K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2010, 16:07   #1
Lotte222
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Lotte222 er ny på vejen
Erstatning

Hej igen

Vil høre om der er nogen der har erfaring mht. til erstatning...

Her tænker jeg på tabt arbejdsfortjeneste og erstatning for ens tabt arbejdsevne når det nu engang ik er ens egen skyld at man er havnet i denne situation....

Jeg selv var med i en bilulykke for 4 år siden, men det var ik min skyld og nu sidder jeg tilbage, har mistet over halvdelen af min arbejdsevne og har fået bevilliget fleks fra kommunen....

Er der nogen der har været i samme situation og hvornår fik i jeres tabt arbejdsfortjeneste og erstatning....

Jeg har i skrivende stund ik fået en eneste krone endnu....

På forhånd tak....

Hilsen

Lotte
Lotte222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 16:21   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
Puuuuha......

det var en svedig svada...... det var et spørgsmål, som nok kræver du uddyber en smule mere...

jeg mener med anmeldelse, og var det evt en arbejdsskade, ...

er det privat søgsmål... hvilken forsikring skal du evt have erstatning FRA...?????

det bliver meget svært og råde, med de få oplysninger du foreløbig har lagt..

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 18:11   #3
Lotte222
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Lotte222 er ny på vejen
Erstatning

Hej igen....

Jamen det var på vej hjem fra job en fredag eftermiddag jeg var med i en bilulykke, og det var ik min skyld...

Den anden part har taget hele skylden og hans forsikringsselskab har os acc. at det er hans skyld, (der var heldigvis et vidne)...

Så det er desværre ik en arbejdsskade, da det er foregået i min fritid...

Jeg har dog advokat på og han kører jo så sagen og vi har nu sagsøgt hans forsikringsselskab som er Alm. brand.....

Syntes det er træls at jeg skal kæmpe og ende i retten med forsikringsselskabet, især når jeg ved at jeg er berettiget til bl.a. tabt arbejdsfortj...

Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre der har erfaringer med dette...

Det er jo ik li det man har overskud til os at skal kæmpe med oveni alt det her med kommunen og det at man skal opbygge en ny hverdag med de resourcer man nu engang har...og prøve at få et nogen lunde ordentlig liv op og køre...

På forhånd tak....

Hilsen

Lotte
Lotte222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 18:39   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
der nogen der har været i samme situation og hvornår fik i jeres tabt arbejdsfortjeneste og erstatning...
der kan gå fra en uge til flere år mange kæmpe en kamp med forsikrings selskaberne om at få sin ret
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 19:41   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
a.s.k tager vist også alm. ulykker, men da jeg kan læse at du allerede har en advokat på sagen, tror jeg faktisk han bedst kan give dig en tidshorisont......

sagen kan jo som sådan heller ikke afsluttes endeligt, hvis du stadig er sygemeldt, ... og skulle du miste noget af din erhvervsevne, kan det jo også have enorm betydning, for hvor meget du evt skal have i erstatning.....

og netop i disse sager ved jeg at forsikringsselskaberne læner sig op af a.s.k. mht udnyttelse af deres erfaring på området.......

men som sagt tror jeg du skal spørge din advokat vedr: tidshorisonten

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 22:46   #6
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte222 Se meddelelser
Hej igen....

Jamen det var på vej hjem fra job en fredag eftermiddag jeg var med i en bilulykke, og det var ik min skyld...

Den anden part har taget hele skylden og hans forsikringsselskab har os acc. at det er hans skyld, (der var heldigvis et vidne)...

Så det er desværre ik en arbejdsskade, da det er foregået i min fritid...

Jeg har dog advokat på og han kører jo så sagen og vi har nu sagsøgt hans forsikringsselskab som er Alm. brand.....

Syntes det er træls at jeg skal kæmpe og ende i retten med forsikringsselskabet, især når jeg ved at jeg er berettiget til bl.a. tabt arbejdsfortj...


Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre der har erfaringer med dette...

Det er jo ik li det man har overskud til os at skal kæmpe med oveni alt det her med kommunen og det at man skal opbygge en ny hverdag med de resourcer man nu engang har...og prøve at få et nogen lunde ordentlig liv op og køre...

På forhånd tak....

Hilsen

Lotte
Er der ikke noget med at man er dækket 1 time før og en time efter arbejde, under arbejdsgiver forsikring?? sådan var det ihvertfald da jeg var ansat hos S.A.S.... til og fra arbejde...
Det var måske værd at undersøge...
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 22:49   #7
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
har hørt fra andre at disse : http://www.helsinghoff.dk/ad2/ advokater skulle være eksperter på lige netop det... de checker sagen gandske gratis.. mener de at de kan hente den hjem tager de sagen... i flere tilfælde er alt faldet på plads ret hurtigt når modparten ser hvem der repræcenterer skadeslidte.. det kan ikke skade at forhøre sig..
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 07:59   #8
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Lotte
Jeg kom til skade i januar 2004 faldt på vådt gulv,fagforiningen sagsøgte forsikringselskabet i 2005 for tabt arbejdsfortjenste da de ikke havde overholdt regelerne om vedligeholdese af gulv samt utætte maskiner der hvor jeg faldt.
Fik miderligtidlig løbene ehversevenetab i 2008 marts af arbejdsskadestyrlsen 30%.
Vandt i byretten ang tabt arbejdesfortjenste i 2009 september men forsikrinselskabet ankede til landsretten og de tabte den igen 2009 nov.
fik så penge for tabt arbejdesfortjenste juli 2010 men kun for 2004-2006 marts skal så i retten igen den 21 september 2010 fordi de skal betale indtil arbejdskadestyrlsen giver miderligtidlig altså til marts 2008 da der ikke må være nogle huller,der ligger der domme fra højesteretten om at de skal betale til arbejdsskadestyrlsen giver erstatning.
Fik så mit ehversevnetab fastsat 2010 janaur til 45% men har ankede det får svar om 2 måneder. mvh kimmik
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 14:49   #9
Lotte222
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Lotte222 er ny på vejen
Svar

Hej alle

Mange tak for alle jeres gode indlæg....

Jeg vil helt klart prøve at undersøge om min daværende arbejdsgiver har en forsikring der dækker fordi det var nemlig umiddelbart efter arbejde....

Jeg arbejde på daværende tidspunkt for en kommune, ved ik om det offentlige har en sådan forsikring, men det vil jeg da helt klart undersøge...mange tak...

Jeg kan godt se at jeg må væbne mig med tålmodighed for det kommer nok til at trække ud...

Min adv. stævnede forsikringsselskabet for snart 1 år siden og vi venter stadig på berammelse fra byretten...

Træls at der skal gå så lang tid og man har bare ik overskuddet til det...
Lotte222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 13:51   #10
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Hej Lotte

Jeg kom til skade for 6 år siden i et trafikuheld. Jeg var ikke skyld heri. Mistede pga gener efter uheld mit arbejde. Min sag ved kommunen er endnu ikke afsluttet og Arbejdsskadestyrelsen har endnu ikke taget stilling til erhvervsevnetab. Har som du også advokat på, men ting tager tid......LAAAANG tid så ja, du kan roligt væbne dig med tålmodighed. Urimeligt at sagerne skal tage så lang tid om at blive afsluttet. Jeg trænger SÅ meget til at få sat sidste punktum i min sag og komme videre derfra...

Held og lykke med din sag.
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning????? maggie Spørgsmål ang fleksjob 6 23-11-2012 12:07
Erstatning og ask leba Alt det andet 24 31-10-2011 13:41
erstatning ?? lund70 Alt det andet 5 15-06-2011 23:47
evt erstatning nikkoshadow Dit og Dat 3 07-05-2011 22:56
Erstatning? vingum Alt det andet 4 28-01-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension