K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2011, 15:14   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
P.. og l... afslag på §18



Jeg er så skuffet, sur, træt, ked af det, vred og har bare lyst til at skrige udover det hele.

Jeg fik i dag afslag på ftp. søgt af kommunen. Pensionsnævnet begrunder afslaget med at min arbejdsevne ikke vurderes at være varigt nedsat og ikke i et sådan omfang, at jeg ikke med støtte efter den sociale lovgivning eller anden lg., herunder fleksjob kan blive selvforsørgende.

De foreslår at jeg skal arbejdsprøves på erhvervscenter Espelunden, nogen der kender det ?

Jeg brækker mig.. I indstillingen til PN har kommunen skrevet bl.a som flg:

"Det er dokumenteret, at EE´s arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger og at behandlingsmulighederne er udtømte og endelig vurderes det at tilstanden er stationær"

"Det er min(kommunens) faglige vurdering, at det er godtgjort gennem denne ressourceprofil, de foreliggende lægelige akter, at arbejdsevnen ikke er eksisterende på nuværende tidspunkt og på sigt."


Sekretæren fra socialservice slutter af med i konklusionen på indstillingen
at skrive:

"På baggrund af de ovenstående/foreliggende oplysninger i sagen skønnes det, at EE ikke har nogen resterhvervsevne. Arbejdsevnen vurderes at være så væsentlig nedsat at den ikke modsvarer kravene på arbejdsmarked, ej heller på fleksjob vilkår."


Jeg er rystet over afslag og at de lige syntes at jeg skal afprøves på et afprøvningssted. Jeg har nu 4 uger til at klage og det er vel bare med at hive alt frem hvad det er med mig og min sag i mine papirer. Lægekonsulenten er med mig, kommunen osv., men åbenbart ikke pensionsnævnet pt.

Min tråd:http://www.k10.dk/showthread.php?t=11061
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 15:36   #2
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Ej, hvor er jeg ked af at høre det her. Ved slet ikke hvad jeg skal sige.
Det er simpelthen utroligt, at der er så stor forskel på kommunerne - på om de tilkender eller afviser på nærmest de samme papirer (eller i hvert fald ordlyden af dem).

Men vil sende dig et kæmpe kram og en kærlig tanke.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 15:41   #3
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
JEG ER MÅLLØS ...........
men føler i den grad med dig. Min egen sag ligger til behandling - og jeg aner ikke hvad jeg gør hvis jeg får samme svar som dig !

Tag en skrigetur - slå på noget - stamp i gulvet - tud ud - få det ud af kroppen - og så hanker du op i en klage i morgen der siger SPAR TO !


Sender dig fluks en kærlig tanke og et
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 15:46   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
tJeg har nu 4 uger til at klage og det er vel bare med at hive alt frem hvad det er med mig og min sag i mine papirer. Lægekonsulenten er med mig, kommunen osv., men åbenbart ikke pensionsnævnet pt.
Mit råd til dig er:
Allerede på mandag send til kommunen din klage over afgørelsen . Sagen skal gå gennem BAN hurtidst muligt, dvs. ud af huset (kommunen )med det samme .

Du skal ikke bruge flere nærver og kræfter på at argumentere dig overfor pensionsteam, det skal du først gøre efter du få et brev fra BAN om at de har modtaget din klage fra kommenen.

Først derefter kommer du med nye oplysninger til din sag. Husk at det skal være Nye oplysninger, dvs. alt det som ikke står i afgørelsen om.
Vent ikke til de 4 uger er gået, det er tids spild.

Jeg tror at du få medhold hos BAN, har læst din sag.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 15:48   #5
marianne1959
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2011
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
marianne1959 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser


Jeg er så skuffet, sur, træt, ked af det, vred og har bare lyst til at skrige udover det hele.

Jeg fik i dag afslag på ftp. søgt af kommunen. Pensionsnævnet begrunder afslaget med at min arbejdsevne ikke vurderes at være varigt nedsat og ikke i et sådan omfang, at jeg ikke med støtte efter den sociale lovgivning eller anden lg., herunder fleksjob kan blive selvforsørgende.

De foreslår at jeg skal arbejdsprøves på erhvervscenter Espelunden, nogen der kender det ?

Jeg brækker mig.. I indstillingen til PN har kommunen skrevet bl.a som flg:

"Det er dokumenteret, at EE´s arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger og at behandlingsmulighederne er udtømte og endelig vurderes det at tilstanden er stationær"

"Det er min(kommunens) faglige vurdering, at det er godtgjort gennem denne ressourceprofil, de foreliggende lægelige akter, at arbejdsevnen ikke er eksisterende på nuværende tidspunkt og på sigt."


Sekretæren fra socialservice slutter af med i konklusionen på indstillingen
at skrive:

"På baggrund af de ovenstående/foreliggende oplysninger i sagen skønnes det, at EE ikke har nogen resterhvervsevne. Arbejdsevnen vurderes at være så væsentlig nedsat at den ikke modsvarer kravene på arbejdsmarked, ej heller på fleksjob vilkår."


Jeg er rystet over afslag og at de lige syntes at jeg skal afprøves på et afprøvningssted. Jeg har nu 4 uger til at klage og det er vel bare med at hive alt frem hvad det er med mig og min sag i mine papirer. Lægekonsulenten er med mig, kommunen osv., men åbenbart ikke pensionsnævnet pt.

Min tråd:http://www.k10.dk/showthread.php?t=11061
Jeg fik brev fra kommunen forleden dag. De har på deres vegne sendt "mig" til pensionsafd. De skriver, at jeg endelig ikke, skal tro brevet er en afgørelse, idet at pensionsnævnet træffer afgørelsen. Kommunen skriver," at de har vurderet "mig" til ftp og det har jeg ikke haft indsigelser i." Men alligevel skal pensionsafd. også gennemgå "mig".
marianne1959 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 16:09   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak for jeres indlæg. marianne1959, det var det samme brev jeg fik for 1 mdr. siden om at kommunen ville indstille mig til pension.

Karo, jeg er allerede igang med at skrive klagen til kommunen, det skal jeg jo. Jeg pointere de mange steder, det ikke mindst i kommunens egen indstilling, konkluderes at jeg ingen resterhvervsevne har.

Har slået Espelunden op, kan se at det er et sted med stresshåndtering, kurser for sygemeldte borgere, med psykologer og deslige. Måske kunne jeg informere kommunen at jeg inden for de sidste 4-5 år har fået omkring 40 psykolog behandlinger og at det af mit forsikringsselskabs lægekonsulent er blevet vurderet, at jeg har en kronisk psykisk helbredssvækkelse, som ikke vil kunne kureres, eller væsentlig og varigt bedres gennem fortsat psykologbehandling.

Ejj den skulle jeg altså bare lige have med.

I PN afslaget slutter de i øvrigt af med at skrive:

"Behov for afklarende oplysninger.

Det kommunale pensionsnævn har noteret, at det af sagen fremgår, at De på et tidspunkt har modtaget en erstatning for tab af erhvervsevne. Det fremgår dog ikke af sagen, i hvilken forbindelse og på hvilket grundlag denne erstatning er givet. Dette ønsker Det Kommunale Pensionsnævn afklaret når sagen evt. skal behandles igen."

Ja hvorfor mon jeg modtaget TAE ??????????? Fordi jeg har nedsat erhvervsevne for pokker da !!!! Fatter de ikke det her???

Kom gerne med råd til klage, den ryger videre til Det Sociale nævn hvis ikke jeg for medhold her.

PN skriver bla. mht. ny arbejdsprøvning "at det er nødvendigt at påpege vigtigheden af, at Jobcenteret deltager i forsamtalen med afprøvningsstedet og herunder sikrer at De får støtte til at komme frem og tilbage til afprøvningsstedet under hele arbejdsprøvningsperioden."

Hvad har de tænkt sig ??? At jeg skal bæres ud i en taxa og hjem igen ?? Min psykiater har netop sagt at bliver det til afprøvning igen, så skal jeg sygemeldes !!!

F...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 16:11   #7
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej EE.

Jeg er ked af at høre, at du har fået afslag - formoder på påbegyndelse af sag om førtidspension?

Har i to tilfælde hjulpet borgere med at skrive klage over afslag til kommunen inden 4-ugers-fristen. I begge tilfælde har kommunen ændret afgørelsen - og tilkendt pension. Det vil sige, at sagerne aldrig er nået til BAN. Det tog i begge tilfælde 2½ uge fra klagerne fra tilgået kommunen - til pensionen var i hus.

Jeg brugte - som du også skriver - alle de oplysninger fra sagerne, der pegede på pension, men formulerede klagen på en ganske anden måde end de sagsakter, afslaget er givet ud fra.

I øvrigt er det meget vigtigt, at du med det samme beder om aktindsigt i de akter, afslaget er givet ud fra.

Måske kan du finde vigtige oplysninger fra din sag, der slet ikke er sendt med til pensionsteamet. Det har jeg oplevet i de 2 sager, jeg har formuleret klager på.

Håber, du ikke helt har mistet modet.

Ja, det er meget vigtigt, at du medsender kendelse om erhvervsevnetab - sammen med klagen.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 17-05-2011 kl. 16:20.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 16:18   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jørgine,

Nej jeg har ikke mistet modet og har heldigvis været ude at løbe idag, så det er med at skrive medens jeg har energien.

Jeg har fået afslag fra Det Kommunale Pensionsnævn. Jeg er blevet indstillet af kommunen og de skrev som flg. i deres indstilling bla. som flg.:

"Jeg har vurderet, at betingelserne for, at din sag kan overgå til behandling efter reglerne om førtidspension, er opfyldte I henhold til Pensionslovens §18 pr. d. 14/4-2011.

Begrundelsen for afgørelsen er, at Jobcenteret har vurderet, at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger."

I dag har jeg så modtaget afslaget på denne indstilling med flg.

Uddybbende begrundelse:
"Det Kommunale Pensionsnævn finder at en arbejdsprøvning, f.eks. på Erhvervscenter Espelunden, er nødvendig for at få en samlet vurdering af i hvilket omfang Deres helbredsmæssige gener på kort og længere sigt har indflydelse på Deres muligheder for at genindtræde på arbejdsmarkedet evt. gennem fleksjob."

Hvad f... mener de med på længere sigt. ??? Jeg må simpelt hen få citeret alle dementier på deres påstand, med kopi af dokumenterne og highlights af citater.

Er det pensionsnævnet jeg skal søge aktindsigt hos ? Tak for tipsene til klagen, kom gerne med flere hvis du/I har.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 17-05-2011 kl. 16:25.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 16:24   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hej EE

Det er jeg ked af at hører
der er nok desværre ikke andet at gøre, at følge deres plan
der er jo ikke noget og gøre rent lægefagligt
andet at leve med din sygdom og de begrænsninger det medfører
men ja selvfølgelig skal du klage over den afgørelse
skal selv tll møde på jobcentret omkring arbejdsprøvning
da bosted og arbejdsevne er to forskellige ting, ifølge kommunen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 16:29   #10
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Åh nej sødeste EE....

Er der nogen jeg under en pension, er det jo dig... Vi er nok mange der har fulgt din kamp og jublet på dine vegne, da du fik brevet om at sagen skulle i nævnet for nogle måneder siden.... Og nu dette...

Ved slet ikke hvad jeg skal sige, ud over KÆMP KÆMP KÆMP
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension