K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2016, 20:49   #1
Lilleolsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Lilleolsen er ny på vejen
Thumbs up Udbetalt som gavekort eller kørsel?

Hvad hvis bonussen, som man vel jo faktisk har lige så meget ret til som alle andre (forstår ikke man skal trækkes for en bonus alle andre får...?), "udbetales" som kørsel eller som gavekort til div. indkøb? -skal den så også trækkes?
Lilleolsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2016, 21:00   #2
Lilleolsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Lilleolsen er ny på vejen
Har lige læst et indlæg vedr. tidspunkt bonus er optjent. Jeg optjente bonus mens jeg var i arbejdsprøvning/praktik, men fik den først udbetalt, da jeg var startet i fleksjob, må kommunen så godt trække pengene fra min fleksløn (hvad jeg er dybt rystet over de gør, hvorfor må man ikke få bonus, bare fordi man er syg og ikke arbejder helt så meget som andre, skal man straffes dobbelt?!)
Lilleolsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 07:39   #3
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Det lyder helt forkert at der modregnes i bonusen, det er i mine øjne direkte forskelsbehandling mod handicappede og skal prøves ved domstolen.

Får jeg udbetalt bonus og der prøves at lave modregning så tager jeg kommunen i retten og henviser til forskelsbehandlingsloven og handicapkoventionen som danmark har underskrevet via EU.

Mvh
Morten
__________________
https://www.facebook.com/rettilfleksjob

Kampen starter her
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 07:59   #4
Lilleolsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Lilleolsen er ny på vejen
Hej Morten
Hvis du er med på at tage kampen op, så gør jeg det gerne, lader også som om, at du ved hvad der skal til. Jeg mener personligt også, at det er snyd og bedrag, at vi som ja handicappede, skal snydes for en ekstra bonus, fra vores arbejdsgivere, bare fordi vi er 'syge' og har nrdsat arbejdsevne. Jeg føler mig i den grad forskelsbehandlet og slet ikke på lige fod med mine kollegaer. Hvorfor må vi ikke belønnes med lidt ekstra?!
Mvh Lise
Lilleolsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 08:52   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Bonus modregnes vel ikke.. den regnes bare med i ens løn.

Og så udregnes bidraget fra kommunen ud fra lønnen, som jo så er lidt højere.

Hvis man får lønforhøjelse regnes det jo også med. Og bonus er en form for forsinket lønforhøjelse.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 11:51   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lilleolsen Se meddelelser
Har lige læst et indlæg vedr. tidspunkt bonus er optjent. Jeg optjente bonus mens jeg var i arbejdsprøvning/praktik, men fik den først udbetalt, da jeg var startet i fleksjob, må kommunen så godt trække pengene fra min fleksløn (hvad jeg er dybt rystet over de gør, hvorfor må man ikke få bonus, bare fordi man er syg og ikke arbejder helt så meget som andre, skal man straffes dobbelt?!)
Hvis du optjener bonus mens du er i praktik/arbejdsprøvning skal den modregnes i den ydelse du fik på det tidspunkt. Kun hvis du under arbejdsprøvningen/praktikken var helt uden ydelse fra kommunen skal du ikke modregnes, idet modregning skal ske for den periode hvor bonussen er optjent.

Nå så det er sagt, er det vist højst usædvanligt at man i praktik/arbejdsprøvning honoreres på nogen måde, herunder med bonus.

I min optik er bonus = løn som udbetales med en vis forsinkelse.

Selv om bonussen modregnes i flexløntilskuddet bliver der alligevel noget tilbage, det modregnes ikke krone for krone som jeg har forstået det.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 12:49   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser

I min optik er bonus = løn som udbetales med en vis forsinkelse.

Selv om bonussen modregnes i flexløntilskuddet bliver der alligevel noget tilbage, det modregnes ikke krone for krone som jeg har forstået det.

Mvh. Susanne
Nemlig. Bonus'en lægges på lønnen. Løfter lønloftet. Modregnes ligesom lønnen i fleksløntilskuddet med 30 eller 55 %.
Og som en anden sagde skal bonus'en fordeles ud over lønnen for de måneder den udbetales for.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 13:49   #8
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Bonus er ikke en forsinket løn udbetaling, da den ikke er en permanent udbetaling, en bonus har du ikke krav på medmindre der står i din kontrakt at du ALTID skal have bonus, men selv om du gjorde det er det stadigvæk ikke løn, da hvis det var løn så skulle det hedde løn.

Bonus er en form for påskønnelse fra firmaet til medarbejderne som kan gives til alle eller 1-2-3 osv. medarbejdere.

I og med at der ikke sker modregning mod ikke handicappede, så ser det i mine øjne ud til at være en negativ forskelsbehandling mod handicappede hvilket strider mod konvention og forskelsbehandlingsloven.

Mvh
Morten
__________________
https://www.facebook.com/rettilfleksjob

Kampen starter her
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 14:14   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af iamforever Se meddelelser
Bonus er ikke en forsinket løn udbetaling, da den ikke er en permanent udbetaling, en bonus har du ikke krav på medmindre der står i din kontrakt at du ALTID skal have bonus, men selv om du gjorde det er det stadigvæk ikke løn, da hvis det var løn så skulle det hedde løn.

Bonus er en form for påskønnelse fra firmaet til medarbejderne som kan gives til alle eller 1-2-3 osv. medarbejdere.

I og med at der ikke sker modregning mod ikke handicappede, så ser det i mine øjne ud til at være en negativ forskelsbehandling mod handicappede hvilket strider mod konvention og forskelsbehandlingsloven.

Mvh
Morten
Morten du puster til en ild der ikke eksistere..

1. Modregning i et fleksløntilskud kræver IKKE at det ER løn. Kun indkomst der betales am-bidrag af. (bortset for pension m.m.)

2. Modregning af indkomst sker også for andre end "handicappet" der er under en mere eller mindre offentlig ydelse. Dagpenge, sygedagpenge, kontanthjælp m.m.

3. Den modregning der sker iflg. punkt 1 og 2, ER KUN i den offentlige ydelse.. Altså beholder man i alle tilfælde 100 % den indtægt man HAR tjent.. Den indkomst (løn eller evt. bonus) forbliver som udbetalt. (Til dato har jeg endnu ikke set nogen, der har måtte betale af den løn/bonus der ER indgået på ens konto)

4. Det kan ALDRIG komme i strid med loven, HVIS beregningen af fx. bonus i VIRKSOMHEDEN følger gængse regler/overenskomst for beregning af denne..
(Hvad der så efterfølgende sker af modregning i den supplerende offentlige ydelse, vil aldrig være modstridende med gældende regler om fx. ligestilling)

Du bør muligvis nærlæse princippet om hvordan indkomst påvirker en tilbudt offentlig ydelse

Sidst redigeret af mik16; 03-02-2016 kl. 14:39.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 14:41   #10
Lilleolsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Lilleolsen er ny på vejen
Det mærkelige er bare, at jeg skal se mig selv som alm lønmodtager og er på arbejdsmarkedet som en sådan, hvorfor skal jeg så pålægges de samme regler som nogen, der ikke er på arbejdsmarkedet og ikke kunne 'belønnes' ligesom mine kollegaer, men straffes ved at få trukket min bonus fra igen? Det kan da kun være forkelsbehandling og grænse til at man som 'handicappet' ikke kan få en ekstra gode, ligesom alle andre! Surt at sidde i den klemme, samtidig med, at man skal døje med en lidelse, men jo ikke selv har bedt om. Jeg føler mig i den grad snydt og forskelsbehandlet!
Lilleolsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension