K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2011, 21:20   #1
zbm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
zbm er ny på vejen
kontanthjælps loftet

er der nogle der ved om de fjerner kontanthjælps loftet
zbm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 22:03   #2
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
jeps det gør de
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 22:10   #3
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Det er der ingen der ved endnu, udover at det har været fremme at der har været planer om det.

Men jeg tror nu ikke på, at det bliver "gratis" at fjerne kontanthjælpsloftet, for det er der simpelthen ikke råd til.
Der er bare ikke penge til at give folk større offentlige ydelser, uanset hvor meget man så hæver afgiften på øl og cigaretter.

Der vil blive sat andre restriktioner for kontanthjælpsmodtagere til gengæld.
Muligvis indførelse af forsørgerpligt for samlevende som hvis de var gift, som det er nu for førtidspensionister, for det vil spare staten for temmelig mange penge.
Man kunne forestille sig hårdere restriktioner for dem der ikke passer aktivering.

Ja mulighederne er mange, og det har sgu sjældent skortet på kreative ideer når staten skal få det til at se ud som om de gør noget godt, og hvor det blot er for at skrabe flere penge ind på bekostning af noget andet.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 22:40   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Loftet bliver fjernet, ingen tvivl om det. Dog ved jeg ikke hvornår det bliver fjernet, dertil har jeg ikke fulgt nok op på debatten..........

Ved at de fjerner loftet, bliver der jo også lidt flere penge at købe varer for = flere penge i statskassen via højere skatter og afgifter. Så den velkendte metode med at give med den ene hånd og tage med den anden, vil som altid holde stik.
Spørgsmålet er mere, er det nok, og kommer der så flere skatter og afgifter. El og varme skal også stige betydeligt.....

Men overblikket kommer nok sammen med skattereformen til næste år. Ligne nu kan vi kun gisne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 11:36   #5
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
Stort set alle i rød blok har været ude og sige at de vil fjerne "fattigdoms ydelserne", dvs også KH loft ...så det kan de ikke bare løbe fra nu.
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 17:10   #6
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Gælder det så også "fattigdomsydelser" til "unge"?

Jeg spørger blot fordi der ikke kan betales megen husleje ud af 3 - 5000 DKK, som vist er satsen for henholdsvis hjemmeboende og udeboende "unge" ... og med den lempfeldige omgang med ungebegrebet som vi aktuelt har set i relation til debatten vedr. førtidspensionslovgivningen ... så kan man jo frygte det værste.

Ala: vi fjerner "fattigdomsydelser" ... dog ikke for "unge" som vi i parantes og usagt opfatter som fx helt op til bedsteforældre-alderen (en 39 årig med et barn på 19 kan godt have et barnebarn).
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 19:03   #7
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
Nej det har du så ret i, de unge på kontanthjælp er desværre ikke tilgodeset i finanslovsforslaget, og de er jo reelt på en "fattigdoms ydelse".
De kan bare smutte over på SU, syntes tanken at være.

Men enhedslisten har det med til forhandlingerne, så det kan nås endnu. Og bare lidt har også ret.

<fingers crossed>
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 20:20   #8
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersmadsen Se meddelelser
Nej det har du så ret i, de unge på kontanthjælp er desværre ikke tilgodeset i finanslovsforslaget, og de er jo reelt på en "fattigdoms ydelse".
De kan bare smutte over på SU, syntes tanken at være.

Men enhedslisten har det med til forhandlingerne, så det kan nås endnu. Og bare lidt har også ret.

<fingers crossed>
Pointen er bare, at med et flydende ungebegreb, så kan "fattigdomsydelser" reelt ramme enhver ... som jeg skriver også: bedsteforældre ... der jo påtænkes ikke at kunne visiteres til førtidspension, men i stedet evt. sendes i "den sorte gryde".

Hvorfor det er tæt på gratis for Regeringen, at annoncere en afskaffelse af "fattigdomsydelser" ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælps ydelse fra 1 jan tullepigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-08-2013 20:01
Kontanthjælps nye regel?? Jamie36 Politik og Samfund 9 10-03-2013 22:30
Skriv under - fjern loftet over sygedagpengene zolskin Politik og Samfund 0 28-01-2013 17:50
Underskrift indsamling / fjern loftet over sygedagpenge MLT Politik og Samfund 7 15-01-2013 19:47
Fjern loftet over sygedagpenge! dudde Politik og Samfund 7 30-09-2012 10:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension