K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2009, 19:55   #1
peter1974
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2009
Indlæg: 23
Styrke: 15
peter1974 er ny på vejen
Unhappy Ang. fleksjob, skal jeg smide håndklædet i ringen?

Jeg er 34, kronisk smertepatient efter en ødelagt diskus i nakken og efterfølgende operation. Har været på smerteklinik og 3 arbejdsprøvninger, som viser at jeg kan arbejde 16 timer ugentligt.

Min sag har ligget i 6 lange og besværlige år hos Københavns Kommune og her i foråret fik jeg efter 2 års venten afslag på fleksjob 2 gange. Sagen ligger nu hos beskæftigelsesankenævnet.

Problemet er, at kommunen nu vil sætte mig til at søge 37-timers stillinger (?) Hvilket jeg slet ikke kan se, hvordan hænger sammen med deres egen vurdering af mig. Jeg har de sidste 8 måneder haft et 16 timers deltidsjob, som jeg er meget glad for, og som jeg regnede med kunne blive til fleks.

Jeg kan ikke forstå at kommunen er i deres gode ret til at "raskmelde" mig på den her måde, bare fordi de afviser fleks. Hvad kan jeg gøre? Jeg vil aldrig kunne klare et fuldtidsjob.
Jeg er bange for at filmen knækker for mig psykisk. Skal jeg melde mig ud af systemet og prøve at klare mig selv, eller skal jeg kæmpe videre mod kommunen?

Gode ideer???
peter1974 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 23:09   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Nu ved jeg ikke om kommunen har nogle lægepapier, hvor
der står, at du anbefales et fleksjob, men ellers kunne du
måske få dem til at indhente oplysninger fra speciallæger,
der er også en regel der siger, at har man en nedsat
erhvervsevne på mindst 50 procent så kan man bevilliges
fleksjob, læs evt. mere under nyttige links, og så synes
jeg absolut ikke du skal give op, jeg håber der kommer
andre, som kan vejlede dig bedre, held og lykke.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 23:12   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Peter ...

Du skal ganske givet fortsætte kampen mod kommunen ...

Det hurtigste og nemmeste du lige pt kan gøre er at skrive et brev til kommunen og gå op til din læge ...

Du skriver kort og godt (til den der har sendt dig brevet ) og oplyser om din situation dine diagnoser at du har en sag i ankestyrelsen pt og at du ikke mageter at arbejde de 37 timer , du beder dem påvise hvor det fremgår at du kan arbejde 37 timer og du beder dem om at tage det fulde ansvar for dit helbred i tilfælde af at det skulle blive forværret ..

Og så må du kort og godt godt gå til lægen og sygemelde dig ...
også selv om det kommer til at gå ud over det job du nu har på de 16 timer , du skriver ikke så meget om hvad kommunen har givet som grund på afslaget eller hvad de har sat i stedet (hvad kan du hvordan kan du og hvad med uddannelse ) men lige ud fra det du skriver så mener jeg at et brev og en sygemelding må være det bedste lige nu ...

og er der noget jeg har fået helt skævt fat i så må du lige skrive igen ... med lidt mere oplysning
  Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 15:28   #4
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Peter du skal ikke melde dig ud af systemet, du skal kontakte kommunen, og spørge dem om de er seriøse, og om de har planer om at ignorere det faktum at du kan lige med nød og næppe klare 16 timer om ugen, hvis de siger ja til det, så henvis til at du har en ankesag kørende, virker det ikke så snak egen læge. og få en sygemelding, du skal ikke acceptere at de vil sende dig ud i 37 timer
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 19:03   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Peter

du skal ikke opgive kampen...men derimod sige fra når de 16 timer er for hårde ved dig....som de andre siger.....snak med din læge om det.

Du skal endelig ikke give efter angående de 37 timer.....det prøver de ved alle der søger fleksjob...og går den...ja så går den.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 21:46   #6
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
C.l.e.o. Jeg har aldrig oplevet problemer med hensyn til dine engelsk beskeder på dette forum. Men det lyder som noget med browseren eller din internet forbindelse. Under alle omstændigheder kan det være en ganske god ide at skrive sin meddelelse i notepad, word eller andet og så kopiere den over. Så er du garderet.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De vil smide min kæreste på Kontanthjælp... Brille Alt det andet 11 16-09-2011 07:07
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Skal man søge om fleksjob... Gunell Spørgsmål ang fleksjob 2 14-01-2011 19:21
Ja tillader mig at smide et link ind til Gunell Det er da strengt ! 1 20-05-2010 08:42
Har man lov til selv at vælge, når man skal i fleksjob? Ahgs Spørgsmål ang fleksjob 4 07-06-2007 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension