K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2015, 07:24   #1
ues
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
ues er ny på vejen
Fleksledighedsydelse

Jeg er 64 år og går om ca. 4 mdr. på folkepension. Indenfor de sidste 8 år har jeg haft 2 store operationer for æggestokkræft med efterfølgende hård kemoterapi. Da jeg har kroniske ledsmerter som følge af kemoterapien, blev jeg efter en 5 mdr. lang arbejdsprøvning på Reva visiteret til et fleksjob på 10 timer om ugen. Jeg blev ikke af min jobkonsulent informeret om, at man kun kan være på fleksledighedsydelse i et halvt år, og da det halve år var opbrugt, overgik jeg til laveste ydelse. Af økonomisk nød fik jeg et fleksjob med rengøring i et supermarked, og det var bestemt ikke et skånejob, men jeg holdt ud i et år, selvom jeg fik mere og mere ondt i mine led. Jeg var nødsaget til at sige jobbet op pr. 31.12.2014, og det var en grim overraskelse, da jeg efterfølgende fik at vide, at jeg kom tilbage på den laveste ydelse, hvilket vil sige, at jeg i de næste 4 måneder har kr. 8.000 til alt at leve for. Min husleje udgør ca. halvdelen, så jeg er ret fortvivlet. Kan det virkelig være rigtigt? jeg gik ud fra, at jeg, idet jeg arbejdet i 9 måneder indenfor de sidste 18 mdr. ville få højeste ledighedsydelse, men fik at vide, at jeg havde opbrugt retten til det inden fleksjobbet. Er der noget, jeg kan gøre?
ues er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 17:16   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er på grund af din alder at du kun får den laveste ydelse...det gør alle som når "efterløns"/fleksydelses alderen desværre...

Normalt er det helt korrekt at du ville have fået den højeste ledighedsydelse når du har arbejdet mere end de ni måneder inden for 18 måneder...men men..da du har nået fleksydelsesalderen ja så er det den lave ydelse du kan få...

Det eneste du måske kan gøre....men det kommer jo an på dit helbred...det er at gå ud over finde lidt arbejde ved siden af....det behøver ikke nødvendigvis være et fleksjob....

Den løn du så vil få...ja der vil blive trukket lidt i din ledighedsydelse pga den løn du evt vil få...

Måske andre har nogle forslag til hvad du kan gøre....umiddelbart kan jeg ikke lige se at der skulle være noget...men derfor kan det jo godt være at andre kender nogle muligheder..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 17:33   #3
ues
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
ues er ny på vejen
Trist udvikling

Tak for hurtigt svar.
Hvor er det sørgeligt, at man skal straffes økonomisk, når man bliver ældre, og det er jo ikke alle, som har haft mulighed for at spare ret meget op til pensionen.

Venlig hilsen
ues
ues er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 17:53   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er da fuldstændig urimeligt at straffe mennesker for ikke at have lavet en frivillig opsparing til efterløn.

Det næste bliver vel at man på en eller anden måde selv SKAL have en tab af erhvervsevneforsikring, kommunen kan trække fra alle ydelser der gives til syge og handicappede.

Godt du snart er folkepensionist ues

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 18:05   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er fuldstændig urimeligt...at man straffer folk på denne måde...alene på grund af en alder...

Men det går meget godt hånd i hånd med hvad der sker alle steder i dette system....det handler åbenbart om at få så mange som overhovedet muligt ned på den laveste ydelse...så de kan spare penge...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2015, 12:48   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er jo den måde, samfundet er skruet sammen på. Tegner man en a-kasseforsikring, er man berettiget til dagpenge, hvis man bliver ledig - gør man ikke, kan man evt få kontanthjælp, hvis man opfylder betingelserne. Det er jo samme filosofi, der ligger til grund for efterlønsindbetaling, der senere kan udløse efterkøn alternativt fleksydelse.

Thek endelig ud om duevt. er berettiget til højere boligydelse.

Sidst redigeret af stampe; 10-01-2015 kl. 12:51.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 10:23   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Evt.også særlig ydelse, §34, støtte!
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension