K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2011, 14:00   #1
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Thumbs down Slankepillen Alli (orlistat) og Godt Nytår

I min virkelighed er slankning med fedtfattig kost - "hul i hovedet". Man bliver ikke overvægtig af kostfedt. Man bliver overvægtig af for stor andel af hurtigt omsættelige kulhydrater i den daglige kost.... sukker, stivelse etc. Men det er en anden historie....

Hvad de færreste ved er, at vi i fremtiden vil se folk med hormonsygdommen lavt stofskifte / hypothyreose, der har fået sygdommen af slankepillen Alli. Det er også overvældende realitet, at de allerede stofskiftesyge vil undres hvorfor deres medicinering ikke længere virker. Men de vil nok ikke forbinde problemet med, at de bruger slankepillen Alli - enhver kan købe uden recept på ethvert apotek i Danmark.

Citat:
4.4 Særlige advarsler og forsigtighedsregler vedrørende brugen

Der kan forekomme hypotyroidisme og/eller dårligere kontrol af hypotyroidisme, når orlistat og levothyroxin indtages samtidigt (se pkt. 4.5). Patienter, som tager levothyroxin, bør konsultere en læge inden behandling med alli, da det kan være nødvendigt at tage orlistat og levothyroxin på forskellige tidspunkter, og da der kan være behov for justering af levothyroxindosis.

4.5 Interaktion med andre lægemidler og andre former for interaktion

Levothyroxin

Der kan forekomme hypotyroidisme og/eller dårligere kontrol af hypotyroidisme, når orlistat og levothyroxin indtages samtidigt (se pkt. 4.4). Dette kan skyldes et fald i absorptionen af jodsalte og/eller levothyroxin
Kilde: Alli, produktresumè offentliggjort af EUs European Medicines Agency på hjemmesiden ema.europa.eu.

Det betyder, at "Alli" forhindrer optagelsen af jodatomer fra syntetisk levothyroxin OG når den er ude efter jodatomer, vil også vores egen hormonomdannelse afhængig af jod, blive forringet, da thyroid-hormoner er jo bygget op om jod. Sikken vægtkontrol... bliv først slank af det samme, som senere netop vil gøre een syg og overvægtig.

Lægemiddelstyrelsen nævner intet noget om det. Den nøjes med at advare mod bivirkninger som "hovedpine, diarré og mavesmerter", men ingenting om påvirkning af alle jod-forbindelser i kroppen, herunder thyreoideahormoner...

Når det er sagt, bliver man overvægtig af insulin-reaktion på den mad vi spiser. Kostfedt er insulin-neutralt dvs. uanset hvor mange kalorier i fedt man spiser (uden at "overspise") bliver kroppens fedtdepoter ikke fyldt (Googl evt. low carb eller lavkarbo)

Der har været gennemført en del forsøg med udelukkende langsomme kulhydrater samt fedt- og proteinkost, almindelig daglig bevægelsesmønster osv. uden at der er registreret vægtøgning.

Derimod forsøg ved samme parametre med kost sammensat af fedt, protein og almindelige nemme kulhydrater har resulteret i vægtøgning. Man havde målt en stejl rejsning af insulin endnu før testmåltiderne var spist op og i den gruppe, der skulle bevæge sig mindst - var vægtøgningen størst.

Det man opnår, ved at benytte kombination af fedtfattig kost og slankepillen "Alli" er underernæring i fedtopløselige mikronutrienter, (binyrebarkens) hormonforstyrelser, leverskade samt stigning i kolesterol, stigning af crp-lipidtallet og deponering af organ-fedt inde i kroppen, uanset ellers "slank" udseende.

Slankepillen "Alli" er på sigt en rigtig "sygdoms-pille" og kommer til at hævne sig senere i livet.

Snart, som hvert år, lige efter årsskiftet, hvor sæsonen for nytårsfortsætter er på sit højeste - vælter igen Alli-reklamer frem på TV-skærmen og nye ofre for deres samvittighed (overspisning i julen) vil stå parat til at blive forført til at købe det vidunderlige, vægtreducerende mirakel med navn "Alli" (ironi anvendt).

Menneskers forfængelighed kender ingen grænser, vel? Skrækken mod "hvad folk vil sige" eller lægernes og medicinalfirmaernes skræmmekampagner om at "fedt = død" eller "fedt = sygdom" jager fornuften på flugt og selv truslen om at få stofskiftet smadret af Alli, kan ikke skræmme de forfængelige og de fedt-forskrækkede fra at hoppe med på Alli-vognen.

Nu er det dog ikke længere "kun" hypothyreose, der vanker for de trofaste Alli-brugere. Måske truslen om at miste sin lever kunne virke bedre og få dem fra at bruge Alli? Det tror jeg ikke. Forfængeligheden vil vinde, som den jo (næsten) altid gør og.... om nogle år bliver gruppen af mennesker ramt af hypothyreose større og to nye diagnoser vil se dagens lys: Alli-induceret hypothyreose og Alli-induceret leversvigt.

Xenical and Alli Liver Damage Reports Reviewed by FDA
Liver damage caused by diet drugs can result in death or transplant
FDA investigating liver damage from alli weight loss
Diet Drug Alli Linked to Severe Liver Damage
Imens anbefales Alli af tusinder af læger gennem reklamer i medier og på lægeklinikker....

Søgeord: Alli liver damage
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 14:25   #2
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
Jeg mangler stadig videnskablig dokumentation. Det du har sakset fra "sonja stofskifte forum" holder ikke i retten.

Du får det til at lyde somom alle får leverskader, jeg får taget levertal hver 3 mrd, og de er perfekte. (for at bruge personlige anekdoter som du gør)

de links der er:
"They state that there is no proof at this point that alli actually caused the liver damage"
http://www.emaxhealth.com/1272/1/330...ight-loss.html

"It's not clear the liver injuries were caused by the drugs...."
https://www.examiner.com/news-you-ca...-or-transplant

Alli, produktresumè .Der står at der kan være problemer hvis du tager medicin for for lavt stofskifte!


Der er intet her i verden der er gratis, så hvis du ser det i forhold til alt fra lykkerpiller til lithium, så er der mulige bivirkninger inkl. ”pludselig uforklaret død”. Noriten så skal man have taget EKG.
Bivirkningen fra medicin er delvis skyld i at psykisk syge lever 15 år mindre end gennemsnittet.

Jeg kan så igen sige held og lykke med type 2 diabetes, hjertekarsygdomme leddegigt, søvnapnø, visse former for kræft og psykiske problemer, som følge af overvægt.

Sidst redigeret af andersmadsen; 18-11-2011 kl. 14:40.
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 15:09   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja jeg ved ikke rigtigt, hva der er rigtigt men min mand prøvet dem en periode uden held og hvis der er nogle her der bruger dem, så har jeg et halvt glas stående som jeg kan sende.

bare send mig en privar besked
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 15:24   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Altså hvis man lever fedtfattigt og spiser Alli, så har de ingen effekt, da ALLI virker som en slags antabus hvis du spiser fed mad.

Det er da muligt at den kan give skader hvis det er den måde ALLI bruges på, men det er jo heller ikke sådan den skal bruges.

Den skulle have en effekt hvis der spises ting med fedt, men leves der fedtfattigt har den ingen effekt.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 15:27   #5
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
"The effectiveness of orlistat in promoting weight loss is definite, though modest. Pooled data from clinical trials suggest that people given orlistat in addition to lifestyle modifications, such as diet and exercise, lose about 2–3 kilograms (4.4–6.6 lb) more than those not taking the drug over the course of a year.[6] Orlistat also modestly reduces blood pressure, and appears to prevent the onset of type 2 diabetes, whether due to weight loss itself or to other effects; in a large randomized controlled trial, orlistat was found to reduce the incidence of diabetes by nearly 40% in obese people.[7]"


"Orlistat is used for the treatment of obesity.[9] The amount of weight loss achieved with orlistat varies. In one-year clinical trials, between 35.5% and 54.8% of subjects achieved a 5% or greater decrease in body mass, although not all of this mass was necessarily fat. Between 16.4% and 24.8% achieved at least a 10% decrease in body mass.[10] After orlistat was stopped, a significant number of subjects regained weight—up to 35% of the weight they had lost.[10]

The incidence of type 2 diabetes in an obese population over four years is decreased with orlistat (6.2%) compared to placebo (9.0%).[7] Long-term use of orlistat also leads to a modest reduction in blood pressure (mean reductions of 2.5 and 1.9 mmHg in systolic and diastolic blood pressure respectively).[11]"


Til folk der får medicin der giver vægtøgning er det værd at overveje, men det er så min holdning.



https://en.wikipedia.org/wiki/Orlistat

Sidst redigeret af andersmadsen; 18-11-2011 kl. 15:39.
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 16:07   #6
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
andersmadsen; du har fuldstændig ret, intet er gratis, og der kan være bivirkninger ved alt! Måske nogle kan få leveskade, jeg ved det ikke, men der er bivirkninger ved al medicin, så man må nogengange opveje virkning mod bivirkning, det valg står mange overfor hver dag.
Det, som Tante ana linker til, handler om hvis man tager stofskifte medicin OG alli samtidig, det er trods alt ikke alle, der gør det. Og det er heller ikke alle, der får bivirkninger.
Det med vægttab er jo som sådan ikke nogen videnskab; spis sundt, spis færre kalorier end du forbrænder, dyrk motion; men hvorfor bliver der så flere og flere overvægtige? Så jeg er enig med andersmadsen, der kan være situationer, hvor alli er forsøget værd, for det er heller ingen dans på roser at være overvægtig!
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:36   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Godt nytår??

Jeg har ikke selv personlige erfaringer med Alli, men synes debatten er spændende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:39   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Øhhh...andersmadsen, nu er jeg så heldig selv at kunne engelsk men måske du vil være så venlig at oversætte teksten du har sat ind?

På forhånd tak
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:54   #9
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
Hvorfor skal jeg oversætte hvis du kan læse det?

Det korte af det lange er:

1. Det virker, slut punktum. (Altså det fjerner 30% fedt i hvert måltider.)
2. Selv med fedtfattig diet og motion så virker det extra med 2-3 kilo på et år.
3. En stor del af dem der stopper med orlistat tager på igen.
4. Det reducerer tilfælde af diabetes med 40% (og sænker blodtrykket lidt)!



Jeg har ikke aktier i det, jeg ville hjælpe , men det kom der ikke noget godt ud af....

Sidst redigeret af andersmadsen; 18-11-2011 kl. 20:16.
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt Nytår... Stella Dit og Dat 1 29-12-2008 17:03
Godt nytår! fiemie Dit og Dat 16 31-12-2007 16:44
Godt Nytår mimmi Dit og Dat 0 02-01-2007 14:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension