K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2011, 14:30   #1
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 14
adbib er rigtig godt på vej
Læger som bødler,Det usynlige folkemord

Læger som bødler --- Det usynlige folkemord


Når læger bliver brugt som bødler, så kan vi holde vores samvittighed ren ikke?

Når mennesker ikke mere har en "værdi" for samfundet, så er det vel ok at
lade mennesker død?

Så længe det ikke er mig som har fået en dødskode, så kan jeg vel være ligeglad ikke?

Dødsfald i psykiatrien
http://www.lap.dk/kampagner/psykiatr...n-draeber.html

http://www.doedipsykiatrien.dk/
http://www.doedipsykiatrien.dk/index...&id=3&Itemid=3
Øverst på listen over indberettede psykofarmaka står Serdolect, Zyprexa, Seroquel og Leponex

http://www.bt.dk/danmark/laegerne-vi...-mod-sin-vilje
http://www.berlingske.dk/danmark/lae...-patienter-doe

Historisk er det set før
http://da.wikipedia.org/wiki/Aktion_T4

Men det kan da ikke sket i Danmark vel??
adbib er ikke logget ind  
Gammel 17-01-2011, 15:26   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, se filmen "Hvordan vi slipper af med de andre", så falder brikkerne på plads, når man hører om, hvorvidt det kan "betale" sig at hjælpe borgerne.

Her er dødskoderne (nogle af dem):

2222

555

Minus EHM

Minus ITA


Og så "naturligvis" TERM. (et hypokondri-diagnose-system, som sparer sundhedsvæsnet for mange penge)


http://www.kronisktraethedssyndrom.dk/termmodellen.htm



http://www.aarhussygehus.dk/files/Ho...M-uptodate.pdf

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 17-01-2011, 17:04   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Om få år få man engang lov til at dø i fred og ro, men få en sprøjte til farvel og tak.

Fri heroin til narkomener fks. , er ikke andet end kode 666.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 17-01-2011, 20:58   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er både bekymeret g forstående.

Bekymeret fordi jeg jo en da kan ligge med en kode der gør at det bare er sult uden at nogle vil gøre noget.
Jeg jo ikke så funksunel,kommer sjældent ud,og der er nok ikke nogle der vil protester-bare en byrte jo.

Samtidig så må der også være en grandse for hvor længe og hvor meget man skal holdes i live for en hver pris.

Helt ærligt aftens to eksempler der ville jeg fortrække døden ved et hjerte stop - Har altid ønsket en hurtig afslutning når min tid kommer, men det jo også set udfra hvor jeg er lige nu.har værken kol eller partenson.Alle skal have ret til fuld behandling.

Det er et meget ømt emne.Håber aldrig at det er øknomien der skal afgøre det.Ej heller over en tlf.samtale,der må mere til.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 17-01-2011 kl. 21:06.
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Gammel 17-01-2011, 22:44   #5
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 18
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ja, se filmen "Hvordan vi slipper af med de andre", så falder brikkerne på plads, når man hører om, hvorvidt det kan "betale" sig at hjælpe borgerne.

Her er dødskoderne (nogle af dem):

2222

555

Minus EHM

Minus ITA


Og så "naturligvis" TERM. (et hypokondri-diagnose-system, som sparer sundhedsvæsnet for mange penge)


http://www.kronisktraethedssyndrom.dk/termmodellen.htm



http://www.aarhussygehus.dk/files/Ho...M-uptodate.pdf

Ikke helt rigtigt det du skriver. Hvis der står 2222 eller 555 i min journal, vil jeg da være glad ;-)
Jeg arbejder som frivillig på et hospital, hvor koderne 2222 samt 555 netop IKKE er en "dødskode", som du skriver.
2222 samt 555 er simpelthen lokalnumrene, vi skal ringe på, hvis nogen får hjertestop, og vi skal tilkalde hjælp.

Hvis det skal være "dødskoder", skal der vel stå MINUS foran også der.

MINUS EHM = minus ekstern hjertemassage
MINUS ITA = minus intensiv terapi afsnit.
Hammershus er ikke logget ind  
Gammel 17-01-2011, 23:25   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak for det, Hammershus.

Du har jo fuldstændig ret.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 18-01-2011, 01:32   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
hvad mon det næste bliver. at hvis man er fp eller kontanthjælp modtager. sygemeldt eller over vægtigt eller efterløner osv.skla man så ikke have lov til genoplivning. tænker jeg bare min mening det er en økønomisk ikke andet.
extra er ikke logget ind  
Gammel 18-01-2011, 01:37   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde.

Ang. koderne
Citat:
2222 samt 555 er simpelthen lokalnumrene, vi skal ringe på, hvis nogen får hjertestop, og vi skal tilkalde hjælp
Disse koder står der minus foran ligesom de andre der er nævnt her. Hvilket betyder, at der netop IKKE skal ringes til disse lokalnr. v. hjertestop el. lign.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind  
Gammel 18-01-2011, 13:43   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det minus må der vel kun stå hvis patienten selv eller nærmeste pårørende til en MEGET syg har udtrygt ønske for det?? Eller hvis der ingen pårørende er, og patienten vurderes at have det så dårligt efter en evt genoplivning at det ikke kan kaldes for et liv??

Jeg ved at i redningssiturationer vurderes der også, om det kan betale sig, ja det lyder koldt og kynisk, og det er det måske også, men fx ved vi at efter 10 min uden ilt, er sandsynligheden for noget der bare minder om et liv ved en en genoplivning nærmest lig 0 det er inden hjernedød eller resten af livet i en seng som en gullerod, og så lader man altså være.
Her er et manglende ben (eller hvis man kan se det aldrig bliver lappet sammen til noget fornuftigt) eller 2, eller ligende alvorlige kvæstelser, absolut ikke nok til at der ikke gøres noget, og dog, for står man med valget mellem en man ved man kan rede og en man er i tvivl om, så tager man den man ved man kan rede, i stedet for at tage den man er i tvivl om, og så måske miste den bække... man er nød til at poriotere, for man kan ikke tage dem alle i fx en busulykke.

En anden vi har er, dem der råber højest er i live, dem gider vi i første omgang ikke se på, jo mere stille jo mere livstruende er det (det er faktisk ret logisk, klart en med fx hjertestop ikke siger ret meget, mens ham der bare har brækket et ben skriger af smerte) dem ser man på først, og vurdere så hvor der er størst chance for overlevelse.

Den samme fom for priotering er hospitalerne da nød til at have, for naturligvis er der en grænse for hor længe folk skal holdes i live, og naturligvis er det også et spørgsmål om penge, man man lige se afdelingerne hvor største delen af patienterne er hjernedøde, men holdes i live, bare fordi vi kan, så kan de ligge der og tage plassen fra en der vil kunne få et liv, og koste samfyndet en pokkers masse penge, det jo ulogisk.

Mht de listede mediciner, så er den eneste jeg har søgt på Zyprexa og af hvad jeg har kunnet finde frem til er der kun meget meget få patienter som er kede af det mærke, som er stoppet igen pga bivirkninger, og efter som at det er et psykofarmia, har patienterne selv meget at sige i forhold til om de vil tage det eller ej. Zyprexa er nærmest all round medicin mod div psykiske problemer, og virker for langt de fleste rigtig godt, eneste minus jeg har kunnet finde er når folk skal ud af det igen, efter en længere periodes forbrug det er ikke sådan lige til, heller ikke ved relativt lavt forbrug.
Jeg ved godt Zyprexa i nogle tilfældes gives til demense, hvilket jeg nu forstår minus af at lægerne gør, for der findes mange andre mærker til den gruppe af patienter, om end jeg ved at mindst et andet mærke har mindst lige så alvorlige bivirkninger som Zyprexa.

Altså alt medicin har bivirkninger, tag sådan en som Ritalin, der er en af bivirkningerne hjertestop, på trods af at det er amfertamin, som mange af vores unge mennesker rander og tager i weekenderne i langt større mængder end det der udeles af lægerne, ser vi selv hos de unge, et ret lavt dødstal, og dem der dør er gerne dem der har blandet flere stoffer sammen.

Min psyk sys jeg skal prøve Zyprexa, bivirkningerne er jeg ikke bange for, for jeg har naturligvis sat mig ind i det, OG skal overvåges intenst med blodprøver ol randen til læge konstant, jeg er et fornuftigt selvstændigt menneske jeg ved godt hvor meget bivirkning og hvilke bivirkninger jeg vil finde mig i, lige som jeg har sat mig ind i hvilke der kan blive livsvarige, og får jeg bare en eneste af dem (som jeg ikke har i forvejen) vil jeg ikke tage skittet, jeg skal ikke nyde noget, kun en eneste undtagelse findes der, og det er hvis det virker så meget bedre at jeg godt kan leve med bivirkningen resten af mine dage, at virkningen er bedre end bivirkningen... om end jeg så bestemt er meget obs på at det er hårdt at trappe ud af... jeg er i stand til at sige fra.
At jeg så slet ikke er kommet i gang med Zyprexa har så noget med økonomi at gøre.

Bivirkningerne, skræmmer mig som sagt ikke, nej det der skræmmer mig er at lægerne er MEGET dårlige til at sætte deres patienter ind i bivirkningerne, jeg spurte til det, og svaret var afvisende at jeg nok ville tage på og det var så den info jeg fik, på trods af at jeg spurte (men så går man s q da bare hjem og undersøger det... mn det ville LUM nu havde gjort alligevel ) Det er LANGT fra alle patienter der selv undersøger hvad pokker det er, og hvad det kan have af konsekvenser, alt alt for mange stoler på deres læge, som altså slet ikke informere ordentligt, og det er DER jeg er bekymret, det at man ikke grundigt snakker tingene i gennem, også patientens bekymrende tanker omkring det at tage mediicin, udviser man den mindste form for bekymring afvises man gerne med at det er meget få der får alvorlige bivirkninger, i stedet for at man snakker om hvilke tegn man skal være opmærksom på, og snakker om alternative muligheder, hvad er der af andre mærker og hvad er bivirkningerne der?? og hvad hvis man ikke tager medicinen osv osv, men nej sådan gør vi ikke i DK, her er en recept ød de piller og du får det som blommen i et æg.
Se DET er s q bekymrende, ikke selve bivirkningerne, for dem slipper man ikke uden om vil være der, for pokker selv alm hovedpinepiller kan man dø af, eller p-preperater (som langt de fleste kvinder verdenen over jo tager dagligt) ja sådan en lille ting som et tage en mundfuld luft, kan man dø af, værst er det i storbyerne (men også det nedgøres til ubetydeligt) Det ER dødeligt at leve.
LUM er ikke logget ind  
Gammel 18-01-2011, 14:11   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Lægerne er jo nødt til at lave sådanne vurderinger.
Den kvindes sag der har været fremme, hun var jo meget syg med sepsis og påvirkning af flere organer, som det jo kom frem senere. Pressen skal altid piske en stemning op! Mon ikke de fleste læger er interesserede i at redde liv?

At det forekommer med disse koder - eller forkortelser som det jo reelt er! - det kan jeg slet, slet ikke se noget forkert i. Det, der er forkert, er at der i nogle situationer ikke er blevet talt med de pårørende om det.
gh72 er ikke logget ind  
Lukket emne

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Job-Blog 31: Det synlige og usynlige Jan Jakobsen Politik og Samfund 0 14-04-2013 17:18
Alt om Læger Karo Politik og Samfund 3 11-01-2011 23:05
Kommuner diskriminerer patienter med "usynlige" lidelser buster Politik og Samfund 10 27-01-2010 12:32
Den usynlige region buster Alt det andet 0 28-08-2008 20:38
Der er mangel på læger i DK... fiemie Politik og Samfund 2 04-10-2007 14:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension