K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2011, 23:24   #1
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Bipolar lidelse

Hejsa.

Er her andre med bipolar lidelse?

Jeg selv er bipolar, rapid cycling, og 26 år gammel.

Jeg tager 300 mg. Seroquel, 300 mg. Lamotrigin og 100 mg. Sertralin, og jeg er endelig velmedicineret efter flere års elendige kombinationer.

Min nye sagsbehandler troede jeg kunne indstilles til pension nu efter 6 år i kontanthjælpssystemet, men efter samtale med sin kolleger blev det klart at der skal en arbejdsprøvning til.

Jeg er pt. i arbejdsprøvning hos HKI mhp. flex eller pension.
Jeg ligger på grænsen mellem de to, og føler selv behov for pension.
Det virker håbløst med arbejdsprøvningen - men jeg hænger i, for det skal til så sagen kan blive belyst.

Jeg er der fire timer mandag, onsdag og fredag, men er meget lidt "aktiv".
Heldigvis er de søde, og jeg bliver ikke bebrejdet når jeg kun kan surfe på nettet eller læse en bog eller har behov for at hvile mig... Det vigtige er at jeg er til stede.

Er I andre bipolare i afklaring, flexjob eller på førtidspension?

Er der nogen der har erfaring med graviditet og bipolar lidelse? Jeg tænker især på medicinering....
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 18:37   #2
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Hej Anna...

Jeg er Bipolar type 2 og med mest og lange depressive perioder. Jeg fik diagnosen for snart 1 1/2 måned siden og det har gjort en masse ting meget mere forståeligt for mig. Jeg har desuden ADHD, kraftig angst, social angst og bullimi.

Jeg får stemningsstabiliserende medicin Tregretol - og i øjeblikket ikke anden medicin, da jeg har større bivirkninger end effekter af det meste medicin...

Jeg har bedt om afklaring/afprøvning i 3 år og dette er stadig ikke effektueret. Jeg syntes det er FULDSTÆNDIG vanvittigt at de har sat dig i arb.prøvning i hele 5 måneder. Er du ikke på KH? Jeg tænker bare på om det er kassetænkning fra kommunens side?!... Så længe du arb.prøves, slipper de med den lave ydelse - og jo længere de holder dig jo bedre... Jeg ryger også på KH, som du nok har læst og jeg frygter samme "tids trækkeri"....

Jeg kommer aldrig på ordinært arbejde igen... Og skal jeg følge mig selv og hvad min familie mener, ender jeg på fp. Følger jeg psykiater og kommune, tror de stadig jeg kan arbejde....

Mht graviditet ANER jeg det ikke. Er single igennem mange år - og har ikke overskud til en mand og slet ikke til børn. Så håber andre kan hjælpe dig der...

Masser held og lykke med arb.prøvningen og pas rigtig godt på dig selv....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 19:04   #3
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
Ja vi "tossede" må jo holde sammen.

Den gode
https://www.youtube.com/watch?v=pLu1Qh_LLl8


Den onde
https://www.youtube.com/watch?v=p97a...eature=related

Den seriøse
Stephen Fry "the secret life of the manicdepressive"
https://www.youtube.com/watch?v=AQkE...0FE0CD4640485C

I fuld udgaven møder han en kvinde der blev svært manisk under den første graviditet, og derfor er bange for 2.
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  Terra2.jpg
Visninger: 478
Størrelse:  19,3 Kb
ID: 268  

Sidst redigeret af andersmadsen; 27-04-2011 kl. 19:14.
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 22:40   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Jeg er Bipolar type 2 og med mest og lange depressive perioder. Jeg fik diagnosen for snart 1 1/2 måned siden og det har gjort en masse ting meget mere forståeligt for mig. Jeg har desuden ADHD, kraftig angst, social angst og bullimi.
Jeg mærker heller ikke meget til manier. Har haft nogle længerevarende hypomane perioder, men håber den ny medicin vil holde dem væk.

Har desuden haft diagnoserne borderline og paranoid psykose - begge konkluderer min nuværende psykiater som værende fejldiagnoser da de symptomer der førte til dem hører ind under den bipolare.
Dertil kommer perioder med OCD, spiseforstyrrelse - hovedsageligt bulimisk - der er velbehandlet men dukker op i korte perioder ved pres, svær selvskade (mange år siden), angst m.m.

Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Jeg har bedt om afklaring/afprøvning i 3 år og dette er stadig ikke effektueret. Jeg syntes det er FULDSTÆNDIG vanvittigt at de har sat dig i arb.prøvning i hele 5 måneder. Er du ikke på KH? Jeg tænker bare på om det er kassetænkning fra kommunens side?!... Så længe du arb.prøves, slipper de med den lave ydelse - og jo længere de holder dig jo bedre... Jeg ryger også på KH, som du nok har læst og jeg frygter samme "tids trækkeri"....
Jeg har været på kontanthjælp i 6 år... Tror måske godt du kan have ret i den med kassetænkningen.
Har tænkt på, at tage en samtale med min socialrådgiver på arbejdsprøvningsstedet omkring den tidshorisont. Det virker tåbeligt at det skal vare så længe.
Jeg har det godt for tiden, og jeg kan klare 3x4 timer om ugen, inklusiv en tur i hvilerummet, og ikke alle dage jeg laver noget relevant; er der bare.

Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Jeg kommer aldrig på ordinært arbejde igen... Og skal jeg følge mig selv og hvad min familie mener, ender jeg på fp. Følger jeg psykiater og kommune, tror de stadig jeg kan arbejde....
Alle inklusiv kommunen ved at jeg ikke kommer i ordinært arbejde. Som sagt troede min sagsbehandler at jeg var klar til pension...
Tror desværre, at du har mange år foran dig før du får en afklaring (sorry).

Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Masser held og lykke med arb.prøvningen og pas rigtig godt på dig selv....
I lige måde

Jeg kunne godt tænke mig om vi holder hinanden opdateret herinde.

Sidst redigeret af annagw; 27-04-2011 kl. 22:48.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 22:47   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersmadsen Se meddelelser
Den seriøse
Stephen Fry "the secret life of the manicdepressive"
https://www.youtube.com/watch?v=AQkE...0FE0CD4640485C

I fuld udgaven møder han en kvinde der blev svært manisk under den første graviditet, og derfor er bange for 2.
Den film bliver jeg nødt til at se. Tak for tippet.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 22:52   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg går med seriøse tanker om at trappe ud af så meget medicin som muligt og se hvordan det går.

Jeg aner ikke hvem jeg er. Eller rettere: Hvordan jeg er.

Jeg har fået humørpiller (mit hjemmebryggede udtryk for al psykofarmaka over én kam) i 6 år og 2 måneder.

Det er bevist, at Efexor som jeg fik i ca. 4 år er kendt for at trigge humørsvingninger ved bipolare lidelser.

Så er der ikke noget at sige til at jeg havde det elendigt...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 11:28   #7
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Puha Exefor har jeg prøvet... Fy føj siger jeg bare - jeg har ALDRIG været så syg som da jeg tog den medicin. Kommunen havde sendt mig til psykiater og det var ham, der sagde jeg skulle prøve den medicin, for DEN ville da gøre alting godt igen. Jo tak du!!! Var ikke begyndt hos min nuværende psykiater endnu pga ventetid, men en dag jeg var hos min læge og fortalte om mine symptomer, ringede hun til ham, mens jeg var der. Det endte med en udtrapning på en uge - var simpelthen såååå hårdt og jeg var så syg, men alternativet var at min krop var ved at fik en forgiftning af medicinen, så seponeringssymptomer var at vælge frem for forgiftning....

Jeg frygter du har ret - jeg tror også jeg har lang vej til noget som helst. 3 år et gået uden noget som helst - og nu på KH kommer der da absolut intet til at ske.... "Sjovt" at din kommune også har anerkendt at du ikke kommer tilbage til ordinært arbejde - som min - men at de stadig skal trække tiden som de gør...

Jeg vil meget gerne "følges" med dig - ud fra dine andre tråde har jeg jo genkendt en masse (desværre) og det er rart at have en at sparre lidt med, som ligger så tæt på egne diagnoser....

Og igen - søde du - pas nu på dig selv, og pres dig ikke til mere end du kan klare...
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 21:18   #8
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Også Bipolar 2

-og også med mange lange depressive perioder ( jeg er netop blevet erklæret kronisk depressiv)Pt er jeg sygemeldt på ubestemt tid. Min RP har jeg fået til partshøring lige før påske og i den konkluderer min SB at jeg bør indstilles til fp (som også min psykiater råder til og kommunens lægekons ser ud til at være enig)

Af medicin får jeg Cymbalta 120 mg (på 5. år), Lamotrigin 200mg og Seroquel 200 mg.

Jeg har en datter på 1 1/2. At være gravid var super hårdt : jeg startede med at være nødt ti at tage "en kold tyrker" med Cymbalta, da det er så nyt de ikke kender bivirkninger for et foster og over på Akarin, som bare ikke virkede super godt. Jeg tog på det tidspunkt 250 mg Lamotrigin og måtte ned på 200 mg. Jeg var tilknyttet en psykiater på hospitalet og måtte to ture på psyk skadestue (hvor de gerne ville indlægge mig, men det ville jeg ikke - jeg var jo højgravid!!) Blev sat igang to uger før tid pga depressionen og mine selvdestruktive tanker.Heldigvis havde ingen abstinenser. Vil selvfølgelig ikke undvære hende idag

Det blev lidt langt - sorry, gik vist i selvsving
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 18:08   #9
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg har lige været til samtale hos min psyk idag. han var dybt dybt frustreret over den måde kommunen tolker hans status på. Så han og jeg har lavet en plan, der går ud på at afklare mit helbred hurtigst muligt. Og ikke i det tempo, han og jeg egentlig havde det bedst med...

Hvor er det bare skønt at der findes et menneske, der støtter én og vil hjælpe én så godt det går - og som ikke er éns mooooooaaar....

Anyway vi kom frem til at jeg også skal på Lamotrigin - med en langsom opstart, da jeg som nævnt reagerer rigtig dårligt på ny medicin. Hans håb er selvfølgelig at det hjælper mig noget mere i mine rutchebaneture - og når disse er stabiliseret skal vi se lidt nærmere på min ADHD. Har tidligere fået Ritalin Uno for ADHD'en, men den virkede ikke som ønsket og igen med kæmpe bivirkninger....

Fortsætter med den anden medicin uden ændringer.

Lige nu er jeg jo i en manisk periode, og den vælger vi at bruge som "afklaringsforløb". Jeg skal skrive dagbog - og havde faktisk tænk mig at kigge lidt på din udgave Anna? Mener du har tilpasset, så den står bedre til os med psykiske lidelser frem for smerte skemaet oppe i links.... Jeg burde lave en selv, men jeg kan slet ikke få tankerne med til det i øjeblikket... Hehehe....


Chas, må jeg spørge hvor længe du har gået og ventet på afklaring hos kommunen? Jeg er spændt på at høre hvordan det går med dig.. Hvordan gik arb.prøvningen?
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 13:04   #10
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du kan sende mig din mail som privatbesked, så sender jeg det til dig.


Jeg må dog indrømme, at jeg selv er gået død i at udfylde det. Hvilket er for dumt.
Jeg tager dette som en tilskyndelse til at få lagt det ved siden af sengen igen - så svært er det nu en gang ikke at sætte et par krydser og skrive hvor meget jeg har sovet så jeg må i gang igen *GG*
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Næsten døv, bipolar og smerter i led Lotte37 Spørgsmål ang fleksjob 12 21-09-2013 16:13
EUP/Bipolar/ADD studerende og fleksjob... Bekymringer Spørgsmål ang fleksjob 1 06-08-2013 08:51
Bipolar 2, HMS Arbejdsprøvning LoveFairy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 25-06-2013 21:31
Bipolar + partner, kan I det? Thomas1981 Dit og Dat 9 29-10-2012 17:07
Bipolar lidelse. singel12 Dit og Dat 0 13-04-2011 13:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension