K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2011, 10:45   #1
FrankGF
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2011
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
FrankGF er ny på vejen
Sløv sagsbehandling.

Hejsa.

Efter 52 uge er mine sygedagpenge snart slut, hvis jeg ikke kan få dem forlænget.

Fik en støre blodprop i lillehjerne i 2008. Jeg blev nødtil at sige mit job op, været arbejdsløs og nu sygemeldt igen af A-kassen for godt 1 år siden, på grund af kompligationer efter denne blodprop og at jeg jo ikke kunne står til rådighed 37 timer ugentlig.

Jeg har været i arbejdsprøvning efter et brev fra sygehuset, da de heller ikke mener jeg ville kunne klare et fuldt ud normalt fultids arbejde

Var i arbejdsprøvning i 6 uger fra uge 33 til 39 sidste år hvorpå jobkursen som havde min sag for kommunen skrev en raport om mig i prøvningen som vi modtog uge 40, jeg arbejdede i 4-4½ timer hver dag og det mente jobkursen var nok for mig og også min egen mening for at kunne holde sammen på dagen når jeg kom hjem.

Men siden min prøvning er der ikke sket en skid fra kommunen, kun lovning på at det bare lige skulle til deres lægekonsulent men høre indtet om det, andet er at siden dec. 2010 og til feb. 2011 har jeg haft 4 forskellige sagsbehandler og skulle dermed begynde forfra med at forklare om min tildstand og igen lovning på at sagen snart skulle komme for deres lægekonsulent men nej nej nej, først da vi selv henvendte os i feb. blev de klar over at de 52 uger endtlig snart er gået og det kunne være de skulle se og gøre noget, så inden for en lille månede kunne de lige afgøre mine skæbne og ikke mene jeg var syg nok til at komme i flexjob, jeg klager over afgørelsen og er blevet sendt til en neuro. phys. for at blive undersøgt igen, men sagen er, at det er ikke det en neuro. phys. undersøger, jeg fejler eller døjer med, kan godt huske, tegne osv. Har også snakket med neru. overlægen igen, hun siger stadigvæk at hun ikke mener jeg ville kunne klare et fuldtud fultids arbejde, som hun også vil skrive til mig så jeg kan vise det til kommunen igen igen og håbe de denne gang vil forstår mig.

Er gift og ejer hus så jeg bliver jo bare smidt på porten hvis de siger nej og det er af min fornemmelse at de skide ligeglade for så er de af med mig.
FrankGF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 00:00   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at be om at de laver en speciallægeerklæring fra din EGEN speciallæge/afd.(sygehus).
Dette SKAL indhendtes FØR fratagelse/afgørelse i sygedagpenge sager.

I denne skal selvsagt fremgå om din tilstand er stationær og/eller der er behandlingsmuligheder.
I givet fald der er behandlingsmulighder er det vigtig om det alene vil forbedre livskvalitet og/eller arbejdsevne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 23:22   #3
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Husk at be om at de laver en speciallægeerklæring fra din EGEN speciallæge/afd.(sygehus).
Dette SKAL indhendtes FØR fratagelse/afgørelse i sygedagpenge sager.

I denne skal selvsagt fremgå om din tilstand er stationær og/eller der er behandlingsmuligheder.
I givet fald der er behandlingsmulighder er det vigtig om det alene vil forbedre livskvalitet og/eller arbejdsevne.

VH Popiae
Hej Popiae.
Mener du hermed, at der SKAL forelægge en speciallægeerklæring inden fratagelse af sygedagpengene??
Og hvor kan det evt. findes på tryk?
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 00:12   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvordan kan de ellers træffe en afgørelse om helbred?

Da sygedagpengene handler om helbred, skal der selvsagt ligge nyt lægeligt, inden afgørelse, medmindre at tilstanden er vurderet stationær, tidligere.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandling le cuere Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 27 19-04-2013 15:35
God sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-10-2010 11:50
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57
Sagsbehandling kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-10-2009 16:11
Sagsbehandling zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension