K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2011, 17:49   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af luffen Se meddelelser
Jeg har meldt mig rask, kontaktet min akasse, meldt mig ledig på jobnet og talt med en sagsbehandler ved kommunen.

På trods af det så fik jeg idag et brev fra min sagsbehandler hvor personen har afmeldt mig jobnet som ledig med begrundelsen at jeg er syg.

Jeg fik så et andet brev også idag med samme sagsbehandlers navn på hvor der står at der er truffet beslutning om at stoppe mine sygedagpenge.

Skide røvbanan af en rådden og uduelig sagsbehandler !!! Jeg har sikkert fået en af de sindsyge åndsboller der stalker en og driver hetz. Hvis jeg møder personen ude på gaden en dag så får personen en kæmpe verbal sviner.

Det da tydeligt at der her er tænkt næ nej, jeg skal have det sidste ord i denne sag og nu skal jeg sørge for der ikke kan fåes dagpenge heller.

Hvad skal jeg dog stille op ? jeg meldte mig rask for over en uge siden.

Jeg gider sku ikke rigtigt tale med den sagsbehandler mere, så at ringe og sige der må være sket en fejl gider jeg ikke, det er 100 procent dem der har magten og det ydnytter de på det groveste til at pleje deres ego. Fandes til svineri har jeg aldrig oplevet, håber min sagsbehandler læser det her og må brænde op i helved spidet på lucifers gaffel ! What goes around comes around.
Hej Luffen,

Underligt at det er samme sagsbehandler i de 2 forskellige svar, for det er jo 2 forskellige afdelinger, den ene jobnet og den anden sygedagpenge afdelingen.

Som jeg husker det er du så i A-kasse og "håber" på dagpenge, det håber jeg for dig, se om ikke det går og så følg ellers reglerne herfor. Du kan jo næppe klage over sdp. stop til kommunen når du har meldt dig rask, den har jeg i al fald aldrig hørt om

Nå men held og lykke Luffen, og så tag det sure med det søde.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 18:11   #22
luffen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
luffen er ny på vejen
Jeg har ikke tænkt mig at klage, jeg forstår bare ikke hvorfor samme person har sendt brev om afmelding fra jobnet og også om sygedagpengestop, jeg har jo en uge inden disse breve er sendt meldt mig rask, hvordan kan en sagbehandler som siger jeg ikke kan få sygedagpenge melde mig syg igen ??? enten er det bare totalt mangel på kompetance eller også er det hetz.
luffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 18:32   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja man burde have en paragraf i sygedagpenge loven der hed, "hvis du er syg, så får du sygedagpenge", men det er der desværre ikke.

Sagsbehandleren, der har besvaret dig i de to breve har sikkert bare 2 forskellige hverv i kommunen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 20:07   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg klagede flere gange til jobcenterchefen, faktisk hver gang noget ikke kørte som det skulle, og det fik sædvanligvis sat lidt skub i tingene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 22:34   #25
luffen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
luffen er ny på vejen
Efter nærlæsning af brevet ser jeg at der står jeg skal sende en evt. klage direkte til den person som har skrevet brevet og truffet afgørelsen, det da komplet latterligt !

Der står også at der er sendt en kopi af brevet til min arbejdsgiver da det er dem der modtager penge fra kommunen, men jeg har ingen arbejdsgiver da jeg er ledig. De har rigtigt check på sagerne der oppe på kommunen, magen til fjolser ! den gik bare ikke ude i det rigtige liv, det er nok også derfor der sidder derinde bag murerne og drikker skrankepavekaffe og klapper hinanden på ryggen dagen lang. Fy for ***** !
luffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 23:34   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når du kan få dagpenge/sygedagpenge er du vel også medlem af en fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 23:38   #27
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
At det sendes til den SB´er der har skrevet brevet, er helt normalt, og faktisk slet ikke så komplet idiotisk som det umiddelbart lyder.

Når man anker en afgørelse, sender man anken til SB´er, som så ser på sagen igen, holder SB´er fast i sin beslutning, får de deres kollegaer til at se på det, er de så enig med SB, skal sagen videre til ankenævnet.
Sådan gør de fleste kommuner, nogle kommuner springer ledet med SB´er over, men det er ikke så tit, og nogle spørger ikke kollegaer, hvilket jeg TROR (læs jeg ved det ikke) faktisk er det der sker oftest.

Grunden til at det er sådan er naturligvis at SB´er skal have en ærlig chance for at skifte mening, om vurdere, evt ud fra nye oplysninger i sagen, eller oplysninger SB´er har haft overset, for i teorien kunne man jo bare sende det hele til ankenævnet fra start af, men de vil få ALT for meget at lave (og sender derfor anken/klagen til ens kommune hvis kommunen ikke har set på den først)

De er jo trods alt kun mennesker, akkurat lige som alle andre mennesker, og mennesker begår fejl, sådan er det, og fejl har vi alle vel en eller anden ret til at få lov at ændre hvis vi kan... og det kan SB´erne.

Der til hvis du ikke bryder dig om at sende til din SB´er så kan du vælge at sende til jobcenterchefen, denne vil så levere den videre til din SB´er, men forskelden er at der er et ekstra sæt øjne på tingene.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad fik vi for pengene? Vovse Politik og Samfund 6 26-04-2011 22:14
Hvor bliver pengene `? Odenseaneren Politik og Samfund 4 18-05-2010 21:17
Noget for pengene? Aktiveringskursus? @PerChr Politik og Samfund 7 26-06-2009 00:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension