K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2011, 23:41   #31
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
EE det er jeg sq ked af at høre og ja se at få en anke sendt afsted...
Når nogen skriver at de mener den ender ved kommunen kan jeg forestille mig at de mener at den aldrig når til BAN men at kommunen omgøre deres egen beslutning når de ser det er en der vil klage videre ...

Du ved den vi har snakket om herinde før, hvis 100 får afslag og kun 15 anker så er der sparet meget på den konto og desværre giver mange op når afslaget kommer for de tror at kommune ved hvad de laver ...

Så lad os håbe at en anke kan få kommunen til at tænke sig om en ekstra gang, jeg ved godt at nogen stykker herinde kæmper og kæmper og hver gang løber panden mod en mur, men der er også mange der kæmper og faktisk får vendt en afgørelse inden den når BAN alene ved at skrive klage/anke .. så giv ikke op

God ide at sætte din anke herind og se om der er nogen der har input, skal huske at tjekke her de næste par dage, vi er en del der har prøvet at sende de anker efterhånden og som heldigvis også har prøvet mere end en gang at få ret ..

krydser alt hvad der kan krydses for dig ...
  Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 07:19   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Vovse og Jørgine, ja jeg lever stadig af egne penge, men hvad mener I med at klagen således sikkert ender ved kommunen ?

Når man anker har kommunen jo 4 uger til at "remonstrere" deres afslag, d.v.s. at de har mulighed for at ændre deres beslutning.
Og hvis dit afslag er givet ud fra kassetænkning, så vil kommunen ændre deres afslag til en tilkendelse af fp, sådan, at anken aldrig når længere.


Jeg har ikke nogen special lægeerklæring fra mit pensionsselskab, jeg har "blot" modtaget midlertidig pension TAE og vil modtage dette sålænge min erhvervsevne er under 50 %. Kommunen kan få en kopi af den seneste bevilling fra pensions selskabet.
Har du ikke et eller andet hvoraf det fremgår hvad, der ligger til grund for din TAE, altså hvilken skade/sygdom ell.l.?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 07:59   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Har du ikke et eller andet hvoraf det fremgår hvad, der ligger til grund for din TAE, altså hvilken skade/sygdom ell.l.?
Hej Vovse,

Altså jeg udfylder en erklæring når de beder om en og her skriver jeg hvad jeg fejler, om jeg under behandling, hvilken ydelse jeg er på/ikke på, om jeg har søgt pension etc.

Nu skal jeg så meddele dem at jeg har fået afslag og de skriver i deres fortsatte bevilling som bla. som flg. "Du skal også kontakte os, hvis du planlægger eller påbegynder revalidering, fleks- eller skånejob, bliver tilkendt eller får afslag på offentlig pension, idet dette kan have indflydelse på tilkendelse af præmiefritagelse og udbetaling af ydelse ved tab af erhvervsevne." Det er jo bare lige sådan noget der får det til at løbe koldt ned af ryggen på een.

Nu skal jeg igang med at opstille min klage på min datters pc. min egen gik kold for nogle uger siden og slettede hele word programmet, alle de mails jeg havde, også på min sag, vi kunne ikke flytte dem over på en harddisk. Min veninde siger jeg skal have gmail, men lige nu kan jeg ikke overskue det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 09:30   #34
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Vovse og Jørgine, ja jeg lever stadig af egne penge, men hvad mener I med at klagen således sikkert ender ved kommunen ?
Jeg mener, at der er en chance for, at kommunen ændrer deres afgørelse - og tilkender dig pension, så anken slet ikke når til BAN.

Som tidligere skrevet har jeg oplevet 2 gange - hvor jeg har hjulpet borgere med at anke et afslag - at kommunen har ændret den tidligere afgørelse - og bevilget pension med tilbagevirkende kraft fra den måned, i hvilken pensionsudbetalingen skulle have været startet, hvis der ikke var givet afslag.

Kommunen har 4 uger til at revurdere din sag - fra de har modtaget klagen.

I de 2 sager, jeg har været med i, er der kun gået 2½ uge, inden kommunen ændrede afgørelsen - og tilkendte pension.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 18-05-2011 kl. 10:26.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 10:25   #35
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Åhh, jeg håber at I har så meget ret, selvom jeg ikke har haft fornemmelsen af at kommunen satser på, at jeg ikke kommer under deres vinger, sådan lige med det samme og altså indtil da lever af egne penge !!

Jeg er ved at skrive anken og tænker at jeg ville sætte social service som har indstillet mig som cc og tilsvarende give dem en kopi af det hele.

Det der nager mig ved det afslaget er at pensionsnævnet jo tyer til et arbejdsprøvningssted som er helt anderledes end en reel arbejdsplads. De vil måske holde på at dette sted kan hjælpe mig tilbage på en helt anden måde !!?? Jeg gør hvad jeg kan for at det kommer på andre tanker og vil ligeledes nævne at jeg har været under psykolog og psykiatrisk behandling under min første arbejderprøvning, hvilken jeg i øvrigt selv ønskede at forlænge i håb om fleksjob visitering. Dette måtte jeg så efter flg. opgive.

Nå men nu skal jeg have lavet en akt indsigt til PN, så må vi se hvornår de kommer ud af boksen hermed, de har vel 10 dage som alle andre ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 13:32   #36
FacingTrouble
Elsker at være her på K10
 
FacingTroubles avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Sjælland
Indlæg: 68
Styrke: 14
FacingTrouble er ny på vejen
Sikke et mxxsystem....totalt umenneskeligt.

Du skal selvfølgelig anke det bedste du kan, håber at det lykkedes for dig.

Stort og alt held og lykke

Knus
Facing.....
FacingTrouble er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 18:59   #37
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser


Jeg er så skuffet, sur, træt, ked af det, vred og har bare lyst til at skrige udover det hele.

Jeg fik i dag afslag på ftp. søgt af kommunen. Pensionsnævnet begrunder afslaget med at min arbejdsevne ikke vurderes at være varigt nedsat og ikke i et sådan omfang, at jeg ikke med støtte efter den sociale lovgivning eller anden lg., herunder fleksjob kan blive selvforsørgende.

De foreslår at jeg skal arbejdsprøves på erhvervscenter Espelunden, nogen der kender det ?

Jeg brækker mig.. I indstillingen til PN har kommunen skrevet bl.a som flg:

"Det er dokumenteret, at EE´s arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger og at behandlingsmulighederne er udtømte og endelig vurderes det at tilstanden er stationær"

"Det er min(kommunens) faglige vurdering, at det er godtgjort gennem denne ressourceprofil, de foreliggende lægelige akter, at arbejdsevnen ikke er eksisterende på nuværende tidspunkt og på sigt."


Sekretæren fra socialservice slutter af med i konklusionen på indstillingen
at skrive:

"På baggrund af de ovenstående/foreliggende oplysninger i sagen skønnes det, at EE ikke har nogen resterhvervsevne. Arbejdsevnen vurderes at være så væsentlig nedsat at den ikke modsvarer kravene på arbejdsmarked, ej heller på fleksjob vilkår."


Jeg er rystet over afslag og at de lige syntes at jeg skal afprøves på et afprøvningssted. Jeg har nu 4 uger til at klage og det er vel bare med at hive alt frem hvad det er med mig og min sag i mine papirer. Lægekonsulenten er med mig, kommunen osv., men åbenbart ikke pensionsnævnet pt.

Min tråd:http://www.k10.dk/showthread.php?t=11061
Kære EE, det gør mig virkelig ondt. Jeg kunne godt have undet dig at få fred nu

Rationelt set må det betyde at pensionsnævnet ikke er enige med kommunen i at det er 'dokumenteret' at din erhvervsevne ikke kan forbedres. Så spørgsmålet er, hvilken form for dokumentation de føler, de mangler. Handler det kun om en arbejdsprøvning på det omtalte sted? Er det de eneste, de mener, der mangler? Har du lægelige udtalelser, der taler imod at forsøge denne form for arbejdsprøvning? Hvis ikke, kan det skaffes?
Der må jo eksistere en usikkerhed et eller andet sted i din sag (uanset hvad sagsbehandler skriver). Kan du finde denne usikkerhed, og kan den tilbagevises?

Knus og tanker herfra
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 21:57   #38
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Det kan du måske godt have ret i at jeg skulle have været afprøvet et sådan sted som vel er en slags reva center. Men nu er det altså ikke mig der skal opfinde den dybe tallerken, det bør være sagsbehandlerne og kommunen der finder ud af hvor og hvordan en arbejdsprøvning skal forløbe. Jeg har sikkert selv vurderet mig selv for stærk til at gå det i gennem jeg gjorde, men job konsulenterne provokere jo også een til at kunne mere end man så åbenbart kan i en alm. arbejdsprøvning. Det er så først bagefter man opdager hvor syg man egentlig er. Status er nu, at jeg bare ikke kan og vil i arbejdsprøvning uanset hvad det måtte være.

Jeg vil ikke sætte mit helbred på spil lige meget hvad, for jeg ved at så snart jeg rører ved noget der belaster min psyke en smule belaster jeg mit system enormt. Jeg kan ikke se mig selv i noget form for fleks eller skånejob overhovedet og det er jo også det lægerne og kommunen er kommet frem til.

Det kan da ikke være rigtigt at man får lavet en omstændig ressource profil ved en afdeling som ikke laver andet og kun indstiller til pension i yderste tilfælde, det samme vedr. social service. Og så kommer sagen til pensionsnævnet og de finder da lige et lille smuthul som alle de andre har overset til trods for at de har vurderet at alt er udtømt for mig i form af afprøvning og deslige.

Jeg orker snart ikke mere. Nu laver jeg den klage færdig og håber på at sagen bliver omstødt. Alternativt skal den over BAN og det tager endnu længere tid, skal jeg så i mellem tiden tage fat i jobcenter om at afklare min sag færdig og få den arbejdsprøvning kontraincideret eller skal jeg gennemgå 3 mdr. slid her ? For bagefter at få vurderet at det måske kunne blive fleks, så jeg skal lige et andet sted hen også? Stadig uden forsørgelse fra det offentlige. !!?? Jeg holder jo ikke mere end en par dage i et fleks- skånejob, så hvad har de tænkt sig ??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 18-05-2011 kl. 22:26.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 22:28   #39
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Kære EE... de tænker slet ikke over hvilke konsekvenser det har for det enkelte menneske med sådan et afslag...

Personligt så tror jeg ikke at de forskellige kommuner er så store at de forskellige ikke "kender" hinanden og snakker sammen ...

Jeg ved godt at det er svært at komme med et godt råd... men jeg gør det alligevel...
Var det mig som skulle skrive en klage/anke ... så ville jeg vælge et par stk herinde fra K10, som har prøvet det før og har fået kommunen til at vende rundt... til at hjælpe mig med at pudse den anke af..

Sender dig en masse kram og varme tanker ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 22:32   #40
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lunasdatter,

Tak for dit indlæg. Du har helt sikkert ret i at de ikke snakker sammen og det er da en god idé af Pensionsnævnet at foreslå en alternativ form for afprøvning, men det var måske den jeg skulle have startet med og hvem skulle have vidst det ?

Jeg tror også at problemet i min sag har været at der har været så mange sagsbehandlere på. Det er jo mere end 2 år siden jeg var i arbejdsprøvning og nu dette !! Jeg må tage det oppe fra og ned og håbe på det bedste.

Jeg vil da hellere end noget andet gerne have er fleksjob, så ville jeg have en rigtig god økonomi ikke mindst. Min. overenskomstmæssig minimums løn samt min TAE forsikring. Nu skal jeg kæmpe for at det bliver ftp. hvoraf noget at TAEén fradrages. Mit pensionsselskab vil først afgøre deres ydelse endeligt efter jeg har afgørelsen fra kommunen, jeg ved ikke hvad de siger til et afslag. Man kæmper konstant med r.... i vandskorpen og det er slet ikke sjovt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 18-05-2011 kl. 22:44.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension