K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2011, 10:24   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Har brug for hjælpe angående boligsikring, og søskende.

Har brug for hjælpe angående boligsikring, hvor samleveren er en søskende.

det drejer sig om mine to børn som tænker på at vil flytte sammen. de har hver i sær en meget lav indtægt fra i næste måned. så derfor er det nødvendigt for den ældste at få den anden ind, for at kunne klare udgifterne...

og her er så spørgsmålet: er der nogen som kan henvise mig til info. om modtagelse af boligsikring. hvor der står noget om søskende som flytter sammen.

hvor de så kan forsætte med at modtage boligsikring.. for mener at have set det nævnt her. men vil også gerne have det via lov. da jeg selv havde problemer men at finde det i weekenden.

Håber det er forståeligt skrevet ..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 10:48   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
de regnes som en husstand.
Husstand og indkomst

§ 6. Beregningen af boligstøtte sker på grundlag af husstandsindkomsten.

§ 7. Som medlemmer af husstanden medregnes ansøgeren, dennes ægtefælle, hjemmeværende børn og andre, der har fast ophold i lejligheden uden at være logerende.

borger.dk
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 11:19   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jo kender godt formen for samlever. men samlever eller partner bliver de jo aldrig som søskende og derfor mener jeg at have læst her. at andre forhold søskende bror / søster har andre regler..

og her kan den yngste kun betale 500 kr hvis han skal leve ved siden af..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 11:30   #4
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
slet slet slet
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 12:03   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Beug borger.dk eller spørg kommunen, hvis du er i tvivl. Det er trods alt deres beregning, der bliver grundlaget. Har selv erfaring med sammenflyttede søskende, men det gav ikke særregler. Men spørg - måske du får andet svar. Mener stadig kommunen kan nægte boligsikring. hvis indtægtsgrundlaget ikke er mindst 2 gange huslejen. Men også her kan der være tale om afvejning i det enkelte tilfælde. Mit forslag: Spørg den pågældende kommune.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 18:22   #6
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hvis vedkommende har fast ophold i boligen, kan jeg ikke umiddelbart se nogen grund til at det sku' ændre en mulig boligsikring, uanset søskendeforhold. Det er stadig husstandsindkomsten der beregnes efter. Alt andet vil vel også være uretfærdig iforh. til andre par der bor sammen.

Det er mere, hvis vedkommede er ude at rejse, eller andet og får en midlertidig adresse (co) i lejligheden, at man stadig, hvis dokumentationen er i orden, kan modtage boligsikring.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 21:59   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis din ældste allerede bor i lejligheden, så vil jeg mene, at den yngste må kunne betragtes som logerende.

De har jo ikke forsørgerpligt over hinanden, og de kan ikke betragtes som samlevende da de ikke vil kunne indgå ægteskab eller registreret partnerskab.

Hvis din ældste allerede bor i lejligheden og modtager boligsikring, så kan i godt risikere, at han/hjun vil miste mere end de 500 kr. af sin boligsikring selvom det er hvad lillebror/-søster kan betale.

Uanset hvad, så er i jo nødt til, at henvende jeg på kommunen for at få et ordentligt svar, men hvis kommunen ikke nævner muligheden med "logerende" så kan i jo bringe den på bane.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 01:00   #8
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Trækker mine ord i mit tidligere indlæg tilbage. Her er en debat om spørgsmålet fra 2009, herinde fra:

Indlæg 42:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...gteskab&page=5
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 12:39   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
mange tak for hjælpen for indslag fra jer alle.. men vil sige at jeg altid har det bedst når jeg er forberet inden jeg møder op i en stresset kommune. for den som det drejer sig om har som reelt ikke den store viden om regler. og har ikke den store interasse i at undersøge tingene.. har tidligere hørt ja vi undskylder for kan ikke hjælpe da nettet er gået ned og vi ved det ikke selv..

og til vovse det vil jeg gøre nu hvor vi få ordnet papirene hos kommunen..

og til dig pophår -> Det var lige en af de oplysninger her jeg søgte.. tak for det

og hvis andre falder over flere oplysninger af den slags så må i gerne smide dem ind..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Angående erstatning osv Peter79 Alt det andet 12 21-03-2012 19:21
Hvordan kan man være så langt fra ens søskende ?? Enteneller Din historie 5 24-06-2010 02:14
Angående lægekonsulenter... Stella Lægekonsulenternes Rolle 0 02-02-2009 13:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension