K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2010, 04:56   #101
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
SoLost

Jeg er en af dem, der er tilkendt fleksjob med 4 timers resterhvervevne om ugen.

Men jeg reagerer på :

Citat:
Hvordan vil du ellers forklare at man må tjene op til 66.500 om året som ftp.

Skal man gøre det på 5 timer om ugen ? Så skal man godt nok have en høj timeløn.
De 66.500 kr. er ikke nødvendigvis en arbejdsindtægt.

Derfor hedder det at man må have en INDKOMST på 66.500 kr.

Rigtig mange mennesker er forsikrede mod invaliditet,

enten ved arbejdsgiverbetalte, eller ved egenbetalte pensioner,

der kommer til udbetaling, når de bliver førtidspensionister.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 04:58   #102
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
SoLost

Jeg er en af dem, der er tilkendt fleksjob med 4 timers resterhvervevne om ugen.

Men jeg reagerer på :

Citat:
Hvordan vil du ellers forklare at man må tjene op til 66.500 om året som ftp.

Skal man gøre det på 5 timer om ugen ? Så skal man godt nok have en høj timeløn.
De 66.500 kr. er ikke nødvendigvis en arbejdsindtægt.

Derfor hedder det at man må have en INDKOMST på 66.500 kr.

Rigtig mange mennesker er forsikrede mod invaliditet,

enten ved arbejdsgiverbetalte, eller ved egenbetalte pensioner,

der kommer til udbetaling, når de bliver førtidspensionister.
Det er jeg udmærket klar over, jeg har heller ikke sagt noget i mod det.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 07:54   #103
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De 66.500 kr må feks også godt være arv efter en afdød! Så er det bare det beløb der ikke modregens i....

Det må også være opsparing osv osv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 08:18   #104
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Indgår arv som en indtægt ?

Mht. formue, der er det jo "kun" rente indtægterne der indgår som indtægt til evt. modregning i ftp.

Et eller andet sted syntes jeg jo at det er forkasteligt at tab af erhvervsevne og evt. månedlige udbtalinger derfra modregnes i ftp. Det er jo en forsikring man selv har betalt til i årevis og så skal man straffes hvis den kommer til udbetaling. Der bliver fx. ikke modregnet noget hvis man får fleksjob, nej det betaler sig at arbejde selvfølgelig.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 08:45   #105
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
kan du ikke klare at det er sket og du ikke ved om det som vi nok alle her idne har sagt alle kan komme med eksempler osv på det modatte ja noget har våret igennem et helved for at få fp flex osv kender sgu selv folk der sider i kørestol miste det ene ben osv hvor meget de har slos med komunerne men kender også nogen der sådan set fik fp fra den ene dag til den anden men også dem der har snydt sådan er livet alle kan ikke vide noget om alt om jeg har været heldig skal jeg ikke kunne sige men ved det er sket længer er den ikke om du vil tro på det eller ej ikke mit prob ved bare det er 100% sandt tro eller lad være kan godt forstå det er svært at forstå tro eller hvad man skal kalde det eller min sygehuset sagde de ikke ville opera en veninde af mine forde hun røg forde du ikke har læst om hende for står ingen steder listen er lang hvis det er den vej vi skal tage eller folk som skriver her inde de har være igennem helved står måske ingen steder skal vi også mistro dem nej vi må håbe bede på folk taler sandt
Jeg kan simpelthen ikke læse hvad du skriver når det står ud i én smøre.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 10:48   #106
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Meget kan man sige, men denne tråd har da godt nok udviklet sig til at blive hadsk og det er sørgeligt...

Snydere....tja, mon ikke de også eksisterer blandt førtidspensionisterne..snydere findes nok alle steder og det er trist, men vi må som samfund passe på ikke at bruge ALT for mange ressourcer på at "fange" dem. Det bliver simpelthen for dyrt og der vil alligevel altid være et par stykker, der slipper afsted med snyderiet....lev med det....accepter det.....kom videre.....det har jo ikke noget med os "rigtige" førtidspensionister at gøre. Snydere har dårlig moral og det skal de leve med hele livet.....jeg er bare glad for, at det ikke er mig...

Hvad angår debatten om at anmelde hinanden til kommunen, så er min holdning helt klar.. jeg synes det er klamt at nogen mennesker kan finde på indsende en anmeldelse uden at vide sig sikker på noget...uden at kende til sagen....mon vedkommende også melder alle sine venner til SKAT når de får udført "sort" rengøring eller får lavet VVS-arbejde af fætter Bo??? Nej, vedkommende har ingen venner...vedkommende er ensom og lever ikke selv et regelret liv....vedkommende er en kujon...en der ønsker respekt, men ALDRIG kan opnå det.....vedkommende er en sørgelig historie...måske en som vi bør have ondt af.....en, der måske også har brug for hjælp....
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 10:52   #107
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Helt rigtigt.....

Mette.

Lad os håbe at denne tråd nu løber ud i sandet. Den er ikke værdig efter min mening.

Hilsen til alle
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 14:43   #108
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Indgår arv som en indtægt ?

Mht. formue, der er det jo "kun" rente indtægterne der indgår som indtægt til evt. modregning i ftp.

Et eller andet sted syntes jeg jo at det er forkasteligt at tab af erhvervsevne og evt. månedlige udbtalinger derfra modregnes i ftp. Det er jo en forsikring man selv har betalt til i årevis og så skal man straffes hvis den kommer til udbetaling. Der bliver fx. ikke modregnet noget hvis man får fleksjob, nej det betaler sig at arbejde selvfølgelig.

EE
Åbenbart. Min sagsbehandler fortalte mig, at de 66.500 kr var hvad jeg måtte have stående på kontoen. Altså jeg måtte godt have mere, men så trak de en smule. Og at de 66.500 kr også inkluderede arv, lottogevinst, egen opsparing, arbejdesindtægt mm. Men at det var det 'grundbeløb' man måtte have som man ikke behøvede at oplyse. Alt derover skulle oplyses.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 16:16   #109
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Åbenbart. Min sagsbehandler fortalte mig, at de 66.500 kr var hvad jeg måtte have stående på kontoen. Altså jeg måtte godt have mere, men så trak de en smule. Og at de 66.500 kr også inkluderede arv, lottogevinst, egen opsparing, arbejdesindtægt mm. Men at det var det 'grundbeløb' man måtte have som man ikke behøvede at oplyse. Alt derover skulle oplyses.

Man kan have alle de penge i banken man man har lyst til, på de nye regler, da vi kun modtager ren pension. Der er ingen formuegrænse på.

Ens renteindtægter tæller som indkomst, men man skal godt nok have mange penge for, at man når de 66.500.

Ens boligsikring kan dog blive påvirket af ens formue, når den er over
600.000 et eller andet, hvis man får sådan noget.

Sidst redigeret af Fille; 21-09-2010 kl. 16:38.
Fille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 17:28   #110
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Åbenbart. Min sagsbehandler fortalte mig, at de 66.500 kr var hvad jeg måtte have stående på kontoen. Altså jeg måtte godt have mere, men så trak de en smule. Og at de 66.500 kr også inkluderede arv, lottogevinst, egen opsparing, arbejdesindtægt mm. Men at det var det 'grundbeløb' man måtte have som man ikke behøvede at oplyse. Alt derover skulle oplyses.

Det er altså ikke det, jeg har fået at vide. Jeg har fået at vide, at det er renteindtægterne af en evt. formue, der ikke må overstige de der 66.500. Men der skal godt nok også stå en del, før renteindtægterne skulle nå derop.

http://www.dukh.dk/radgivning/netrad...sionsberegning
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
DUKHs tema "Mødet mellem borger og systemet" phhmw Alt det andet 2 03-01-2010 13:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension