K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2010, 08:54   #1
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Ingen ftp til alle under 40 år.....

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...0-%C3%A5r.html

Regeringen vil afskaffe førtidspensionen for alle under 40 år i reform af førtidspension og fleksjob.

Regeringen følger Arbejdsmarkedskommissionens forslag om et udviklingsforløb. Det skal give et job i stedet for førtidspension. Kun i de helt indlysende tilfælde skal unge under 40 år have førtidspension.

Det erfarer Jyllands-Posten få dage før regeringen spiller ud med en reform af førtidspension og fleksjob.

Formålet med udviklingsforløbet er at afklare, om fremtiden hedder et helt almindeligt job, et fleksjob eller - hvis der ikke er anden udvej - en førtidspension.

De nye udviklingsforløb skal bremse tilgangen til førtidspension , der sammen med fleksjobordningen er blevet langt mere populær, end partierne bag førtidspensionsreformen fra 1993 nogensinde havde forestillet sig.

I 2009 var der 48.700 flere på førtidspension, fleksjob og den såkaldte ledighedsydelse for ledige fleksjobbere end forventet. Og ordningen kostede 8,6 milliarder kroner mere end forventet.

Samtidig bliver stadig flere helt unge tilkendt førtidspension med "psykiske lidelser" som hoveddiagnose.

Allerede i sin åbningstale til Folketinget kaldte statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) det "uanstændigt" at sende et ungt menneske med social angst, stress eller misbrugsproblemer på førtidspension .

- Vi skal ikke parkere mennesker under 40 år på førtidspension resten af deres liv, lød det fra Løkke.

Det nye udviklingsforløb træder i stedet for de forslag om tidsbegrænset førtidspension til unge, som både Venstre og De Konservative tidligere har luftet.

- Vi forventer, at der vil blive lavet en særlig indsats for dem, som er under 40 år - både når det gælder fleksjob, og hvad angår førtidspension. Vi har foreslået en midlertidig ordning, men den skal suppleres, så vi sikrer, at der er den nødvendige hjælp og støtte til at komme videre, siger arbejdsmarkedsordfører Helle Sjelle (K) til avisen.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 09:05   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det ser ikke godt ud... lyder lidt som en megahård panikopbremsning

i virkelig heden er det jo faktisk det de gør i dag... men her er der bare lagt op til at at man næsten skal være døende før de vælger pension som mulighed for dem under 40 ... og ellers hænge fast på ubestemt tid i systemet...

Det er ikke godt...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 09:11   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis min tanke Hexi - idag er det jo allerede de 'åbenlyse tilfælde' der får førtidspension, og vi ved jo herinde hvor hårdt det er at få den igennem.
Så jeg har da slet ikke fantasi til at kunne udtænke de prøvelser der ligger til alle de nye der skal til at ansøge......men et eller andet sted har jeg en ide om, at udfaldet bliver det samme.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 09:15   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja det er en uhyggelig tanke at f.eks en 20 årig skal jagtes rundt i systemet i 20 år før der evt kan bevilges noget...

os der kender det system ved jo hvad det vil sige...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 09:28   #5
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 14
adbib er rigtig godt på vej
Det lyder som sådan fornuftigt, men efter 2 år bliver det 45 år, og efter 4 år mere, bliver det 55 år og om 10-15 år hedder det 130 år før man kan få en FP.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 09:28   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kontanthjælp vil stige og ingen kommer i arbejde
ingen penge til behandling og uddannelse
ingen vil have de syge, når der er masse af raske til at tage jobs
tænk 20 år skal nogen alså gå i systemet fremover
hvad koster det ikke samfundet
samt det fleste bliver mere syge af systemet

Det nye udviklingsforløb

hvad er så det
arbejdsprøvning gange 10 eller hvad

Sidst redigeret af Stezu; 30-11-2010 kl. 14:46. Årsag: indlæg lagt sammen skriv venligst til flere brugere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 10:33   #7
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Lyder skræmmende da jeg er en af dem det rammer som om man ikke har det slemt nok. Kan da helt sikkert godt forvente et afslag på den ansøgning jeg har afsted med det forslag.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 12:51   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser

- Vi forventer, at der vil blive lavet en særlig indsats for dem, som er under 40 år - både når det gælder fleksjob, og hvad angår førtidspension. Vi har foreslået en midlertidig ordning, men den skal suppleres, så vi sikrer, at der er den nødvendige hjælp og støtte til at komme videre, siger arbejdsmarkedsordfører Helle Sjelle (K) til avisen.
Hvis dette så bare betød, at man ville ofre de penge der skal til for at hjælpe disse mennesker, f.eks. psykolog, terapi m.m., så var ideen jo god nok.

Men det vil jeg se før jeg tror det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 13:11   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis dette så bare betød, at man ville ofre de penge der skal til for at hjælpe disse mennesker, f.eks. psykolog, terapi m.m., så var ideen jo god nok.

Men det vil jeg se før jeg tror det.
Ja, jeg vil også se det, før jeg tror det.. Men HVIS de virkelig vil ofre det, så ville det da være dejligt, men jeg tvivler..
Og hvad skal forsørgelsesgrundlaget så være imens alt dette står på? For det er jo ret velkendt, at det er umuligt at få det bedre, så længe man ikke aner, hvordan næste måneds regninger skal blive betalt! Og jo længere tid man går i uvished, jo værre får man det. Det er der jo allerede idag mange eksempler på.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 14:54   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det skal man nok ikke regne med at der følger penge med til...
Det drejer sig ene og alene om at spare penge... alle de flotte ord er bare bullshit...

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/11/29/133506.htm


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen førtidspension til alle under 40!! Ninja Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 30-11-2010 13:08
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension