håber det ikke da vi er rigtig mange mennesker deriblandt Benny Gerhardt selv der har prøvet at råbe politkkere op i øst og vest tilsyneladende uden effekt …

Når man kigger på jeres hjemmeside kan man læse at der flot står



SF's handicappolitik

Handicappolitik er et centralt område i hele velfærdsdebatten, og SF vil inddrage handicappolitik i alle de områder, der betyder noget for mennesker med en funktionsnedsættelse.


Og derfor vil jeg nu skrive til dig om denne sag, Benny er en ener ja og jeg ved at i ikke går ind i personsager , men jeg mener som medlem af SF at det at det er en person sag ikke gør at man skal afholde sig helt fra at kommentere eller debattere enkelte tilfælde for desværre er det sådan at når det kommer til velfærd i DK så er der sjældent enkelte tilfælde men blot tilfælde hvor kun meget få personer formår at råbe op og blive hørt , resten går bare stille og roligt til grunde uden at blive opdaget eller hørt …

Hvis du syntes jeg lyder harm og irriteret ja så har du ganske ret, jeg er træt af at opleve at det er de svageste i samfundet der står for skud hele tiden, jeg er træt af at se de handicappet blive glemt i div dagsordner og blive udelukket fra div høringer osv…



Er der nogen der helt klart har brug for en stemme i denne debat så må det være de Handicappet.

Jeg vil derfor bede dig om at tage et kig på de vedlagte link hvor Bennys sag omtales, en mand der går til grunde pga tåbelig politik og underlig lovgivning, en mand der bliver frataget sin hjælp på ulovligt grundlag og som senere (lang tid efter pga sløv sagsbehandling i DK ) får medhold i ankestyrelsen og får sin hjælp tilbage , men i den mellem liggende tid har måtte låne så mange penge at han nu er konkurs .

En mand hvis hjælpere må stå frem i tv og oplyse os alle om at manden ikke har råd til mad men at hans hjælpere betaler det ud af deres egene penge, så vil jeg holde på at Danmark er gået fallit vi har ikke noget velfærd og vi har ikke noget empati eller respekt for mennesker mere og når politikkerne vasker deres hænder og kalder det for enkelte sager og derfor ikke kan/vil gøre noget ja hvor er vi så henne …

Derfor beder jeg dig lige om at tage fem minutter af din tid til at se det klip af Lorry jeg med sender samt min mail til Susanne Palsig som jeg oven i købet til min gru opdagede var en SFer.

Jeg ville så inderligt ønske at vi så SF lidt mere på banen i ger som disse som der desværre er så mange af , jeg vil invitere dig ind på hjemmesiden www.k10.dk og møde og se nogen af de mennesker der hver dag er i klemme i det danske sikkerhedsnet , der er en grund til at en privat hjemmeside kan komme op på over 2000 medlemmer og en million besøgende på tre år, det må være en klar indikator af at der er noget helt galt på det her område..

Og vi er mange kerne vælger på K10 (vi lavede vores egen bruger undersøgelse ved sidste valg) der føler os oversete i disse tider og ikke sjældent kommer det op i debatten , hvor blev SF af da de blev store.

Jeg kan kun opfodre dig til at se klippet på Lorry

http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyhed...D=1&vId=453211

og læse den vedhæftede mail til Susanne Palsig samt evt kigge ind på k10 i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=6465&page=2

Hvor både denne mail og den til Susanne ligger og hvor jeg ved at vi er mange mennesker der håber og tror på et svar og mange mennesker der tror og håber på at få SF på banen

Hvis du mener at du ikke får nok info igennem Lorry så kan jeg anbefale dig at du tager et kig på Bennys hjemmeside som er www.benny-g.dk
Her vil du også kunne se en velfærdsminister der frabeder sig flere mail fra Benny af

Mage til respektløshed over for handicappet og menneskeliv skal man lede længe efter.

Desværre tror jeg ikke at det er noget der sjældent sker , kun at det er sjældent at mennesker i den situation har muligheder for at råbe op og få skabt sig et netværk som Benny har (det er ikke kun K10 der følger Bennys kamp og prøver at hjælpe, der er mange private hjemmesider på nettet med forums og bruger der er målløse over den behandling )

Med venlig hilsen og et stort håb om at vi må se SF på banen i denne sag

xxxx
Hvis andre har lyst til at sende en mail så er adresserne
[email protected]

og

[email protected]

Syntes at andre der sidder og koger over denne sag også skulle skrive til de rette mennesker, det kan ikke nytte noget at de bliver ved med at lade som om at vi ikke eksistere , de må sq tage og hanke op i sig selv og komme på banenen... og ja jeg ved godt at de ikke er regeringen og de ikke har noget magt pt ... men dialog er magt , og viden er magt , jo flere der ved hvordan syge og handicappet bliver behandlet i samfundet i dag jo flere vil overveje hvor de sætter deres kryds næste gang....

Meget kan laves om og mange kan lære om meget ved at de rette mennesker vil og kan gøre noget... så de skal vitterlig til at komme igang ... sidst var det Benny det gik ud over ,men i morgen kan det være hvilke som helst i det her far-velfærd
  Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 09:53   #20
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg har fulgt trop med mails til de to damer.

Jeg er ikke sikker på at jeg fortsat kan stemme på og være medlem af SF, som sagerne står.

Jeg har op til flere gange mailet dem omkring mitansvar og bedt dem derind, men er blevet mødt med larmende tavshed.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Benny. annasen Alt det andet 2 06-12-2008 20:53
Så I Tv2 Lorry Maj-Britt Dit og Dat 3 16-11-2008 02:24
Lorry søger medvirkende EvaLOrry Dit og Dat 2 28-11-2007 13:46
Ellen Ryg Olsen på tv2 lorry. Hejdien Et godt link! 3 11-12-2005 15:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension