K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2013, 11:06   #21
Fru Vinther
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Fru Vinther er ny på vejen
En begivenrigs uge...


Hej alle sammen
Så er jeg her igen....puha...siger jeg bare...
Siden sidst, har jeg haft kontakt til:Gigtforeningen, min egen læge, min rådgiver fra fagforeningen, og min sagsbehandler....
Jeg var hos min sagsbehandler i 1,5 time i sidste uge, hvor hun slavisk gennemgik, alle de kritiske spørgsmål som jeg havde skrevet til hende...
bla.: bedt om 100 % aktindsigt, bedt om en skriftlig redegørelse for afslaget hos Vejlednings-og Bevillingsforum, bedt om skriftlig redegørelse for, hvad Kommunen ønsker at få belyst ved den næste arbejdsprøvning, og hvilke områder de mente de var mangelfulde....

Jeg er blevet klogere...sagsbehandleren har ingen kompetence længere...sig mig, er det også sådan i alle andre Kommuner nu efter den nye reform...
hun skulle konferere med sin overordenet, da hun ikke må udtale sig???
Jeg spørger bare, hvor er vi nu henne?
Det virker som om det hele bare er blevet endnu mere beaukratisk og besværligt?? Hver gang jeg stiller hende et spørgsmål, skal hun tale med sin overordnet først!!?

Så kan alting jo trække ud i langdrag og hvad er så SB`s rolle så fremover?

Jeg får tilsendt det jeg har bedt om skritfligt i uge 14 senest, og det er jeg tilfreds med
I min næste arbejdsprøvning skal der fokus på:

1.Flere dage at vurdere på dvs 4 -5 mdrs arbejdsprøvning denne gang..det viser sig de har vurderet på dage og ikke uger...så det er jo lidt snyd syntes jeg....
(var i arbejdsprøvning 13 uger, 3 dg om ugen...og med lidt fravær, bliver det jo ikke til så meget)

2.Alle skånehensyn skal tilgodeses,mente de ikke var tilfældet i denne arbejdsprøvning....

3. Arbejdseffektivitet; det havde de slet ikke belyst....men hvor skulle jeg vide det fra?
Og så vil de sikkert se om de kan få mig op i tid, men det har jeg understreget....det kan ikke lade sig gøre....

Den sidste uge har jeg ligget i sengen det meste af tiden, da jeg næsten hverken har kunnet gå eller stå!!
Hold K...hvor har jeg haft ondt...har ligget med is på ryggen 3 gange dgl, da mit falsetled (stenose)ifølge behandler var meget hævet.... og tænkt på, at jeg jo søger fleksjob, og ikke pension....men det forgangne uge, ville jeg ikke engang kunne havde passet min arbejdsprøvning...
Jeg har været grædefærdig..

Er der nogen med stivgørende operation, og fx stenose, der har gjort sig gode erfaringer med kiopraktorer??? Eller har en holdning til det?
Nå, men så langt så godt...en ny arbejdsprøvning venter forude, og jeg prøver at gardere mig, ved at få på skrift, hvad den næste arp.skal påvise...
Venter stadig på skriftlig redegørelse....
Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på i den forbindelse?
Tak til dette forrum, dejligt at det findes...hvad skulle jeg gøre, uden?
---------------------------------------------------------------------------------
En der venter på sin næste arbejdsprøvning
Fru Vinther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 11:22   #22
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Hejsa...
Spændende læsning..lidt gyseragtigt..bor i samme kommune som dig, så jeg følger spændt fortsættelsen
Er det på Jobcentret din sagsbehandler opfører sig sådan?
Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 12:04   #23
Fru Vinther
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Fru Vinther er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Hejsa...
Spændende læsning..lidt gyseragtigt..bor i samme kommune som dig, så jeg følger spændt fortsættelsen
Er det på Jobcentret din sagsbehandler opfører sig sådan?
Sanne
Ja...Sannemus: Det er på jobcenteret....og jeg syntes egentlig at SB, virker okay, ihvertfald som menneske....og Fagforening kender SB og mener det er en af de gode.....
Men et eller andet er der sket med den nye reform...
Fru Vinther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 12:20   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fru Vinther Se meddelelser
Jeg er blevet klogere...sagsbehandleren har ingen kompetence længere...sig mig, er det også sådan i alle andre Kommuner nu efter den nye reform...
hun skulle konferere med sin overordenet, da hun ikke må udtale sig???
Jeg spørger bare, hvor er vi nu henne?
Det virker som om det hele bare er blevet endnu mere beaukratisk og besværligt?? Hver gang jeg stiller hende et spørgsmål, skal hun tale med sin overordnet først!!?
Jeg ville da nok ikke kunne lade være med, at spørge, om ikke det var nemmere, at jeg fik en mail-adresse til den overordnede, så jeg kunne kommunikere direkte med denne.

Hvis noget af det, som hun har lovet dig ikke bliver gjort, så vil jeg anbefale dig, at klage til jobcenterchefen.
Den fremgangsmåde brugte jeg selv, og det virkede.

Om ikke andet, så får du vist, at du ikke er til at løbe om hjørner med.

Derudover, hvis du ikke allerede er obs på det, så vil jeg anbefale, at når du vil aflevere noget på kommunen (f.eks. begæring om aktindsigt), så aflever det personligt ved skranken, og husk at bede om en kvittering på, at de har modtaget det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 16:19   #25
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Fru Vinther

Jeg har, som du spondylolistese med arcolyse(som vovse), hypermobil, slidgigt, ledsmerter.

Jeg har gennem ti år prøvet mange behandlinger og træningsformer.
Det der virker for mig er pilates på hensyntagende hold ved en meget veluddannet instruktør. Det går jeg til to gange om ugen.

Ikke noget med fitness-center og hold-træning under ukontrollerede forhold.

Akupunktur har også været godt, men igen, undersøg om behandleren er medlem af RAB(registrerede alternative behandlere)
Jeg havde en meget slem oplevelse med en reumatolog, der udførte akupunktur på mig. Hun stak nålen direkte i min rygsøjle, det var ubeskriveligt smertefuldt, og hun lavede en skade, det tog måneder at genoprette.(min nye, veluddannede akupunktør, sagde jeg kunne være blevet lam af det hun gjorde)

Det bedste behandling jeg har prøvet, og der som den eneste behandlingsform også virker smertelindrende, på mig, er holistisk afspændingsterapi.

Det kan jeg varmt anbefale.

Min nye reumatolog fraråder brug af kiropraktor.

Pas på dig selv.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 17:39   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som frida skriver, så har jeg også arcolyse med spondylolistese L4/L5.

Inden jeg fik diagnosen havde jeg gået til noget intensiv rygtræning, men eftersom jeg ikke havde diagnosen blev der ikke taget de rette hensyn, så jeg fik en forværring.

Senere har jeg trænet med de rette hensyn, under vejledning af en fysioterapeut, men selvom jeg var meget omhyggelig med ikke, at komme for langt bagover, så medførte det også en forværring.

Jeg kunne godt finde på, at kaste mig ud i noget pilates på et tidspunkt, men jeg har i mange år haft stor glæde af en par daglige gå-ture, hvilket da også har været medvirkende til, at vi hurtigt har fået en ny hund, for uden hund, så kommer man altså ikke ud i al slags vejr.

Når jeg har overanstrengt ryggen har jeg rigtig god gavn af zoneterapi, som jeg har øvet mig på de sidste 5-6 år, og så en magnet fra Vello-flex.

Hvis jeg sætter sådan en magnet på, der hvor problemet er, inden jeg går i seng, så kan jeg mærke en stor effekt allerede næste dag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 18:47   #27
Fru Vinther
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Fru Vinther er ny på vejen
Tak for jeres svar :-)...
Vovse: den der magnet fra Vello-Flex...hvad er det for noget?
Har lige googlet det, og finder kun madrasser?
Desværre tror jeg, at jeg har overanstrengt mig med 2 gåture 2 dage i træk, og det var herefter jeg fik voldsomme smerter...Det er også 1 gang jeg har haft det så slemt oven på en gåtur, som jeg ellers ville mene var rimeligt harmløst...men desværre må jeg sande, at det at have en dårlig ryg, kan medføre smerter af snart hvad som helst!! Tilgengæld har jeg for 3 dag i streg, ligget med ispose på lænden 3 g. daglig og det kan jeg godt mærke hjælper på smerterne...
Fru Vinther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 23:20   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fru Vinther Se meddelelser
Tak for jeres svar :-)...
Vovse: den der magnet fra Vello-Flex...hvad er det for noget?
Har lige googlet det, og finder kun madrasser?
Desværre tror jeg, at jeg har overanstrengt mig med 2 gåture 2 dage i træk, og det var herefter jeg fik voldsomme smerter...Det er også 1 gang jeg har haft det så slemt oven på en gåtur, som jeg ellers ville mene var rimeligt harmløst...men desværre må jeg sande, at det at have en dårlig ryg, kan medføre smerter af snart hvad som helst!! Tilgengæld har jeg for 3 dag i streg, ligget med ispose på lænden 3 g. daglig og det kan jeg godt mærke hjælper på smerterne...
Prøv at se på dette billede (scroll lidt ned) : http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm...grp=8/menu=10/
Koncentrer dig om det grå område yderst på tommelen, det er rygsøjlen.
Hvis du så stikker din venstre hånd frem, som når skal hilse på nogen, og lægger højre hånds fingre henover venstre pegefinger, op mod højre hånds tommel, så kan du bruge højre hånds tommel til at massere rygsøjlen (langs vestre hånds tommel).
Hvis/når du møder et ømt punkt, så masser det lidt, alt efter hvor ømskindet du er. Hvis du ikke kan holde ud, at massere det ret længe, så gør det igen senere, og igen i morgen.

Vello Flex magneter: http://vello.dk/product/magnetfolie-44/

De kan bl.a. købes her: http://helseshoppen.dk/shop/magnet-bandager-200c1.html (scroll lidt ned)
Så vidt jeg husker er der gratis forsendelse derfra.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 09:58   #29
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Kære Phhmw:

Det er med stor glæde, trykhed og nysgerrighed at zoome ind på dine indlæg og se , hvordan du er i stand til at rådgive bl.a. rygpatienter med den enorme kompetance som du udgør.
Mange af dine indlæg er kopieret til "måske senere " personligt brug af viden man kan dele ud af.

En stor buket roser sendes dig i tankerne .

Du gør fortsat et kæmpe sagligt dokumenteret stykke arbejde til gavn for brugere af K10.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 10:15   #30
Fru Vinther
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Fru Vinther er ny på vejen
Tak for de gode råd :-)...Er taknemlig for at dette forrum findes...
Fru Vinther er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skumle arbejdsprøvninger NN1 Alt det andet 14 20-09-2011 15:41
En, to eller flere arbejdsprøvninger? Solnedgang Alt det andet 5 03-07-2011 23:05
Intet liv under arbejdsprøvninger til fleksjob. Kalula Din historie 6 31-03-2009 08:02
Antal arbejdsprøvninger zuza Nyt om loven 17 23-03-2009 14:43
Latterlige arbejdsprøvninger zuza Det er da strengt ! 14 14-08-2008 21:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension