K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2011, 19:34   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Manglende underskrift, ressourceprofil..

Zuza har skrevet følgende tråd:......(Hej Zuza, lang tid siden )

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4080

Findes der yderligere ny viden om, manglende underskrift i ressourceprofilen?

Hvis en borger søger om flexjob med afslag og man forud nægter at underskrive ens ressourceprofil, da man ikke er enig i hvad der nævnes.

Kan afgørelsen så betragtes, som ugyldig, som hvis ressourceprofilen helt havde manglet?

I Zuza gamle tråd mangler det endegyldige svar, om den manglende underskrift kan sidestilles med manglende ressourceprofil.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-01-2011 kl. 19:53.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 21:53   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:

Findes der yderligere ny viden om, manglende underskrift i ressourceprofilen?

Hvis en borger søger om flexjob med afslag og man forud nægter at underskrive ens ressourceprofil, da man ikke er enig i hvad der nævnes.

Kan afgørelsen så betragtes, som ugyldig, som hvis ressourceprofilen helt havde manglet?
Ressourceprofilen skal ikke underskrives af borgeren, fordi RP er udarbejdet af sagsbehandleren som sagsbehandlerens redskab til vurdering af arbejdsevnen, den vurdering kommer til sidst i ressourceprofilens konklusion.

Et underskrift er kun en garanti ( til jobcenter ) på, at man har læst RP, men det betyder ikke at man er helt enig med indholdet i den og det kan man skrive selv om under borgerens egne bemærkninger.

Hvis sagsbehandleren mener, at borgerens bemærkninger ændre ikke hendes konklusion, vil hun også skrive om det til sidst.

Ressourceprofilen uden borgerens underskrift er fuldt gyldig!

Hvis man er ikke enig med sagsbehandleren om RP, kan man ikke klage over RP, fordi den er ikke en afgørelse.
Men man kan klage over RP i forbindelse med en afgørelse, fks. over et afslag på førtidspension.

Sidst redigeret af Karo; 16-01-2011 kl. 22:13.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 22:33   #3
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Du kan klage herfra til evigheden....BAN er kolde, Ankestyrelsen er kolde, ombudsfisen er oss kold

på trods af lov om retssikkerhed, garanti forskrifter osv er der INTET at gøre selv om man har nægtet at underskrive RP....been there done that.....
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 22:51   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg har jo skrevet, at det er lige meget om man skrive under RP eller ej, sagsbehandleren vil tvinge den igennem alligevel, med eller uden dit underskrift, fordi det er hendes RP, ikke din.

Men hvis du kan dokumentere i din klage over en afgørelse, at det hvad der står i RP er noget vrøvl, blive det taget hensyn til det, af BA fks.

Det lykkes mig, at vinde over sagsbehandleren og hendes RP og jeg har aldrig skrevet under den, kun mine bemærkninger.

Sidst redigeret af Karo; 16-01-2011 kl. 22:54.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 14:48   #5
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
Citat:
Uagtet om dette er korrekt, så skal den ajourførte ressourceprofil forelægges for dig til underskrift i forbindelse med fremsendelse til anden myndighed, afgørelse i sagen o.l.

En ressourceprofil er et dynamisk værktøj, hvor der løbende indføjes oplysninger fra opfølgningssamtalerne – og underskrives, når der som tidligere nævnt skal træffes afgørelser o.l.
Dette var det svar jeg fik fra en jobcenterchef da jeg klagede over at man havde sendt en resourceprofil til arbejdsskadestyrelsen uden jeg havde set den, så jeg mener helt klart at man skal foreligges og underskrive (godkende) en resourceprofil.

Håber dette belyser problematikken.
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 15:14   #6
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Min rp blev ikke underskrevet. Jeg spurgte min SB om det, men det var ikke nødvendigt. Jeg godkendte den mundtligt, inden min ftp sag røg til afgørelse.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 15:16   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Zuza har skrevet følgende tråd:......(Hej Zuza, lang tid siden )

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4080

Findes der yderligere ny viden om, manglende underskrift i ressourceprofilen?

Hvis en borger søger om flexjob med afslag og man forud nægter at underskrive ens ressourceprofil, da man ikke er enig i hvad der nævnes.

Kan afgørelsen så betragtes, som ugyldig, som hvis ressourceprofilen helt havde manglet?

I Zuza gamle tråd mangler det endegyldige svar, om den manglende underskrift kan sidestilles med manglende ressourceprofil.

Hilsen Peter
hejsa....

Mit bud er, at hvis der mangler underskrift/godkendelse, så kan kommunen IKKE bevise, at der er foretaget partshøring, før der træffes afgørelser.

Se her:

Citat:
Hvor meget skal borgeren have til partshøring?

Jfr. Vejledning om lov om retssikkerhed og administration på det sociale område skal kommunen som udgangspunkt altid partshøre borgeren over væsentlige nye oplysninger, som kan give borgeren afslag på hjælpen, og borgeren skal have lejlighed til at komme med en udtalelse. Der bør i sager, hvor helbredsmæssige forhold har betydning, altid partshøres over nye speciallægeerklæringer, også selvom konklusionen i erklæringen støtter borgerens sag.
Reglerne om partshøring er minimumsregler og der er derfor ikke noget i vejen for, at partshøre i videre omfang. Der bør derfor partshøres over alle oplysninger, som borgeren kan have interesse i at se og kommentere f.eks. alle de oplysninger, som indgår i grundlaget for kommunens afgørelse. Selvom borgeren i forvejen kender de oplysninger, der skal partshøres over, skal der foretages partshøring, hvis borgeren ikke er bekendt med, at de indgår i den sag, der er under behandling.
At undlade at partshøre er en alvorlig sagsbehandlingsfejl, som oftest vil medføre at en afgørelsen bliver ugyldig.
http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...rAction=doView


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 16:20   #8
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Jeg er partshørt i maj 2010 og havde kommentarer til RP dem ville jobkonsulenten skrive ind og så skulle jeg underskrive ved samtale i juni hos sagsbehandler.

Man faktum blev at mine kommentarer ikke kom ind i RP og den står i deres system som både godkendt og underskrevet. Hvad der jo er usandt.

Dette er påpeget i samtlige klager som ligger i BAN og yderligere er det påpeget ved anke af fratagelse af revalidering og anke af afslag på flex at de oplysninger om smerte klinik som nu gør mig helbredsmæssigt uafklaret og medvirker til at arbejdsevne ikke kan vurderes før behandlingsmuligheder er udtømte.

Er oplysninger som ikke valideret af kommunen nogen steder og deraf må det alene stå for sagsbehandlers vurdering som jeg ikke mener hun har kompetance til at vurdere. Og jeg er ikke partshørt i disse oplysninger som bruges i afslag nu.

Så jeg afventer om det kan medvirke til afgørelser i min sag bliver kendt ugyldige.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp med din underskrift mod den nye offentlighedslov phhmw Politik og Samfund 11 17-04-2013 19:51
Har man ret til underskrift Adam SR Alt det andet 16 14-09-2010 20:46
Underskrift indsamling Ragdoll Politik og Samfund 20 20-10-2009 10:01
Manglende ressourceprofil - ingen reel betydning zuza Nyt om loven 14 22-09-2009 19:00
Underskrift historier - Borgersagsbehandling @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 3 13-08-2008 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension