K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2011, 01:37   #171
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
Kommunen bør selvfølgelig efterfølgende forsøge at fjerne denne usikkerhed - i det omfang det er muligt - inden afgørelse træffes jf. retssikkerhedslovens § 10

Det kommer bag på mig, kommunen ikke forlænger sygedagpenge efter Ankestyrelsesafgørelse D-9-02, som Curls nævner

- for at få tid til i sygedagpengeperiode at søge at eliminere usikkerhed omkring præcis lægefaglig udredning af behandlingsmuligheder for Aspergers, angst og stress - jf. Retssikkerhedslov § 10

- ved en udvidet psykiatrisk udredning af behandlingsmuligheder - ved egen psykiater - eller ved anerkendt psykiater på område på landsbasis - når de ved partshøring opdager uoverensstemmelse mellem egen speciallæges vurdering - og uvildig speciallæges vurdering af behandlingsmuligheder

- for altså at belyse sag tilstrækkeligt lægefagligt set - som de har pligt til - uden usikkerhed jf. Retssikkerhedslov § 10 - som "undertegnede" nævner

- m.h.p. en velbegrundet lægefaglig afgørelse i sag om behandlingsmuligheder - det synes jeg, der mangler

- du har ikke forsømt din del af oplysningspligt om lægefaglige oplysninger - men kommunen har forsømt sin del af opfølgning i forhold til dine oplysninger - efter Retssikkerhedslov § 10 - det synes jeg ikke er i orden.

Sidst redigeret af Katharina; 02-04-2011 kl. 01:44.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 01:38   #172
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg tror ellers, at de godt kunne forlænge dig efter § 27 1. nr. 2, se gerne principafgørelsen D-9-02 på her: http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/

Fra DUKHs hjemmeside fandt jeg ovenstående principafgørelse, hvor DUKH skriver det her: D-9-02 fastslår at en uafklaret helbredssituation ikke er til hinder for at forlænge efter § 27stk 1. nr 2.

Så jeg mener, at hvis de vil afklare din arbejdsevne yderligere og din helbredssituation ikke er helt afklaret, så burde de kunne forlænge den efter det punkt. Dog ved jeg så ikke selv, om man kan bruge alle punkterne i § 27, altså nu hvor du har brugt § 27 stk. 1 nr. 4.....

Og så det med din alder... Det er noget, de bør se bort fra. Det er jo dit helbred, det handler om, og ergo din arbejdsevne ud fra dine funktionsnedsættelser.

Det var mine tanker...
Den går kun hvis man kan indgå i en arbejdsprøvning inden de 2x13 uger, og det er ikke realistisk for mig. Medmindre jeg blev bedøvet af medicin
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 01:41   #173
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
- du har ikke forsømt din del af oplysningspligt om lægefaglige oplysninger - men kommunen har forsømt sin del af opfølgning i forhold til dine oplysninger - det synes jeg ikke er i orden.
Det kan vi kun være helt enige i, men her er kommunen jo altså så helt kolde i deres popo

Vi har skrevet til uvildig psykiater i dag
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 02:15   #174
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Vi har skrevet til uvildig psykiater i dag
Godt du er snarrådig og har handlekraft!

Som du selv skriver under dine indlæg: "Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi falder."

Det passer - og du har rejst dig - og er i gang med nyt overblik og ny handlekraft!

Kommunen kører på fordrejede lægefaglige oplysninger i din sag - fordrejet af lægekonsulent lidt frit efter uvildig speciallægeerklæring incl. supplerende svar - det går ikke i det lange løb - de vil før eller siden vikles ind i egne fordrejede oplysninger - det er vel derfor, de ikke her og nu ønsker nærmere udredning af modstridende lægefaglige oplysninger i din sag.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 02:20   #175
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg har fået dødsstødet - godt, grundigt og effektivt
Arrrrrrr ... hvad skal man nærmest sige/skrive ... ud over at håbe på, at etik og retfærdighed må sejre i sidste ende.


Umiddelbart tænker jeg:

1) Der skal en politisk løsning til for at få stoppet det cirkus, der gambler med borgernes forsørgelsesgrundlag

2) Afgørelsen skal selvf. ankes

3) Anken skal forberedes godt - få hjælp v. advokat

4) K10 er et åbent forum - vær OBS på det når strategier luftes
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 09:08   #176
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
ÅÅh Tassi - hvor er det godt du kan rejse dig og slå tilbage!

Rigtig mange som jeg håber vil hjælpe dig en smule,
bare lidt

Knuuuuuuz til dig
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 12:58   #177
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
Det kommer bag på mig, kommunen ikke forlænger sygedagpenge efter Ankestyrelsesafgørelse D-9-02, som Curls nævner

- for at få tid til i sygedagpengeperiode at søge at eliminere usikkerhed omkring præcis lægefaglig udredning af behandlingsmuligheder for Aspergers, angst og stress - jf. Retssikkerhedslov § 10
Der kommer tidsperspektivet nok ind...der skal være en rimelig formodning om, at arbejdsevnen kan afklares indenfor 39 uger hvis man skal forlænges under denne, og den har kommunen forsøgt lukket godt og grundigt under henvisning til Tassis livssituation.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 13:02   #178
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Den går kun hvis man kan indgå i en arbejdsprøvning inden de 2x13 uger, og det er ikke realistisk for mig. Medmindre jeg blev bedøvet af medicin
Tassi der er intet krav om at man skal indgå i en arbejdsprøvning for at komme under denne forlængelse....fomålet kan også være at afklare den helbredsmæssige situation....

Der står således i bemærkninger til loven
2.1.1. Gældende ret
Efter § 27, stk. 1, nr. 2, i lov om sygedagpenge, kan sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger, når det er nødvendigt at afklare den sygemeldtes arbejdsevne og muligheder for at varetage et almindeligt job, eller når den sygemeldtes helbredsmæssige situation er uafklaret, men denne afklaring i alle situationer kan ske inden for de 26 uger. (nu 39 uger MIN TILFØJELSE)

Forlængelse kan ske i de situationer, hvor der ikke inden varighedsbegrænsningen er sket en sådan afklaring af sygedagpengemodtagerens arbejdsevne, at der kan træffes beslutning om, hvilke tilbud der kan iværksættes.

Men de har desværre forsøgt at lukke den med henvisning til din livssituation. Dog kan jeg ikke forstå at det kan bruges som begrundelse!!

Jeg har imidlertid fundet følgende som måske(?) kan bruges i din situation:

"Men kommunernes afgørelser i disse sager skal selvsagt ske på baggrund af den behandlende lægens vurdering af, om der er tale om en behandling, der er nødvendig for at fremme den sygemeldtes helbredelse, og dermed mulighederne for at vende tilbage til arbejdsmarkedet". Se Støjbergs fulde svar her

Det kan man jo ikke ligefrem påstå er sket i din sag!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 20:18   #179
En mere...
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2011
Indlæg: 27
Styrke: 14
En mere... er ny på vejen
Føler med dig Tassi. Har selv danset samme dans i 3 år... med endelig stop i januar måned i år
Dejligt at se at nogen har energien til at slå tilbage :-)
En mere... er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 00:47   #180
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Kære Tassi

Ked af jeg ikke lige har været her for dig (er fuldstændig nede pt), men føler med dig. Jeg er stadig sikker på, at du vinder OVER systemet om end det kommer til at tage lidt tid

Held og lykke og masser af
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension