K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2009, 13:45   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Forhøjelse af førtidspension

I begyndelsen af denne måned var jeg til møde med kommunen ang. forhøjelse af min førtidspension. Og i dag var jeg så ved egen læge for at få lavet en generel helbredsundersøgelse, det gik meget godt, da jeg har en meget forstående læge.

De havde fortalt mig på kommunen at når de havde fået resultatet af den generelle helbredsundersøgelse, og sammen med de papirer og kopier af journaler jeg har forelagt kommunen, ville deres lægekonsulent se på det hele og det ville blive afgjort om jeg skulle igennem nogle speciallægeundersøgelser. Hvilket jeg håber jeg slipper for.

Er der nogen der ved om man også skal til et møde med pensionsteamet, når man søger om forhøjelse af førtidspensionen?
Jeg søger forhøjelse fra mellemste til højeste førtidspension?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 20:01   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kunne ikke lige finde svaret på det, men mit gæt er, at du SKAL tilbydes at møde op.

Prøv at læse her, hvor der står en masse oplysninger:

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 23:28   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Tusinde tak....

....for svaret Zuza.

Denne her bekymre mig lidt :

En sag om forhøjelse kan først påbegyndes, når alle aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige muligheder samt andre foranstaltninger, der kan ændre erhvervsevnen, har været forsøgt eller kan udelukkes. Der skal således foretages en konkret vurdering af erhvervsevnen, som skal være nedsat på grund af fysisk eller psykisk invaliditet.

Hvis jeg efter 15 år på førtidspension pludselig skal trækkes gennem alt det igen, jeg søger jo om forhøjelse, for di jeg har fået det værre ikke bedre, hmmm.

Længere nede står der dog at gamle førtidspensioner skal behandles efter den gamle lov, og at Socialministeriet anbefaler, at arbejdsevnekriteriet anvendes ved genoptagelse af sager om førtidspenion, der er tilkendt efter de regler, der var gældende indtil 01.01.2003. Det vil sige ikke det nye arbejdsevnekriterie.
Hvilket de forhåbentlig vil gøre i mit tilfælde.

Jeg har været til et møde med sagsbehandler, men der blev intet sagt om at jeg evt. skulle til møde med pensionsteamet. Så jeg må nok bare vente og se.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 03:41   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan ikke forstille mig at du skal til møde med pensionsteamet når og hvis du skal videre til en speciallægeundersøgelse...

Jeg er dog ikke klar over om du skal til møde med dem når det er selve forhøjelsen det gælder...

Jeg sad og tænkte...om ikke man som pensionist efter de gamle regler....ikke ville kunne søge en pension efter de nye regler...og om ikke det måske kunne være en ide for dig...
Men som sagt så ved jeg ikke om man i det hele taget kan det...

Nu ved jeg jo heller ikke lige hvordan du har det og hvor syg/ lidt arbejdsevne du har nu...men da du søger fra den mellemste til den højeste...så tænker jeg at du må kunne opfylde de krav som de stiller til dem der søger pension i dag...

Nåå det var bare en tanke herfra...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 10:28   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Web,

Ideen er god, men desværre er det sådan at hvis man først er tilkendt efter de gamle regler, så er det dem der gælder resten af livet. Min resterhvervsevne ligger nok under 5%. Har 11 forskellige diagnoser, og havde 3 da jeg i sin tid fik tilkendt mellemste førtidspension, så man må da sige at der har været en forværring, men i sidste ende bliver det jo hvad kommunen mener der gør udslaget. Var til møde med sagsbehandler, som allerede forlods tilbød at hjælpe mig med at skrive en klage ifald jeg skulle få afslag.

Men tak for svaret alligevel



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forhøjelse af førtidspension fra før 2003 fruJohnny Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 4 02-10-2012 10:28
forhøjelse af FP meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-06-2012 18:05
forhøjelse af FP meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 19-11-2011 20:45
ang forhøjelse af førtidspension mig2009 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-09-2009 11:49
forhøjelse af ftp. pr. år knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 05-02-2009 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension