K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2011, 11:06   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Sønderborg ansætter borgerrådgiver

"Randers. Høje-Taastrup. Næstved. Flere kommuner har en borgerrådgiver. Også Sønderborg får nu en rådgiver til at lytte til borgerne og sparre med forvaltningerne"

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=53558

Hmm. umiddelbart lyder det jo som en god ting, en form for tovholder og mægler, borger og kommune imellem...

Er der mon nogen herinde fra der har nogen erfaring med disse borgerrådgivere?

Er de en reel hjælp, eller "blot" endnu en "instans" der kan forplumre tingene, hmm....
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 11:54   #2
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
I min kommune fungerer borgerrådgiveren også som bisidder, når en borger ønsker det. De kan også hjælpe med at klage, og alt hvad man ellers kan få brug for når man har en sag i kommunen. Det er vigtigt at bemærke at en borgerrådgiver er ansat af kommunalbestyrelsen, netop for at sikre samarbejdet mellem borger og kommune. Borgerrådgiveren har intet med en afgørelse at gøre, men kan være med til at sikre at b.la kommunen overholder lovgivningen og retssikkerheden.

Desværre var der ikke borgerrådgivning i min kommune, da jeg havde en fleks og pensionssag, men jeg har altid en bisidder med derfra nu det er blevet oprettet i kommunen, hver eneste gang jeg er til opfølgning af min § 100. Dèt lagde en dæmper på en underlig sagsbehandler, der havde det med meget private meninger og holdninger.

Så jeg kan varmt anbefale en borgerrådgiver.

Sidst redigeret af sibt; 03-02-2011 kl. 11:59.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 07:00   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg kan kun se, at en borgerrådgiver gør det sagsbehandleren burde gøre.
Iøvrigt er sagsbehandleren også ansat af kommunen.

VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 09:06   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg bruger dem flittigt her i Tåstrup, et par rigtig søde damer, der står på pinde for at finde hoved og hale i min sag, og jeg føler virkelig. de er på min side.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 15:48   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg kan kun se, at en borgerrådgiver gør det sagsbehandleren burde gøre.
Iøvrigt er sagsbehandleren også ansat af kommunen.

VH popiae
Øhm De er jurister og tager sig af klagesager fra borger, som er blevet utilfredse med sagsbehandlingen af deres sag i kommunen. De sagsbehandler ikke sager som f.eks. jobcentret har noget i gang med borgeren eller afgørelser. De yder mere råd og vejledning.

Jeg har selv brugt dem, og de er utrolig dygtige, synes jeg.

Fandt lige et eksempel på, hvad en borgerrådgivers opgave er og dennes profil: http://nemweb.randers.dk/NemAgenda/E...shx?id=1264602
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Borgerrådgiver. phhmw Nyttigt at vide for Førtidspensionister 14 04-05-2014 19:11
Borgerrådgiver kisser72 Alt det andet 6 17-01-2012 10:50
Egedal kommune: ansætter klagevejleder buster Politik og Samfund 0 28-03-2011 20:53
Slagelse ansætter borgerrådgiver buster Politik og Samfund 0 23-03-2011 00:15
Kommunen ansætter ledige for pengenes skyld Stella Politik og Samfund 10 07-12-2007 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension