K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2010, 19:14   #1
doremi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
doremi er ny på vejen
Fyret 15 timers flexjobber

Hej, jeg er helt ny bruger, men håber på svar på nogle spørgsmål.
Jeg er lige blevet fyret efter 1 1/2 års job. Jeg er bevilget et 15 timers Flexjob og var meget glad for det job jeg havde...men finanskrisen.....Øv
Hvordan står jeg nu, det bliver ikke let at finde et 15 timers Flexjob, men er der regler om at man skal søge feks.et vist antal jobs pr. uge.....der er virkelig ingen at søge her hvor jeg bor. Der skal jo også tages hensyn til mine skånebehov..jeg har en gigtsygdom i mine arme. Jeg håber virkelig at jeg kan finde et job selv.... Har ikke de bedste minder om "turen" frem til flex jobbet.
Håber nogle kan hjælpe med svar...... Tak.
doremi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 19:42   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hej og velkommen.

Det er sq trist at du er blevet fyret.
Der er ingen krav om om du skal søge et vist antal job pr. uge.

men men..du skal stadig søge job, og du skal vise at du har søgt job..når du bliver kaldt til den obligatoriske samtale, hver 3 måned, på kommnunen.

Du vil nok blive visiteret til Privat Aktør kursus( det er jeg på).

Men tag det roligt, se om der er nogen job omkring dig..??? Gå på nettet, har du et godt netværk, så forhør dig der, og ellers, så skal Komm. nok sende dig videre i systemet..på en eller anden måde.

Frem for alt..lad dig ikke stresse, du er jo uforskyldt ledig, og du er bare en`af mange, der er i den situation.

knus og velkommen herinde, helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 20:08   #3
doremi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
doremi er ny på vejen
Smile

Åh, tak for dit hurtige svar, jeg havde lige sådan en søndag hvor jeg slet ikke kunne se mig ud af det hele.
Det nærmer sig ( stopper den 1 feb. ) og har lige fået ny sagsbehandler igen....faktisk en jeg har haft før, med ikke alt for gode minder....
Så jeg kunne kun se alt det sorte, du har ret, jeg har ikke selv valgt at blive ledig. Har faktisk fået en rigtig god udtagelse med fra min arbejdsgiver. Så det hele vender nok igen.
Mange mange tak for dit svar, det havde jeg lige brug for...
God søndag
doremi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 09:34   #4
havefreak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
havefreak er ny på vejen
Ja, det er synd for dig - men det skal nok lykkedes for dig at finde et nyt job.
havefreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 10:31   #5
SusanneSjogren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
SusanneSjogren er ny på vejen
Det er trist at du har mistet jobbet, men vær glad for at du har kunne få et job som fleksjobber, for det er jo svært, jeg kan heller ikke finde noget. Så det er bare med at se fremad, så skal det nok gå, siger min familie til mig.
Held og lykke fremover.
SusanneSjogren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 10:49   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvor ærgeligt at du har mistet jobbet

Men når det er sagt så er det nu du skal smede mens jernet er varmt , som Helle siger så kan det klart godt betale sig at søge selv (så er man lidt herre over det selv ) når du finder et job eller når kommunen finder et til dig så husk at få fagforningen med på banen når der skal forhandles og mens du søger job og kommunen leder efter dig så HUSK alle skånehensyn skal være til stede også når tiden begynder at lakke mod enden ... skånehensyn er der af en grund...

Helle skriver om dokumentation for søgte job jeg har altid gemt min dokumentation og jeg har skrevet ned i en fin liste hvor jeg har søgt henne men det er IKKE et krav og det står IKKE i loven at du er forpligtede til det, men et eller andet sted så er det så rart at kunne dokumentere over for jobcenteret at man faktisk gør mere end dem , de bliver så dejlig stille

Og husk når du kommer op til jobkonsulenten at du nu har krav på et fleksjobbevis med det i hånden er det nemmere at søge job (her skal dine skånehensyn og timeantal evt refusion stå og du kan sende det ud sammen med ansøgninger )

Held og lykke hepper på dig
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
10 timers fleks anette29 Spørgsmål ang fleksjob 6 24-10-2012 19:47
Fyret flexjobber Ando Spørgsmål ang fleksjob 10 14-02-2012 00:28
450-timers reglen zuza Nyt om loven 5 01-02-2009 00:49
300 timers regel bliver til 450 timers regel Systeminvalid Politik og Samfund 9 23-09-2008 17:08
300 timers reglen Stella Politik og Samfund 2 21-09-2007 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension