K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2008, 10:48   #21
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Boy 84

Helenevind, hvis du læser i indlæg 18, står der at det er den bevilgede kontakt person, det drejer sig om

Undskyld boy 84, men jeg var nødt til at sove. Jeg er godt klar over, at du får vendt op og ned på nat og dag. Det kan nok ikke være meget anderledes i din udsatte situation.

Jeg sidder og vrider min hjerne, for at finde en udvej, der kan hjælpe dig videre, for det handler om at du får et sted at bo, så du kan få lidt ro og tryghed, samt en udredning af din psykiske tilstand, før din kommune vil, så meget som overveje, at bevilge dig en førtidspension, så du må nok berede dig på at skulle igennem hele det kommunale cirkus

Din speciallæge kommer meget ind på dit hashforbrug er årsagen til dine problemer, skriver du ( det kunne jo også være omvendt! ) - Måske ligger der en mulig løsning dèr - afvænningssted eller lignende, så du får et sted at være, for en tid, så du får lidt ro på. Samtidig kunne man jo så begynde en udredning af din psykiske tilstand med psykologer og psykiatere....

Hejdien, Zuza og andre, der er rene tryllekunstnere, hvad angår §§ .... Har I nogle §§ boy 84 kan have gavn af?

Er der nogen, der har erfaringer i at sno sig i den situation boy 84 er havnet i?, så tror jeg boy 84 ville blive glad.

Mange Hyanna

Sidst redigeret af Hyanna; 25-09-2008 kl. 11:42. Årsag: lidt kommaer og nogen istedet for nogle
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 12:35   #22
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Boy 84!
Vil lige starte med at sende dig et ordentligt . Hvor er det dog noget rod, du er havnet i! Du er jo faldet helt gennem systemet og blevet svigtet både i behandlersystemet og på kommunen. Jeg kan se, du er fra Odense, ja, dem har vi jo desværre hørt dårligt om før herinde. Ikke desto mindre skal de OGSÅ hjælpe dig! Deres kommentarer om, at du da ser godt ud og bare skal have et job, så er alt godt, ja, vi er også mange, der har hørt det. Men de kan jo ikke se, hvordan vi har det indeni, for det har psykisk syge det tit med at være eksperter i at gemme godt væk... Så undre jeg mig altså meget over, at de tog bistanden fra dig, fordi du nægtede aktivering. Er man syg findes der regler for, at man kan fritages for aktivering. Det er jeg fx blevet, så der har din sagsbehandler vist lavet en fejl... Igen...!

Jeg har læst dine indlæg og vil gerne lige have præciseret nogle ting - jeg har det med at være lidt fatsvag ind i mellem

- Du skriver, at din læge på et tidspunkt har sendt en lægeerklæring til kommunen, som de var ligeglade med. Hvad var det for en erklæring, sygemelding eller statusattest? Og hvad sagde kommunen til den?

- Du nævner, at du har fået et kort fra din nuværende behandler, hvorpå der står "speciallæge". Hvad står der mere? Speciallæge i psykiatri? Det er ret vigtigt, vi lige får opklaret, om du går hos en psykiater eller psykolog, da det kun er psykiatere, der må stille diagnoser - og det er vigtigt, at du får sådan en stillet korrekt - både i forhold til behandling OG i forhold til ftp!

- Mht at hashen: er det din nuværende behandler, der siger, at dit hashforbrug kan være skyld i, at du har det, som du har det nu? Ryger du stadig hash? (Hvis jeg da må være så fræk at spørge)

- Har du ingen egen, fast bopæl? Hvorfor ikke? Er det kun pga økonomien? Og hvad siger din sagsbehandler til, at du ikke har det? Du kan jo få både boligsikring og evt. §34-støtte oveni, så det burde da være muligt for din sagsbehandler at finde noget til dig...

- Du skriver, at du har været hos psykiater før, men fik at vide, at han ikke kunne hjælpe dig. Hvorfor kunne han ikke det?

- Har du fået lavet en ressourceprofil og en plan på kommunen for, hvordan din fremtidige forsørgelse skal være?

Mange
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 19:56   #23
boy 84
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
boy 84 er ny på vejen
Helene vil gerne bo omkring centrum eller tæt på ,,landet er nok ikke lige mig..

med hensyn til at arb igen mener jeg også at det er vigtig at havde et godt liv og kunne klare en hverdag selvom man ikke lige har et arb

stopper til januar mit forløb med kontaktperson og hvad der så skal ske aner jeg ik holder heller ikke ud af tænke på det lige nu ,bare jeg har ro på og får mine penge at de ikke begyder på alt muligt pis igen når jeg har været så meget igennem kender jo snart kommunen og sagsbehandler hvordan de kan være mod en ...

Hyanna udredning ved jeg heller ikke rigtig noget om kun jeg er sygemeldt..
det bedste for mig er at få mit eget sted når det lykkes

Risa rart at få at vide der er regler men når man ikke kender så meget til dem kan de jo bilde dig alt ind og har hørt den sætning så mange gange før hvis du ikke tager imod aktivering stopper vi dine penge og ja hvad gør man så lige når man har det af helves til

den lægeerklæring løb af 3 måneder af gangen så skulle jeg hente en ny men så sagde sagsbehandleren til sidst at det ikke var min læge der bestemte af man ikke bare kunne gå uden at komme i aktivering og følte mig så svag kunne slet ikke holde det ud...

hash ja det er noget være noget men man glemmer sku sine problemmer har røget rigtig meget da jeg var de 17 - 18 år men i dag er det slet ikke sådan faktisk meget sjældent det sker så har ikke brug for behandling af det..

Fast bopæl nej det har jeg ik og når man spørg kommunen om hjælp virker de faktisk ret ligeglad med en så håber at når jeg bliver 25 år at det vil se mere lyst ud,, men ja det er på grund af økonomien jeg ikke har mit eget...

Psykiater nogen år tilbage var jeg et sted men de sagde til mig at den måde jeg havde det på at de ik kunne hjælpe mig så hvad skulle jeg stille op..

Ressorceprofil og plan nej ikke mere end det der er igang nu med spl pg ktp men det er rigtig vigtigt for mig med forsøgelse og de ikke stopper mine penge igen er der regler for det ??.. håber jeg har svaret på jeres spørgsmål har fundet ud af min spl hedder Kathrine Dahler Eriksen mere ved jeg ikke
boy 84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 20:09   #24
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Spørgsmål

Hej Boy 84.

Rart at se dig her igen. Men jeg må lige spørge dig hvad spl og pg betyder?

Jeg har tænkt mig at søge i §§, for at finde en løsning på dine mest presserende problemer. Det kan godt tage lidt tid, så du må være lidt tålmodig.

Hyanna
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 20:28   #25
boy 84
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
boy 84 er ny på vejen
min fejl der skulle bare stå og ...og mente speciallæge med spl er nok bare ikke så frisk ,,okay det lyder godt ...
boy 84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 21:53   #26
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Boy 84!
Din læge er jf telefonbogen speciallæge i psykiatri. Det er godt. Og det kunne lyde som om, hun er lidt på sporet af noget mht diagnose, måske du kunne spørge hende om det? Hvad jeg så ikke lige forstår er, hvordan f.... kommunen ikke afklarer dig mht forsørgelse, når du nærmest bliver opgivet af den tidligere psykiater...!!!
Mht. aktivering er det rigtigt, at reglerne er blevet strammet for nyligt. Men det er nu en ret voldsom sanktion, du fik med, at din sagsbehandler bare smækkede kassen i. Jeg er ret sikker på, at det ikke var lovligt, at hun gjorde det...! Næste gang, der sker noget af den art, så skal du holde øje med, du får afgørelsen på skrift inklusive en klagevejledning, og at du klager over afgørelsen! Det er simpelthen en gylden regl, at får man en afgørelse, der går én imod, så klager man. Det må du endeligt huske på! Og har du problemer med at skrive en klage, så kom herind. Vi skal nok hjælpe dig så godt, vi kan.
Hvad angår bolig, synes jeg, du skal prøve at finde en bolig, da det kan være med til at give dig noget ro i din hverdag, at du har dit eget, hvor du kan gå hen og lukke døren bag dig og hive stikket ud, når du har det skidt. Jeg er meget i tvivl om, hvordan reglerne med boliganvisning er, men måske nogen herinde kender til det??? Har du noget familie, der kunne hjælpe dig med det? Har du prøvet at kontakte boligselskaberne?
Den kontaktperson du har, kan du ikke uddybe ham lidt mere? Er han til for at hjælpe dig med at løse nogle af dine problemer eller hvordan?
Hvordan er din kontakt til kommunen? Bliver du jævnligt indkaldt til møder? Hvad siger de til dig? Kun aktivering? Din sagsbehandler er forpligtet til at lave sygeopfølgning på dig. Ligesom Hyanna vil jeg grave videre i §§. Vender tilbage igen i morgen...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 16:22   #27
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Cool Jeg leder stadig ...

Hej boy 84
Jeg har fundet lidt i "Bekendtgørelse af lov om social service" kapitel 14 § 80, hvor der står at din kommune er forpligtiget til at finde en midlertidig bolig til dig, med henblik på at finde en varig bolig

OG, det ved din sagsbehandler sq godt , så bare se at få sat damen i arbejde!!!
Hvis hun nægter, så skal der klages, og det er der sikkert en hel kø af K10's vidunderlige §-virtuoser, der vil hjælpe dig med
Nå, men jeg må tilbage og lede, og jeg skal nok vende tilbage, når jeg har noget mere

Mange Hyanna
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 17:17   #28
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Hej Boy84
Jeg har læst dine indlæg her og kan kende mange af de ting du beskriver fra mig selv.
du står i en ikke så rar situation, og det er bestemt ikke sjovt at have det sådan, jeg føler med dig
Men derudover vil jeg godt lige sige at det i mine ører lyder som om du ikke rigtig giver diverse læger og deres forslag en chance, det kan være jeg tager fejl. Når vi som her taler en psykisk lidelse af en eller anden art, bliver man nødt til at væbne sig med tålmodighed, det kan tage år inden det hjælper med de samtaler. Ang medicin vil jeg godt påpege at med antidepresiva tager mellem 14 dage op til en måned før du kan begynde at mærke om de hjælper.
Med hensyn til de pille de har tilbudt dig mod angst, synes jeg du skal prøve dem, det kan godt være du ikke bryder dig om at tage piller, men nogle gange bliver man nødt til at vælge mellem kolera og pest, og alt andet lige, så kunne det jo være livet blev lidt lettere hvis du ikke også havde din angst at kæmpe med.
Jeg vil lige give dig et lille råd der hjalp mig af med min angst: tankefeltsterapi, det er en alternativ behandlingsform, det er måske mere din stil, dog skal du regne med at det koster en smule, det vil nok være klogt at finde en terapuet lidt uden for Odense, det er nok noget dyrere inde i byen. Jeg bor på bøh.landet og har givet 200,-.

Håber du får det bedre .

Knus
Susana
__________________
Der skal et godt helbred til at være syg
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 17:22   #29
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
For at forventningerne ikke skal skrues unødigt højt i vejret er det nok på sin plads at nævne at kommunen ikke har pligt til at stille en bolig, hverken midlertidig eller vedvarende, til rådighed.

Det kommunen har pligt til er at yde råd og vejledning om hvordan problemet kan afhjælpes og denne råd og vejledning kan bestå i at henvise til forsorgshjem eller til kommuner med ledige lejligheder.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 17:54   #30
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
THJ

Hej, det lyder som om du ved noget
Har brugt en stor del af dagen på at finde et eller andet, men har foreløbig kun fundet den oven nævnte § Hvor der står: "Kommunalbestyrelsen skal anvise midlertidigt husly mod betaling, hvis en enlig eller en familie er husvild. Betalingen må ikke overstige lejeværdien af den bolig der anvises, eller den sædvanlige boligudgift på stedet for en enlig eller en familie af denne størrelse."

Og så kan det da godt være de anviser til et eller andet møgsted; men boy 84 kan jo heller ikke blive ved med at rende rundt og ikke have et sted at være .... og da slet ikke når han har det så dårligt som han har det.
MEN hvis du ved noget andet, er jeg lutter "øre", for jeg har ondt i ryggen af at sidde og lede alle mulige og umulige steder, så AL hjælp er god hjælp

Desuden er det her ikke så let for boy 84, for det er svært at overskue det hele, når man har det dårligt...Jeg har da en hulens masse spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at få besvaret bl. a. sådan noget som aktindsigt, handleplaner, udredning af boy 84' psykiske tilstand ... kort sagt hvad F den kommune har tænkt sig at stille op !!!???
Jeg ved ikke engang om den speciallæge har noget at gøre med udredning eller hvad? Jeg må bare være tålmodig og tage det i boy 84' tempo. Det er måske fordi jeg er miljøskadet pga. mit gamle arbejde (fnis)

Mange Hyanna

Sidst redigeret af Hyanna; 26-09-2008 kl. 18:19. Årsag: manglende mellemrum / tilføjelse
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension