K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2010, 15:58   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Rådighed/fleksjob

Hejsa

Min sagsbehandler vil have vurderet om jeg stadig står til rådighed for et fleksjob efter en praktik der ikke blev til noget fordi praktikken ikke kunne tilgode se mine skånehensyn og efter en praktik på bare 10 timer på et plejehjem som desværre ikke ville have mig da de ikke mente jeg var særlig positiv i forbindelse med min praktik? det er jeg selvfølgelig meget uforstående overfor - for jeg forsøgte virkelig at være positiv.

Hvordan kan man vurdere min rådighed udfra 10 timers arbejde??.

Nu ska jeg så starte i Aktivering.....jeg er godt nok forvirret - sorry.

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 17:48   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, måske vil hun have vurderet den 'manglende rådighed' der er jo en hel del fleksere der senere må erkende, at det er førtidspensionshylden de bør lægge deres fremtid på....

Så nu skal sagsbehandlern nok bare finde ud af om du har fået det værre siden bevilligen, eller om du bare har været uheldig med dine praktikforløb.

Det er ret standart, så prøv og tage det som en oplevelse

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 23:08   #3
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej.

Hvad vil du egentlig helst selv, fleks eller førtidspension.?
Jeg ville egentlig helst selv pension førhen, men er nu blevet tilkendt fleksjob og er i praktik et rigtig godt sted på 12 t. pt., og er rigtig glad for det. Men det er vanskeligt at finde det helt rigtige sted. Jeg har været igennem en del arbejdsprøvninger, som ikke gav lige så godt resultat som nu. Så det er alfa og omega at finde den rigtige hylde, og man ved det først, når man er der.
Og det er da svært at være vild "positiv", hvis det ikke er det rigtige.
Jeg håber, at du finder det rigtige sted eller den rigtige løsning for, hvad der er bedst for dig........ved ikke om det besvarede dit spørgsmål...men lige et besyv med herfra.......held og lykke fremover...

Knuzzz anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 00:03   #4
SusanneSjogren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
SusanneSjogren er ny på vejen
Det er jo kun godt, at din sagbehandler er indstillet på at du skal afprøves igen, det er ikke alle der vil det.
Jeg har osse været i praktik med henblik på job, men magtede det ikke, da min arbejdsgiver ikke til sidst kunne akseptere at jeg ikke kunne det hun mente, så nu går jeg osse i HURTIG I JOB, men tror nu ikke at der kommer noget ud af det, men jeg håber at de finder det som du kan og vil, da det jo er godt at komme ud blandt andre.

Om det så er nok så få timer du kan klare.


Susanne
SusanneSjogren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 11:33   #5
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar.

Hvis ens sagsbehandler ikke er indstillet på at afprøve - må der da efter min mening kun være en førtidspension tilbage? eller er det noget som jeg har misforstået? hvad mener du lige med *Hurtig i job* Susanne Sjogren?.

Jeg vil egentligt helst have en førtidspension p.t. - for det er SÅ lidt jeg kan klare og jeg er SÅ træt af det kommunale system - men det er jeg bestemt ikke alene om at være - men når først ens sagsbehandler begynder at true med ens ledighedsydelse og nævner en kontanthjælp i forbi farten synes jeg ikke det er sjovt længere

Knuzzz Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
rådighed og sanktioner/ledighedsydelse østerbro Spørgsmål ang fleksjob 1 24-08-2013 00:14
LA Kontanthjælp 9.500 til rådighed supersus Politik og Samfund 29 10-02-2013 00:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension